Piedāvājam sarunu ar “Liepājas autostāvvietu" vadītāju Ivaru Ķervi, kas tapusi pēc tam, kad Ķervis iesniedzis domei priekšlikumus, kā vēl labāk apkalpot liepājniekus un viesus.

Iesniegums it kā tapis, Ķervja kungam reaģējot uz domes vadības kritiku, par viņa kā vadītāja stratēģiskā redzējuma trūkumu autostāvvietu attīstībā sakarā ar koncertzāles "Lielais Dzintars" gaidāmo nodošanu ekspluatācijā, kā arī autostāvvietu nepietiekamu sanitāro uzraudzību, īpaši ziemas periodā.

Ivars Ķervis labprāt atbildēja uz portāla uzdotajiem jautājumiem.

Kāpēc vispār pašvaldībai vajadzētu nodarboties ar maksas autostāvvietām?
SIA “Liepājas autostāvvietas" ir pašvaldības uzņēmums, kas rūpējas par maksas autostāvvietu lietotāju tiesībām novietot savus spēkratus, lai uz vienlīdzīgiem noteikumiem nokārtotu savas vajadzības pilsētas centrā un dotu vietu nākamajiem autovadītājiem kārtot savas darīšanas. Ar to mēs sekmējam transporta plūsmas vienmērīgumu pilsētā un nodrošinām zināmu harmoniju. Protams, ja neietekmē citi faktori vai ārkārtas situācijas.

Bet kāpēc SIA “Liepājas autostāvvietas'' pēdējā laikā strauji palielina maksas autostāvvietu skaitu ne tikai centrā?
Ir jāsaprot, ka pilsēta attīstās ne tikai pa gadiem, bet arī pa mēnešiem, un Liepājas centrs strauji paplašinās. Tāpēc esam spiesti palielināt stāvvietu skaitu, lai liepājniekiem, un ne tikai liepājniekiem, būtu iespējas komfortabli novietot savus braucamos.

Vai taisnība, ka pieaugs arī maksa par autostāvvietām?
Mēs to ļoti negribētu, bet mēs visi esam Eiropas Savienībā, un daudzām lietām kāpj cenas. Par pusvelti neviens labs speciālists vairs negrib strādāt, un mums jārūpējas par saviem speciālistiem jeb, kā tagad saka, jābūt sociāli atbildīgam pašvaldības uzņēmumam.

Vai tas ir taisnīgi, ka jūs iekasējat Liepājai tik neadekvāti lielas soda naudas no saviem klientiem?
Te ir vairāki aspekti – pat nezinu ar ko sākt. Nu, sākšu ar to, ka SIA “Liepājas autostāvvietas" par sodu kvīšu izrakstīšanu un soda uzlikšanu liela nauda jāpārskaita mūsu kolēģiem pašvaldības policistiem. Faktiski arī viņi dzīvo uz mūsu rēķina. Kad kādreiz paši likām “klemmes" uz riteņiem, bija pavisam cita lieta, tad arī darbinieki nepieprasīja tik lielu atalgojumu.

Jau vairākas reizes esmu par to runājis ar Fricbergu un Uldi (domāts Uldis Sesks). Cerams, kaut kas mainīsies šajā sakarā. Otrs aspekts ir tas, ka soda mērķis jau nav tikai iekasēt naudu, sodam ir arī audzinošas funkcijas. Sods kā tāds disciplinē mūsu klientus nepārsniegt apmaksāto stāvvietas izmantošanas laiku. Un, beidzot, ja mēs tā atklāti runājam – vai tad tā ir trūcīgākā liepājnieku daļa, kam pieder automašīnas? Taču nē! Un to taisnību jau līdz pēdējai kripatiņai arī nevar sarēķināt. Vai tā nav?

Kad vēl bijāt deputāts iepriekšējā domes sasaukumā, jūsu kolēģi deputāti Vilnītis un Kesenfelds ierosināja likvidēt SIA "Liepājas autostāvvietas", un ierīkot terminētas bezmaksas stāvēšanas vietas, piemēram, no stundas līdz divām

Vai tas nebūtu izdevīgāk gan liepājniekiem, gan pilsētas viesiem? Turklāt pašvaldības policijas administrēšanas pakalpojumus varētu segt no soda naudām, ko iekasētu par stāvēšanas termiņa pārsniegšanu.
Ziniet, man dzīvē ir sanācis strādāt daudzās atbildīgās vietās. Visilgāk Liepājā esmu strādājis par CSSD priekšnieku, un transporta lietas man nav svešas, un Liepājas transporta īpatnības pārzinu kā reizrēķinu. Pat tagad Uldis Sesks mani uzklausa Liepājas transporta politikas jautājumos, un ne vienu reizi vien.

