Liepājas speciālā ekonomiskā zonas pārvalde piedalās izstādē un kongresā "Transports un Loģistika 2016", kas no 4. līdz 6.oktobrim notiek Baltkrievijas galvaspilsētā Minskā.

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde arī šoreiz ir kopējā Latvijas delegācijas sastāvā, kurā piedalās gan Rīgas, gan Ventspils brīvostu pārvaldes un AS "Latvijas dzelzceļš", informē SEZ sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Lai arī Baltkrievijas kravu plūsma caur Liepājas ostu neliela un vēsturiski tās vairāk plūst Klaipēdas ostas virzienā, tomēr ir abpusēja interese palielināt Baltkrievijas kravu īpatsvars Liepājas ostā, kā arī atvērt kādu ražošanas uzņēmumu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas brīvajās industriālajās teritorijās.

Kā pastāstīja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas Mārketinga un investīciju  daļas vadītājs Ivo Koliņš, interesi no Baltkrievijas uzņēmēju puses ir, to apliecina gan vairākkārtējas Baltkrievijas uzņēmēju konfederācijas biedru vizītes Liepājā pagājušajā gadā un šogad, lai iepazītu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas iespēja, gan vairākas divpusējās tikšanās izstādes "Transports un Loģistika 2016" laikā.

"Daudzi lieli Baltkrievijas  uzņēmumi paplašinās, kas veicina eksporta pieaugumu ne tikai Krievijas virzienā, bet arī citos virzienos. Baltkrievijai nav savu ostu un nav arī iespējas tādu izbūvēt, tas nozīmē, ka jāmeklē ārējs pakalpojums.  Interese ir par vairākām ostām, tagad izvēlamies starp ostām Igaunijā, Latvijā un Polijā. Skatāmies arī Liepājas virzienā", atzīst Baltkrievijas uzņēmēju konfederācijas priekšsēdētājs Vladimirs Karjagins.

Izstādi "Transports un Loģistika 2016" atklāja Baltkrievijas vicepremjers, bet uzrunas teica Baltkrievijas, Polijas, Lietuvas transporta ministri un Latvijas Satiksmes ministrs Uldis Augulis, kurš uzsvēra Minskas izstādes un Transporta nedēļas nozīmi Latvijas transporta un loģistikas nozarei, kas dod iespēju dibināt jaunus kontaktus un nostiprināt esošos. Tāpat esot ļoti svarīgi veicināt draudzīgas kaimiņvalstu attiecības, nākotnē kopīgi domājot kā attīstīt Transeirāzijas loģistikas virzienu, piesaistot kravas no austrumu partneriem un veidojot tranzīta infrastruktūru.