Uzsākti darbi, lai uzlabotu satiksmes plūsmas intensitāti Raiņa un Kalpaka ielās pie dzelzceļa pārbrauktuves, informē Liepājas mēra padomniece Līga Ratniece-Kadeģe.

Šobrīd notiek luksoforu vadības bloka nomaiņa Raiņa, Kapsētas un 1905. gada ielu krustojumā, kam sekos gājēju izsaukuma pogu uzstādīšana. Veiktie darbi ļaus uzlabot un optimizēt luksoforu darbību, atbilstoši reālajai satiksmes plūsmai.

"Luksoforu vadības bloka nomaiņa ir tikai pirmais darbs no pasākumu kopuma, lai mazinātu sastrēgumus Kalpaka un Raiņa ielā pie dzelzceļa pārbrauktuves. Lielākā daļa darbu turpināsies nākamajā gadā", norāda Liepājas mērs Uldis Sesks.

2017.gada budžetā pašvaldība novirzījusi 57 tūkstoši eiro satiksmes plūsmas uzlabošanai Raiņa un Kalpaka ielās. Februārī, atkarībā no laika apstākļiem, izvietos transporta detektorus, lai varētu automātiski regulēt luksoforu darbību katrā kustības virzienā atkarībā no reālās transporta plūsmas. 2017. gada aprīlī VAS "Latvijas dzelzceļš" plāno salabot pārbrauktuves segumu, bet pašvaldības iestāde "Komunālā pārvalde" uzsāks pārbūves darbus Kalpaka ielā, izbūvējot brauktuves paplašinājumu autobusu pieturvietā, lai tā apstāšanās pieturā nekavētu autotransporta plūsmu.

Lielākie sastrēgumi Kalpaka un Raiņa ielās, ja nav slēgta pārbrauktuve, parasti veidojas rīta un vakara stundās, braucot no "Laumas" mikrorajona uz pilsētas centru. Kā liecina iepriekš veiktais pētījums un iedzīvotāju aptauja sastrēgumiem ir vairāki iemesli. Pirmkārt, satiksmes plūsmu kavē autobusa pietura Kalpaka ielā pirms pārbrauktuves. Ja autobuss ir apstājies pieturā un autovadītāji nepārkāpj satiksmes noteikumus un nešķērso nepārtraukto līniju, veidojas sastrēgums. Otrkārt, satiksmes plūsmu kavē sliktais pārbrauktuves stāvoklis, kas veicina braukšanas ātruma samazināšanu, kā arī Raiņa, Kapsētas, 1905. gada ielas krustojums, kas intensīvas satiksmes gadījumā kavē transporta plūsmu.