Prāmju operatora "Stena Line" darbības stratēģija nākamgad ir vērsta uz to, lai pielāgotos sēra direktīvas radītajām tirgus izmaiņām, vēsta laikraksts "Dienas Bizness".

Pārmaiņu laikā uzņēmums saviem klientiem sola nodrošināt stabilitāti, tomēr direktīvas ietekmē izmaksu pieaugumu novērst nevar. "Skatoties no ekonomikas perspektīvas, šis ir visnegatīvāk vērtējamais politiskais lēmums kopš tax free zonu atcelšanas," uzskata "Stena Line" grupas direktors Karls Johans Hagmanis. Viņš atzīst, ka vides aizsardzība ir būtiska, taču noteikumiem jābūt vienādiem visiem tirgus spēlētājiem, turklāt ar uzņēmējiem un klientiem pieņemamām likmēm. "Diemžēl sēra emisiju samazināšanas regula nav šis gadījums," savu viedokli pauž K.J.Hagmanis.

Paplašinās tīklu

Izvērtējot potenciālo Sēra oksīdu emisijas kontroles rajona (SECA) jauno prasību ietekmi reģionā nākamgad, "Stena Line" jau šogad ir veicis pārmaiņas, palielinot reisu skaitu no Latvijas uz Zviedriju, norāda "Stena Line" Freight vadītājs Baltijā, Krievijā un NVS Aivars Tauriņš. "Protams, esam gatavi reaģēt un pielāgot savus pakalpojumus arī turpmāk," viņš uzsver. Cenu pieaugums var atstāt ietekmi uz kravu apjomu un konkrētiem transporta koridoriem, nevar izslēgt tirgus diktētas pārmaiņas, uz kurām jābūt gataviem reaģēt arī prāmju operatoriem. Līdz šim "Stena Line" kravu plūsma caur Latviju uzrādījusi pieaugošu tendenci gan maršrutos no Ventspils, gan no Liepājas, turklāt kā kravu, tā pasažieru skaita dinamika šogad ir pozitīva. Biznesu šajā reģionā var uzskatīt par rentablu, apliecina "Stena Line" pārstāvis.

Jauns partneris

"Stena Line" ir sākusi sadarbību ar prāmju operatoru Mann Lines, un nākamā gada sākumā Stena RoRo īpašumā esošais ro-ro prāmis Stena Foreteller sāks kursēt maršrutā, kas veidos savienojumu no Lielbritānijas ostas Hārvikas līdz Turku Somijā, vienā maršrutā apvienojot lielākās ostas Eiropā, tostarp arī Brēmerhāfenu un Roterdamu.