Projekta "Inovāciju motivācijas programma" ietvaros īstenotajā skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) Ziemassvētku gadatirgū ir noskaidroti uzvarētāji. Starp laureātiem ir arī liepājnieki.

Šogad ir audzis gadatirgū piedāvāto inovatīvo izstrādājumu īpatsvars. Projektu īstenoja biznesa izglītības biedrība "Junior Achievement Latvija" (JA Latvija) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA)

SMU programmas organizatora "Junior Achievement Latvija" valdes priekšsēdētājs Jānis Krievāns stāsta: "Ar katru gadu pieaug ne tikai uzņēmumu skaits, kas vēlas ar saviem izstrādājumiem piedalīties gadatirgū, bet iepriecina arī skolēnu sagatavotība – arvien vairāk tiek domāts par produkta mārketingu, kā arī paši izstrādājumi kļūst arvien inovatīvāki. "

LIAA Inovāciju atbalsta nodaļas vadītāja Sarmīte Karlsone gadatirgū uzsvēra SMU mācību programmas nozīmi izglītības saturā: "LIAA atbalsta šo gadatirgu, jo tas nav vienas dienas pasākums, bet gan ilgtspējīga programma, kas sagatavo jaunos uzņēmējus – tos, kuri nākotnē radīs eksportspējīgas inovācijas un sekmēs Latvijas konkurētspēju pasaulē. Tās zināšanas un prasmes, ko jaunieši iegūst šādā gadatirgū, praktiski darbojoties, ir neatsveramas un tās neviens viņiem vairs nevar atņemt."

Šogad gadatirgū Rīgā ar savu produkciju piedalījās ap 170 skolēnu mācību uzņēmumu no visas Latvijas, kas ir lielākais skaits SMU programmas īstenošanas vēsturē.

Nominācija "Labākais stends" vidusskolu grupā bija SMU "Wild Beard" no PIKC Liepājas Valsts tehnikuma, kas ražo produkciju bārdas un ūsu kopšanai.

SMU produktu kvalitāti, stendus un sniegumu vērtēja pieredzējusi profesionāļu, uzņēmēju un akadēmisko spēku žūrija, kuras sastāvā bija pārstāvji no 25 uzņēmumiem un iestādēm.