Būvējot Liepājas jauno maģistrālo ielu jeb Dienvidu pieslēgumu Liepājas ostai, gan projektētāji, gan būvnieki pieļāvuši daudz kļūdu, raksta db.lv.

Visvairāk satraukti ir iedzīvotāji, kuru privātmājas atrodas uz topošās maģistrāles jeb Zirņu ielas. Vairākus kilometrus garā iela ved cauri privātmāju rajonam blakus Liepājas ezeram, kur apbūve veidojusies daudzu gadu laikā, pilsētas daļā bez vērā ņemamas infrastruktūras. Projekta realizētāji nav rēķinājušies ar ielu līmeņu atšķirību šajā pilsētas daļā. Izbūvējot ietves, daļai māju atrakti pamati un tās it kā karājas gaisā, savukārt daļai māju pamati nonākuši zem ietves līmeņa, kas nozīmē, ka mājām vairs nav hidroizolācijas slāņa. Pasūtītājs – Liepājas dome – uzdevis ceļu būves firmai Binders novērst radušās problēmas. Tas nozīmē, ka vietām nāksies pērn uzklāto jauno asfalta segumu atkal lauzt augšā, izņemt jau ievietotās ietvju apmales. Ziemas pārbaudi nav izturējusi arī pamata kārta asfaltam – jaunajā segumā jau vietām izveidojušās bedres. Darbu vadītājs Jānis Fedotovs gan apgalvo, ka satraukumam neesot pamata, jo tā nav galīgā asfalta kārta un šādas kļūmes neesot nekas ārkārtējs. Dome apgalvo, ka kļūdu labošana arī nesadārdzinās projektu, jo tā ir ģenerāluzņēmēja atbildība. Iedzīvotāju neizpratni radījis arī milzīgais luksoforu skaits – tie novietoti ik pēc trim apgaismes stabiem. Tāpat iebildumi radušies pret autostāvvietu izvietojumu – vietām tās izbūvētas pie tukšiem ielu stūriem, bet pie vairākdzīvokļu ēkām automašīnu novietošana nav paredzēta. Vienlaikus pilsētas iedzīvotāji tiek brīdināti par gaidāmām neērtībām autobraucējiem, jo, vienam projektam kavējoties, jau sākti būvdarbi nākamajos vērienīgajos transporta infrastruktūras projektos.

Db.lv rakstīja, ka projekts Dienvidu pieslēgums Liepājas ostai tika sākts 2011. gada pavasarī, par ģenerāluzņēmēju izvēloties ceļu būves firmu Binders, kas 56% darbu uzticējusi apakšuzņēmējiem. Projekta kavēšanās sākās jau 2011.gada oktobrī. Rekonstruējamo ielu un uzbūvētā posma kopējais garums būs 8,5 km. Gājēju ietvju kopējais garums – 16 km. Projekts paredz 13 krustojumu būvniecību vai rekonstrukciju, veloceliņa izbūvi 5,8 km garumā, pār Tirdzniecības kanālu esošā tilta rekonstrukciju. Paralēli būvdarbiem tiek veikta ielu inženiertehnisko komunikāciju labiekārtošana – ierīkota lietusūdens un sadzīves kanalizācijas sistēma, lietusūdens attīrīšanas ietaises, uzstādīts ielu apgaismojums, luksofori, videonovērošanas kameras, ierīkotas 16 sabiedriskā transporta pieturvietas. Projekta pasūtītājs un būvuzraudzība – Liepājas dome, projektētājs – SIA Firma L 4. Līguma summa ir 16,17 miljoni latu, ieskaitot PVN. Projekts jāpabeidz šā gada rudenī.