Kas attiecās uz manu bijušo kolēģi Vilnīti, tad viņa uzstādījums likvidēt autostāvvietas bija tikai populisms tautas masām un nepatika pret mani kā "Vienotības" deputātu, kurš reāli kaut ko darīja un dara liepājnieku labā. Par Kesenfeldu vispār pieklājības dēļ negribētu izteikties – lai viņam laba veselība un nauda, ko samaksāt nenomaksātos nekustamo īpašumu nodokļu rēķinus domei un atdot bankām tur ņemtos aizdevumus!

Varbūt pēc dabas esmu naivs un nemāku pīt visādas politiskas intrigas, jo no mazotnes esmu audzināts visas lietas darīt ar pilnu atbildības sajūtu, un visos atbildīgos amatos, kuros mani ir bīdījuši Liepājas un Liepājas rajona sabiedrības autoritātes, esmu līdis kaut vai no ādas ārā, bet uzstādīto uzdevumu esmu vienmēr pildījis, un arī tagad to turpinu darīt.

Es taču nemācu Vilnīti, kā papīra etiķetes taisīt un kā Kesenfeldam remontēt vecās mājas!

Lūdzu turpmāk atbildēt tieši uz jautājumiem, jo šī intervija nav paredzēta kā jūsu autobiogrāfijas izklāsts, bet gan kā saruna par maksas autostāvvietām mūsu pilsētā.

2011.gadā domes sēdē jūsu izteicāties, ka pats personīgi veselu mēnesi pie ekspluatācijā vēl nenodotās ēkas Jūras ielā 25/29 esot pārliecinājies, ka pašreizējās stāvvietas aizņemtas tikai par 70 procentiem, tāpēc nevajadzētu "Aizezera kungu nospiest uz ceļiem", jo stāvvietu netrūkst.

Sakiet, vai tas nozīmē, ka pie veikala "Top" Jūras ielā 25/29 (“Gallery") maksas stāvvietas nevajag, jo esošās nav pilnībā noslogotas?
Ļoti labi saprotu jūsu jautājumu! Atkal gribat man piepīt klāt Juri Aizezeru un vēl nezin ko. Šo jautājumu jūs varat uzdot Aizezera kungam vai kādam citam, es tādas lietas neregulēju.

Vienīgi varu pateikt, ka toreiz domes vadība mani kā transporta jomas ekspertu lūdza iedziļināties šajā jautājumā.

Cik zinu, tad tuvākajā dienās jums jāsniedz savs skatījums par automašīnu stāvvietu problēmas risināšanu pēc koncertzāles ''Lielais Dzintars" atklāšanas?
Jā šis jautājums ir smags un sarežģīts. Ļoti žēl, ka aizjūras arhitekts neiedomājās, ka tādam lielam mūzikas namam vajadzīgas arī autostāvvietas. Bet, ko darīt, tāpēc jau nepārtrauks būvēt to Liepājas gaismas pili!

Ja tā labi padomā, tad risinājums būtu atrodams lidostā, Cimdeniekos. SIA “Liepājas autostāvvietas" tur varētu ierīkot atbilstoša lieluma maksas autostāvietas koncertzāles apmeklētājiem, kas tur varētu atstāt savus spēkratus. Savukārt no lidostas uz koncertzāli un atpakaļ tos nogādātu SIA “Liepājas autostāvvietas" specializēts VIP klases tranzītautobuss ar bākugunīm.

Šo priekšlikumu tagad uz papīra uzliek mans vietnieks Robežnieka kungs, un tas drīz tiks iesniegts domei. Domāju, ka mans priekšlikums ir perspektīvs un savlaicīgs, turklāt tas atrisinās arī Liepājas centra gaisa piesārņojuma problēmas.

Pēdējais jautājums – vai piedalīsieties nākamajās pašvaldību vēlēšanās?
Runāšu atklātu valodu. Pats labprāt negribētu kandidēt, jo gribas turēt roku uz Liepājas transporta pulsa, tai skaitā autostāvvietu jautājumos bet, ja “Vienotība" Liepājas un Liepājas apkārtnes nodaļas biedri izbīdīs manu kandidatūru, tad neatteikšos. Uzskatu, ka partijas uzstādījumi man ir likums.