Liepājas SEZ valdes sēdē 19.septembrī nolemts atteikties noslēgt zemesgabalu Katedrāles iela 7/13 un Katedrāles iela 8/18 nomas tiesību rezervēšanas līgumu ar SIA „KD Terminal”.

2013.gada 27.maijā Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde saņēma SIA „KD Terminal” iesniegumu par zemes gabala rezervēšanu Liepājas SEZ teritorijā – sabiedrība lūdza noslēgt  zemesgabalu Katedrāles iela 7/13 un Katedrāles iela 8/18 nomas tiesību rezervēšanas līgumu uz diviem gadiem projekta – multifunkcionāla termināla būves – izpētes darbu uzsākšanai.

Laikā no 2013.gada 25.jūnija līdz šā gada 16.septembrim notika sarakste starp Liepājas SEZ pārvaldi un „KD Terminal”, lai gūtu detalizētu informāciju par iecerēto projektu, bet „KD Terminal” tā arī nav pēc būtības sniegusi atbildes uz Liepājas SEZ pārvaldes uzdotajiem jautājumiem.

Līdz ar to, kā portālam skaidroja Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš, SEZ valdei bija pamats konstatēt, ka pušu starpā nav vienota redzējuma par priekšnoteikumiem nomas līguma slēgšanai.

Portāls jau rakstīja, ka SIA "KD Terminal" izteikusi vēlmi Liepājas ostas teritorijā būvēt vērienīgu termināli, kura izveidei nepieciešamās investīcijas varētu sasniegt 160 līdz 180 miljonus eiro, bet pārkrauto kravu apjoms – 5 līdz 10 miljonus tonnu gadā.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "KD Terminal" dibināts šā gada 9.maijā un tā pamatkapitāls ir 2000 latu. Pa 47,5% uzņēmuma daļu pieder Rīgas brīvostā strādājošā termināļa "MT Osta" komercdirektoram Sandrim Kalnakārklim un Lienei Garbenai, savukārt atlikušie 5% – Georgijam Mavļinam.

"MT Osta", kas savulaik bija pazīstams ar nosaukumu "Man–Tess osta", vienīgais īpašnieks ir Jūlijs Krūmiņš. "MT Osta" pērn strādājusi ar 94 000 latu zaudējumiem, savukārt uzņēmuma apgrozījums sasniedzis 207 000 latu.

Portāls jau rakstīja, ka SEZ pārvalde līdz šim visai rezervēti raudzījās uz "KD Terminal" būvniecības ieceri.