Sestdien, 18.oktobrī, Liepāju apmklēs žurnālistu delegācija no Japānas, kas Latvijā ieradusies iepazīšanās vizīte.

Kā portālu informēja Liepājas reģiona tūrisma informācijas birojā, plānots, ka japāņiem tiks izrādīts Amatnieku nams un amatnieku darbošanās, pastāstīts un arī parādīts folkloras centrs „Namīns”, kā arī Sv. Trīsvienības baznīca. Pusdienos japāņi restorānā „Upe”, un paredzēts, ka viņi tiks cienāti ar Liepājas zīmola ēdienu – „Liepājas menciņiem”.

Japānas žurnālisti Latvijā lielāko uzmanības daļu veltīs latviešu ēdieniem un amatniecības tradīcijām, informē Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) sabiedrisko attiecību speciāliste Inta Briede.

Baltijas vārds Japānā kļūst arvien pazīstamāks, un, lai sekmētu japāņu tūristu skaita pieaugumu mūsu valstī, sadarbība ar šīs valsts žurnālistiem ir ļoti svarīga.

Uzaicināto ciemiņu vidū ir septiņi mediju profesionāļi no specializētiem dzīvesstila un ceļojumu žurnāliem, kuru izdevējs ir, piemēram, koncerns "Asahi Newspaper Publication", "Euphoria Factory ltd" un citi. Kopā ar žurnālistiem Latvijā ieradusies arī TAVA mārketinga partnera Latvijā aģentūras "Foresight Marketing" pārstāve Akiko Kurosava-Šiga, kas kļuvusi par aktīvu mūsu valsts popularizētāju savu tautiešu vidū.

Kurosava-Šiga stāsta: "Priecājos, ka atkal savām acīm skatīšu jūsu skaisto rudeni, dzeltenās koku lapas. Jo dziļāk Latviju iepazīstu, jo vairāk gribas par tās pievilcību pārliecināt savus tautiešus, šai reizē – žurnālistus."

Iepazīšanās brauciena laikā viesi nepilnas trīs dienas pavadīs Kurzemē un apmeklēs Ķemeru Nacionālo parku, Pūres šokolādes muzeju, Pedvāles brīvdabas mākslas muzeju, Alsungas amatniecības centru, Liepāju un citas vietas. Divas dienas ciemiņi ceļos pa Vidzemi.

Pirms došanās atpakaļceļā japāņu žurnālisti dienu atvēlēs Rīgai un apmeklēs Etnogrāfisko brīvdabas muzeju, Gaismas pili un citas uzmanības vērtas vietas.

Žīgure atzīst: "Japāņu žurnālistiem vizīšu programmā vienmēr iekļaujam amatniecības centru un darbnīcu apmeklējumus, jo viņiem par to ir neviltota interese. Šai reizē tikšanos ar daiļamatniekiem un tautas tradīciju kopējiem būs sevišķi daudz."
Žurnālisti iepazīsies ar kalēja amata noslēpumiem, ciemosies pie audējām, dzintara apstrādātājiem un sveču lējējiem, mācīsies cept sklandraušus un apmeklēs bioloģisko saimniecību ar bišu dravu. Brauciena laikā ciemiņi tiks mieloti augstvērtīgās ēdināšanas iestādēs, radot iespēju viņiem iepazīt gan nacionālo virtuvi, gan mūsdienu pavārmākslas līmeni.

Japāņu tūristiem ēdiens ir ļoti nozīmīgs faktors. Nule kā veikts Eiropas Ceļojumu komisijas (ETC) pētījums par Japānas tūrismu apliecina, ka tūrisma galamērķu izvēlē vislielāko lomu spēlē drošība (70%), sevišķi skaista un dabiska vide (52%), bagāts vēstures mantojums (50%) un labs ēdiens, vīns, vietējā virtuve un vietējie pārtikas produkti (45%). Viens no svarīgākajiem nosacījumiem ir arī pakalpojumu kvalitātes atbilstība cenai (37%).

Japānā dzīvo 127,3 miljoni iedzīvotāju, 2012.gadā ārvalstu ceļojumos devušies 18,5 miljoni cilvēku. Viena trešdaļa devušies uz kaimiņvalstīm, bet viena trešdaļa tālo ceļojumu bijuši uz Eiropu, kas japāņu tūristiem ir viens no dārgākajiem galamērķiem. Izdevumu ziņā 2012.gadā japāņu tūristi bijuši devītie lielākie tērētāji pasaulē, bet 2013.gadā dažādu faktoru ietekmē ieņēma 12.vietu.

Japāna saskaņā ar Latvijas tūrisma mārketinga stratēģiju laikposmam no 2010. līdz 2015.gadam atzīta par perspektīvu tirgu, t. i., tādu, kas nākotnē varētu kļūt arvien nozīmīgāks. Patlaban tajā tiek veiktas selektīvas mārketinga aktivitātes sadarbībā ar abām pārējām Baltijas valstīm.

Japānas žurnālistu vizīti TAVA organizē sadarbībā ar Kurzemes Tūrisma asociāciju un Siguldas un Limbažu tūrisma informācijas centriem.

Septiņi japāņu mediju pārstāvji Latvijā ieradās 16.oktobrī, un šeit strādās līdz 22.oktobrim