Pirms vēlēšanām viens no "Saskaņas Centra" pamata piedāvājumiem vēlētājiem bija gan bezmaksas sabiedriskais transports visiem, gan arī noteiktām iedzīvotāju kategorijām.

Liepājā šobrīd koalīcijā esošās partijas "Saskaņa" programmā (pirms vēlēšanām - "Saskaņas Centrs") šajā sakarā bija teikts: "Skolēniem, studentiem un pensionāriem nodrošināsim bezmaksas pilsētas sabiedriskā transporta izmantošanu."

Bezmaksas transports visiem kā mērķis tika solīts arī daudzajās pirmsvēlēšanu diskusijās un sarunās. To, piemēram, apliecina arī Liepājas vicemēra Jurija Hadaroviča ("Saskaņa") teiktais intervijā Latvijas Radio 2013.gada 10.jūnijā pēc vienošanās par koalīciju ar Liepājas partiju. "Vienojāmies par konkrētām saimnieciskām lietām, ko mēs sadarbībā varētu ieviest Liepājā. Tie bija daži punkti no mūsu programmas. Piemēram, bezmaksas sabiedriskais transports. Mēs vienojāmies, ka kā pirmie soļu būtu ieviest bezmaksas transportu dažām grupām – pirmklasniekiem un pensionāriem virs 80 gadiem. Otrs – uzlabot dažu maršrutu kustību Liepājā. Tas arī bija viens no mūsu nosacījumiem. Kā arī uzlabot Liepājā tūrisma dzīvi, izveidojot Liepājā atrakciju ielu pēc Palangas piemēra.".

Neskatoties uz deklarētu virzību pretī bezmaksas sabiedriskajam transportam, visi no "Saskaņas" ievēlētie deputāti pagājušajā domes sēdē nobalsoja par ievērojamu braukšanas biļešu cenu palielināšanu.

Pats no sevis rodas jautājums – vai tāds ir solis uz bezmaksas sabiedrisko transportu Liepājā? Ja tas sperts vēlēšanu starplaikā, vai vēlētāji būs aizmirsuši iepriekš solīto?

To skaidro Jurijs Hadarovičs: "Nedomāju, ka saistībā ar sabiedrisko transportu Liepājā ir kāda pretruna. Viens no "Saskaņas" partijas solījumiem saviem vēlētājiem bija atbalsts tām sociāli mazāk aizsargātajām iedzīvotāju kategorijām, kurām tas visvairāk ir nepieciešams, ieskaitot arī atvieglojumus vai bezmaksas sabiedrisko transportu. Pakāpeniski mēs to jau esam realizējuši un budžeta iespēju robežās turpināsim to darīt arī nākotnē."

Hadarovičs arī detalizēti skaidro, kāpēc "Saskaņas" deputāti domes sēdē balsoja par cenu palielināšanu:
– jaunu autobusu iegāde, kas ir garants drošībai un labākai pasažieru plūsmas plānošanai nākotnē.
– pieaugot inflācijai, darba algām un citām izmaksām, auga arī sabiedriskā transporta sistēmas uzturēšanas izdevumi, bet, neskatoties uz to, vairākus gadus tarifi Liepājā netika paaugstināti. Ne velti daudzas citas pilsētas (Ventspils, Jelgava, Rīga ... ) paaugstināja cenas jau pirms laba laika – Liepāja ir viena no pēdējām. Ja mēs to neizdarītu tagad, tad tas izmaksātu papildus pašvaldības budžetam ap 100 000 eiro mēnesī. Kur ņemt šo naudu?Acīmredzot tad vajadzētu atņemt kādai citai nozarei, piemēram, neremontēt kādas ielas, vai atņemt sportam, vai sociālai sfērai. Uzskatu, ka tas nav pareizi. Ļoti svarīgi ir tas, ka tiek saglabāti atvieglojumi sociāli mazāk aizsargātajiem sabiedrības slāņiem.
– biļešu cenas nepaaugstināšana nākotnē var draudēt arī ar transporta maršrutu un braukšanas intervāla samazināšanu.
– pēdējā laikā ir augusi elektrības cena, kas ietekmē tramvaja līniju apkalpošanu.

Liepājniekiem un vēlētājiem pašiem nu jāizvērtē, vai šāds skaidrojums ir pamatots, pieņemams un nav pretrunā ar partijas iepriekš solīto.