Par aizvadīto Arhitektūras dienu spilgtāko notikumu Grobiņas skolēniem kļuvusi tikšanās un nodarbība ar projekta "Skolnieks Pētnieks Pilsētnieks" arhitektiem.

Jauka, vētraini rudenīga diena bija ne tikai laukā, bet arī Grobiņas pamatskolas 3.b klasē. Domu virpuļi un idejas šaudījās kā orkāna mesti. Taču vainīgs nebija viesulis, kas nesaudzīgi no kokiem rāva nost pēdējās lapas, bet no Rīgas atbraukušie projekta "Skolnieks Pētnieks Pilsētnieks" arhitekti un 3.b klases skolēni. Manuprāt, todien tikai tā pa īstam sapratu, ko nozīmē radoši domāt un strādāt.

Ja nodarbības ievaddaļa (teorija) par tēmu "Sabiedrisko ēku mākslinieciskais tēls" lika mums uz zināmām lietām paskatīties citādāk, apgūt jaunus terminus, atkārtot antonīmus, tad praktiskajā daļā nu nekas nevarēja būt nepareizi. Katra ideja, doma tika uzklausīta, pozitīvi novērtēta un praktiski realizēta. Beigās tapa 5 apjomīgi darbi par sabiedrisko telpu māksliniecisko plānojumu. Nekad nebiju iedomājusies, ka slimnīcā būtu lietderīgi ierīkot tauriņu relaksācijas istabu, lai slimnieki ātrāk atveseļotos. Uzzināju, ka atrakciju parkā vajadzētu kafejnīcu, kurā ieejot, peldkostīmu izžāvē lieli fēni, lai komfortablāk jūtamies, kamēr iedzeram kafiju jeb apēdam saldējumu. Tika uzprojektēta arī jūras skola zivīm, zooloģiskais dārzs kaķveidīgajiem dzīvniekiem un Mārtiņdienas muzejs ar visu pieminekli Mārtiņam.

Lūk, ko par šo dienu stāsta aktīva nodarbības dalībniece Madara: "Jau no paša rīta gaidījām arhitektus. Viņi atbrauca otrās stundas beigās un līdzi bija daudz lielu kastu ar materiāliem. Pirmajā daļā mums stāstīja par arhitektūru. Tad mēs sadalījāmies grupās, un mums iedeva zīmītes, no kurām bija jāsaliek antonīmi. Uzzinājām arī daudz jaunu vārdu, ko lieto arhitektūrā, piemēram, pompozs un dinamisks. Grupu darbā varēja izmantot dažādus materiālus. Kad viss bija pabeigts, katra grupa gāja pie citām apskatīt darbus. Tas bija ļoti jautri un interesanti. Nodarbības beigās klase izskatījās, it kā būtu plosījusies viesuļvētra. Tomēr kopīgi izdevās visu ātri sakārtot. Par darbu mums iedeva sertifikātus – mazas, jaukas nozīmītes. Arhitekti teica, ka pēc kāda laiciņa viņu projekta mājas lapā būs redzamas bildes no pasākuma pie mums. Es aizmirsu piebilst, ka strādājām bez starpbrīžiem. Diena bija lieliska!"

Kristofers dalās ar saviem iespaidiem: "Piektdien mums bija lieliska iespēja tikties ar arhitektiem no Rīgas. Mēs uzzinājām, kas ir arhitekti, ar ko viņi nodarbojas, un paši varējām iejusties arhitektu lomā. Tikām sadalīti darba grupās, kur kopā ar arhitektu veidojām celtnes no dažādiem materiāliem. Noslēgumā katra grupa prezentēja savu darbu. Šī tikšanās bija izzinoša un aizraujoša. Paldies par šo lielisko iespēju!" Niklāvs raksta: "Man šī diena patika. Man patika projektēt mājas. Man arī patika darīt citas lietas – salīdzināt mājas pēc to mākslinieciskā tēla."

Bērni sajūsmā par piedzīvoto stāstīja mājās vecākiem. Matīsa mamma atrakstīja, ka viņam pasākums ar arhitektiem ir ļoti paticis: "Jo īpaši, pabeigt zīmējumu, kur gala beigās tapa suns... Tāpat paticis komandas darbs, kur bija jāizdomā, ko veidot no vārda "jūra" līdz tapa jūras skola zivīm. Pārnākot mājās, dēls aizgūtnēm stāstīja par to, kā pagājusi diena. Saprotu, ka šāda veida tikšanās veicina ne tikai bērnu domāšanu un fantāziju, bet arī ļauj saprast konkrētas profesijas nianses, un tas ir apsveicami." Ivo mammai teicis, ka esot bijis ļoti interesanti: "Cik no viņā stāstītā sapratu, tad bērniem ir bijusi iespēja izpausties radoši un saprotamā veidā gūt priekšstatu par arhitektu darbu. Ivo teica, ka viņš ļoti gaidīs iespēju vēl kādu reizi piedalīties tādā pasākumā."

Ļoti ceru, ka mūsu sadarbība ar arhitektiem turpināsies un ka vēl kādreiz tiksimies radošā, ideju vētrainā nodarbībā Grobiņas pamatskolā.