Pie 12. Saeimas deputāta Valērija Agešina vērsušies vairāki taksometru vadītāji no Liepājas saistība ar likumu "Grozījumi likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu".

Vadītāju neapmierinātība saistīta ar grozījumiem, saskaņā ar kuriem no 2017.gada 1. janvāra pārvadātājs maksā obligāto iemaksu avansu 130 eiro mēnesī par katru vieglo taksometru. Tāpēc Valērijs Agešins aicina Labklājības ministru J.Reiru sniegt skaidrojumu un izvērtēt likuma ietekmi uz taksometru nozarē strādājošiem. Veicot grozījumus likumā, iespējams, nav izvērtēts taksometru nozarē strādājošo teritoriālais faktors.

Valērija Agešina vēstule labklājības ministram Jānim Reiram:
"Pie manis kā pie 12. Saeimas deputāta ir vērsušies vairāki taksometru vadītāji saistībā ar likumu "Grozījumi likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu". No 2017.gada 1.janvāra minētā likuma 21. panta desmitā daļa paredz, ka Autopārvadājumu likuma 35.pantā minētais pārvadātājs maksā obligāto iemaksu avansu 130 euro kalendāra mēnesī par katru vieglo taksometru, ar kuru tiek veikti pārvadājumi, īpaši šim mērķim paredzētajā kontā.
Kā izriet no likumprojekta anotācijas, taksometru pakalpojumu nozarē nodarbināto saņemtais darba ienākums ir būtiski zemāks par vidējiem rādītājiem valstī un grozījumi likumā nepieciešami, lai minimizētu ēnu ekonomiku taksometru nozarē attiecībā uz darbaspēka izmaksām un mazinātu konkurences kropļošanu. Turklāt anotācijā atzīmēts, ka avansa maksājums nebūs atkarīgs no fizisko personu skaita, kuras veiks pārvadājumus ar konkrēto taksometru. Anotācijā ņemts vērā pieņēmums, ka ar vienu vieglo taksometru tiek nodarbinātas 2-3 personas.

No sarunām ar taksometru vadītājiem, kuri veic pasažieru pārvadājumus ārpus Latvijas lielajām pilsētām, izriet, ka ļoti daudzi no viņiem vieni paši veic pārvadājumus ar konkrēto taksometru. Turklāt taksometra nobraukums, līdz ar to arī saņemtais ienākums Rīgā un reģionos ievērojami atšķiras, taču obligāto iemaksu avanss 130 euro apmērā visiem ir vienāds.

Ņemot vērā minēto, lūdzu sniegt skaidrojumu, vai likumprojekta sagatavošanas laikā tika izvērtēts taksometru nozarē strādājošo teritoriālais faktors un tas, ka Rīgā un lielākajās Latvijas pilsētās tiek iegūti lielāki ienākumi nekā citās Latvijas pilsētās. Turklāt lūdzu skaidrot, uz kādiem faktiem balstīts pieņēmums par to, ka ar vienu vieglo taksometru tiek nodarbinātas 2–3 personas.

 Vai Labklājības ministrija gatavojas izvērtēt pieņemtā likuma ietekmi uz taksometru nozarē strādājošajiem un izvērtēt iespēju noteikt atšķirīgu obligāto iemaksu avansu dažādos Latvijas reģionos strādājošajiem taksometru nozarē, kā arī dažādu iemaksu apmēru atkarībā no nodarbināto skaita ar vienu taksometru?

V.Agešins
12.Saeimas deputāts"