Ātrās ēdināšanas restorānu tīkls "McDonald's" 2016. un 2017.gadā investēs 3,79 miljonus eiro restorānu tīkla attīstībā Latvijā. Izskatītas tiek arī iespējas Liepājā un Ventspilī.

To žurnālistiem ceturtdien pastāstīja kompānijas pārstāvji, raksta BNS.

Savukārt restorānu tīkla attīstībā Baltijā kopumā tuvāko divu gadu laikā plānots ieguldīt vairāk nekā 11,6 miljonus eiro. "Investīcijas galvenokārt tiks ieguldītas jaunu restorānu atvēršanā, esošo restorānu uzspodrināšanā un pārveidošanā, kā arī jaunas operacionālās platformas nodošanā, ko mēs jau varam redzēt restorānā Kārļa Ulmaņa gatvē, Rīgā, kas "McDonald's" restorāniem Baltijas valstīs nodrošinās spēcīgu attīstības bāzi nākotnē," sacīja "McDonald's" vadītājs Baltijas valstīs Vladimirs Jaņevskis.

Viņš pastāstīja, ka šobrīd uzņēmumam Baltijas valstīs ir 33 restorāni, tostarp Latvijā - 12 restorāni, Lietuvā - 11 un Igaunijā - 10 , un līdz 2017.gada beigām kompānija restorānu skaitu Latvijā, Igaunijā un Lietuvā plāno palielināt līdz 40. Tostarp divus jaunus restorānus uzņēmums plāno atvērt Latvijā, taču precīzs to atvēršanas laiks un atrašanās vieta vēl nav zināma.

"Šobrīd mēs galvenokārt joprojām mēģinām attīstīt biznesu Rīgā, bet mēs neizvērtējam jaunu restorānu atvēršanas iespējas ārpus Rīgas, taču mēs nenoraidām iedeju, ka nākotnē varētu atvērt vēl kādu restorānu kādā no mazākām Latvijas pilsētām," sacīja Jaņevskis, piebilstot - kā iespējamās jaunu restorānu atvēršanas vietas uzņēmums izskata arī Liepāju un Ventspili. Vienlaikus viņš piebilda, ka Rīga joprojām tiek uzskatīta par galveno vietu, kur kompānija Latvijā plāno attīstīt biznesu.

Jaņevskis arī pastāstīja, ka 2015.gadā uzņēmums Baltijas restorānu attīstībā ir ieguldījis 3,9 miljonus eiro, tostarp Latvijā - 1,5 miljonus eiro.

Viņš atgādināja, Latvijā šogad uzņēmums ir atvēris "McDonald's" restorānu Kārļa Ulmaņa gatvē, Rīgā, kā arī četros restorānos ieviesis jaunu viesu apkalpošanas konceptu, tostarp jaunajā restorānā Kārļa Ulmaņa gatvē, kā arī trīs rekonstruētajos restorānos Vienības gatvē un Skandu ielā, Rīgā, kā arī Brīvības Bulvārī Jelgavā. Tāpat kompānija šogad Latvijā ir ieviesusi brokastu ēdienkarti, ko piedāvā kopumā desmit restorānos.

Tāpat kompānija strādā pie tā, lai turpmākajos divos gados restorānos ieviestu jaunu burgeru līniju un viena no "McDonald's" prioritārajām jomām ir arī viesu apkalpošana. Vienlaikus kompānija strādā arī pie vairāku jaunu digitālo risinājumu ieviešanas maltīšu pasūtīšanas un apmaksas procesā.

Jaņevskis pastāstīja, ka pašlaik uzņēmums apzina iespējas arī jauna viesu apkalpošanas veida ieviešanai restorānos, piedāvājot apkalpošanu pie galdiņiem. Savukārt līdz 2017.gada beigām uzņēmums plāno pabeigt arī jaunā koncepta un pašapkalpošanās viedkiosku ieviešanu "McDonald's" restorānos Baltijā, tostarp šogad novembra sākumā plānots atvērt vēl jauna koncepta restorānu Igaunijā. "Šis projekts - jaunā koncepta ieviešana trīs gadu laikā - mums izmaksās vairāk nekā 4,5 miljonus eiro visās Baltijas valstīs," sacīja Jaņevskis, piebilstot, ka jaunā koncepta ieviešana visos uzņēmuma restorānos Latvijā prasīs vēl  1,65 miljonus. Līdz 2016.gada beigām visos uzņēmuma restorānos Latvijā būs ieviests jaunais koncepts un tā būs pirmā valsts, kurā jaunais koncepts būs ieviests visos restorānos.

Kompānijas pārstāvji arī atzīmēja, ka 2014.gadā "McDonald's" restorānus apmeklēja vairāk nekā 27 miljoni viesu, savukārt 2017.gadā kompānija apmeklētāju skaitu Baltijas valstīs plāno palielināt, pārsniedzot 30 miljonus viesu. Jaņevskis pastāstīja, ka Latvijas "McDonald's" restorānos ir vieslielākais apmeklētāju skaits no visām Baltijas valstīm - pērn tie bija 10,112 miljoni apmeklētāju un šogad to skaitu plānots palielināt.

Jau vēstīts, ka "McDonald's" īpašnieks Latvijā "Premier Restaurants Latvia" pērn strādāja ar 29,948 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,1% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa pērn samazinājās vairākas reizes - līdz 6,6 tūkstošiem eiro, liecina datubāzē "Lursoft" publicētais gada finanšu pārskats.

Uzņēmums ir reģistrēts 1994.gadā, un tā pamatkapitāls ir 4,237 miljoni eiro. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Nīderlandē reģistrētā kompānija "Premier Capital B.V.". Informācija uzņēmuma mājaslapā liecina, ka patlaban Latvijā darbojas 12 ātrās apkalpošanas restorāni.