Pēc Zirņu ielas iedzīvotāju biedrības lūguma vienā no Liepājas maģistrālēm – Zirņu ielā – pieklusināts luksoforu skaņas signāls, kas jo īpaši naktīs traucēja cilvēku mieru.

Jau rakstījām, ka Zirņu ielas iedzīvotāju biedrības pārstāvji parakstījuši vēstuli Komunālajai pārvaldei, lūdzot klusināt luksoforu skaņu signālu un nomainīt esošo gaismas signālu uz dzeltenā signāla režīmu naktīs.

Kā portālu informēja Komunālās pārvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls, skaņu signāls luksofors noregulēts klusāk jau tūlīt pēc Zirņu ielas iedzīvotājas telefona zvana, taču mainīt gaismas režīmu luksoforos neesot tik vienkārši.

"Tas ir jāsaskaņo gan ar luksoforu apsaimniekotāju, gan Ceļu satiksmes drošības direkciju, gan citiem dienestiem," skaidroja Štāls.

Jau rakstījām, ka Zirņu ielas iedzīvotājus neapmierina luksoforu „terors”. Proti, luksofori, kas Zirņu ielā izvietoti biežāk, nekā citās ielās Liepājā, aprīkoti ar skaņu signālu, kas domāts vājredzīgajiem. Taču tas ir ļoti skaļš, un tāpēc īpaši traucējošs nakts laikā (pilsētas administratīvās kārtības noteikumi ierobežo trokšņošanu laikā no pulksten 23 līdz 7).

Tāpat Zirņu ielas iemītnieki nav mierā ar to, ka luksofori visu nakti darbojas nevis dzeltenās gaismas režīmā, kā tas ir citās ielās pilsētā, bet, mainoties visām trim krāsām.

„Līdz ar to lielās fūres, kas naktī brauc uz ostu, bremzē un stāv pie luksofora, bet pēc tam ar lielu troksni atsāk kustību. Nerunāsim nemaz par izplūdes gāzēm, kas nāk iekšā pa logu, jo mājas būtībā atrodas šosejas malā,” pastāstīja vēstules autori.

Komunālās pārvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls portālam apstiprināja, ka šāda vēstule saņemta un „likumā noteiktajā kārtībā Zirņu ielas biedrībai tiks atbildēts”.

Pēc Štāla teiktā, nebūšot tik viegli pārregulēt luksoforus, ja tas vispār esot iespējams. Par to vēl speciālistiem būšot jādiskutē.

Liepājnieki jau agrāk ir sūdzējušies, ka luksofori izvietoti tur, kur pēc tiem nav nekādas vajadzības, savukārt citur, kur tie būtu nepieciešami, luksoforu nav. Tāpat bija jautājumi, vai uz mazajām ieliņām, no kurām var izbraukt uz Zirņu ielu, nevarēja ierīkot, piemēram, sensora luksoforus, kas ļautu izvairīties no situācijām, kad bez iemesla jāstāv pie sarkanā signāla.

Iepriekš jau rakstījām, ka Zirņu ielas iemītnieki nav mierā arī ar būvnieku darbu, jo, realizējot vienu no pērnā gada vērienīgākajiem projektiem – Zirņu un Ganību ielas rekonstrukciju –, bija pieļauts daudz aplamību un paviršību, daļu no kurām projekta īstenotāji izlaboja, bet daļa tā arī palikusi.