Otrdien prezentācijas reisē devās jaunais Liepājas sabiedriskā transporta autobuss "Solaris". Vecos autobusu Liepājas ielās tie pakāpeniski nomainīs, sākot no trešdienas.



Ņemot vērā, ka jaunie zemās grīdas autobusi ir piemēroti lietošanai cilvēkiem ar kustību vai redzes ierobežojumiem, pirmajā reisā cauri pilsētai devās Liepājas Neredzīgo biedrības pārstāvji un Ganību ielas Veco ļaužu dzīvojamās mājas iemītnieki.

Pirmajā reisā ar jauno autobusu devās arī Liepājas simbols lauva Liepiņš. Pēc brauciena cauri pilsētai Liepājas autobusu parkā, Cukura ielā 8/16, bija iespēja apskatīt visus jaunos "Solaris" satiksmes autobusus, kas šobrīd ir piegādāti no Polijas rūpnīcas. Pasākumā piedalījās Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks, aģentūras "Liepājas sabiedriskais transports" direktors Gints Lūsis, AS "Liepājas autobusu parks" valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns, izpilddirektors Māris Ārbergs, autobusu ražotāja pārstāvji un citi viesi.

Kā jau esam informējuši, jaunās paaudzes "Solaris" autobusi aizvietos līdzšinējos sabiedriskā transporta autobusus, no kuriem daudzi pārsnieguši pat 20 gadu vecumu un ir gan morāli, gan fiziski novecojuši, nespējot nodrošināt pasažieriem nepieciešamo pakalpojuma kvalitāti.

29.aprīlī Liepājas sabiedriskā transporta tīklā uzsāks kursēt pirmie autobusi, kuriem pavisam drīz pievienosies pārējie. Saskaņā ar iepirkumu Liepājas pilsētas maršruta tīklu apkalpos 43 jauni,  moderni zemās grīdas "Solaris" autobusi, kas veiks reisus 1., 3., 4., 6., 6.a, 9., 9.a, 10., 10.a, 11., 11.a, 904., 912., 912.a un 912.b maršrutā.

Zemās grīdas autobusiem visas durvis atrodas vienā līmenī, iekāpšana ir bez pakāpieniem un pasažieru salonā nav pakāpienu ejās starp durvīm, kas atvieglo iekļūšanu autobusā un pārvietošanos gan māmiņām ar bērnu ratiņiem, gan cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Pie vidējām durvīm autobusos ir uzstādīts speciāls aprīkojums invalīdu ratiņu iebraukšanai autobusā. Lai cilvēki ar redzes problēmām un vājredzīgi cilvēki varētu droši un patstāvīgi pārvietoties sabiedriskajā transportā, jaunajos autobusos pie iekāpšanas durvīm izvietots skaļrunis, kas, durvīm atveroties, nosauc autobusa maršruta numuru. Tāpat autobusi ir aprīkoti ar elektroniskajām LED tipa maršruta zīmēm, kuras labi nolasāmas gan diennakts gaišajā, gan tumšajā periodā.

Jaunajos autobusos pasažieru ērtībām ir uzstādīta arī klimata kontrole, kā arī 22 collu liels augstas izšķirtspējas monitors, kurā pasažieriem gan vizuālā, gan audio formā tiek sniegta informācija par maršruta galapunktu, nākamo pieturu un maršruta numuru, savukārt starplaikā starp pieturvietām pasažieri var uzzināt par dažādiem pasākumiem un notikumiem pilsētā. Pasažieru drošībai autobusu durvis ir aprīkotas ar sensoriem, kas neļauj durvīm izvērties, ja starp tām ir pretestība (pasažieris, bagāža), tāpat autobusa durvīs ir uzstādīts bloķēšanas mehānisms, kas nodrošina to, ka autobuss nevar braukt ar atvērtām vai bojātām durvīm. Lai autobuss varētu uzsākt kustību, pasažieriem no durvīm būs jāstāv atstatus, ievērojot noteiktu distanci.

Lai nodrošinātu kārtības uzturēšanu un iespēju izmeklēt konflikta situācijas, autobusu salonā ir uzstādītas novērošanas kameras, kuras nodrošina visa salona redzamību. Četri no jaunajiem autobusiem ir aprīkoti ar pasažieru skaitīšanas sistēmu pie visām pasažieru iekāpšanas un izkāpšanas durvīm.