Ziņot redaktoram

Šis teksts tiks nosūtīts portāla administrācijai, lai izlabotu, precizētu vai papildinātu rakstu.

Karostā nevēlas "sacukurotu prezentāciju", bet kārtīgu analīzi


atlikušas 250 zīmes


Karostā nevēlas "sacukurotu prezentāciju", bet kārtīgu analīzi (25)

Autors: Sarmīte Pujēna
Pirmdienā, 20. augustā, 2018 | BIRKAS: Karosta , Jensen Metal , SEZ , Sanita Stepena , Būvvalde
Izdrukāt Ziņot
Iedzīvotāju un SEZ un pašvaldības amatpersonu kopsapulce 3.pamatskolas sporta zālē.
Iedzīvotāju un SEZ un pašvaldības amatpersonu kopsapulce 3.pamatskolas sporta zālē.
FOTO: irliepaja.lv

Aizvadītajā nedēļā 3.pamatskolas sporta zālē SEZ pārvalde pēc Karostas iedzīvotāju iniciatīvas rīkoja sapulci, lai atbildētu uz jautājumiem par 288 koku izciršanu un rūpnīcas būvi.

Savus jautājumus iedzīvotāji bija izteikuši atklātā vēstulē (sk. šeit), un, kā irliepaja.lv sacīja iniciatīvas grupas pārstāve Sanita Stepena, cilvēki vēlējās ne tikai saņemt atbildes, bet arī cerēja uz savstarpēju diskusiju, "analīzi, nevis sacukurotu prezentāciju", kādu bija sagatavojusi Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde.

SEZ pārvalde sapulci bija organizējusi, strādājot vaiga sviedros, – sagatavots speciāls ielikums laikrakstā "Kurzemes Vārds" ar atgādinājumu iedzīvotājiem, kā pēdējo divdesmit gadu laikā attīstījusies Karosta, par līdzīgu tematiku bija sarūpēta skolas zālē izlikta fotoizstāde (fotoattēlos gan nebija redzams tas posts, ko SEZ pastāvēšanas gados piedzīvojusi Karostas vēsturiskā apbūve), SEZ pārvaldnieka vietnieks Uldis Hmieļevskis uzstājās ar īpaši sagatavotu prezentāciju par to, kā Karosta ar savu unikālo apbūvi (SEZ gan priekšroku dod apzīmējumam "militāra zona") pārtapa industriālajā parkā, un kāda plānota Karostas nākotne, liekot uzsvaru uz to, cik veiksmīgi arī citos pilsētas rajonos sadzīvo ražošana ar dzīvojamo sektoru un sabiedriskām ēkām.

Iedzīvotājiem pretī stājās ne tikai gandrīz visas SEZ pārvaldes amatpersonas – valdes priekšsēdētājs Jānis Vilnītis, pārvaldnieks Jānis Lapiņš ar visiem vietniekiem, vēl citi SEZ pārvaldes ierēdņi, bet arī vesels pašvaldības amatpersonu korpuss: vicemērs Ģirts Kronbergs, Vides nodaļas vadītāja Dace Liepniece, Būvvaldes komanda – vadītājas vietnieks Arvīds Vitāls, galvenais arhitekts Indulis Kalns, Karostas arthitekte Iveta Ansone u.c. Tikai uzņēmumu "Jensen Metal", kura ražotnes būvniecība arī ir tas, kas satraucis Karostas iedzīvotājus, pārstāvēja viena Ieva Līmeža, kura pastāstīja, ka "Jensen Metal" pērn apgrozījis 23,6 miljonus eiro, nodokļos samaksājot 2,1 miljonu eiro,  un ar darbu nodrošinājis 265 liepājniekus, kuru vidējā darba samaksa esot 1187 eiro mēnesī. Pēc jaunās ražotnes pabeigšanas 2019.gada maijā darbavietu skaits pieaugs vēl par 140.

Spriedzes mazināšanai par sapulces vadītāju bija uzaicināts šarmantais pilsētplānotājs, "Grupa 93" valdes priekšsēdētājs Neils Balgalis, kura atraktīvais vadīšanas stils tomēr izraisīja pretēju reakciju – no zāles izskanēja aicinājums nepārvērst sapulci par cirku. Dialogam par labu nenāca arī neveiksmīgi izvēlētā telpa ar sporta zāles akustiku, kas neļāva labi sadzirdēt citam citu, ne runājot mikrofonā, ne mēģinot iztikt bez tā.

Sapulcē izskanēja daudz jautājumu, tika saņemtas arī atbildes – gan formālas, gan pēc būtības, bet no visām amatpersonām, kas uzstājās sapulcē, vienīgi Indulis Kalns atzina, ka Karostā ir pieļautas "milzīgas kļūdas".

Sanita Stepena, atbildot uz irliepaja.lv jautājumu, vai sapulce sniedza atbildes uz iedzīvotāju jautājumiem un vai šīs atbildes viņu apmierina, sacīja:

"Domāju, ka jāvelta laiks analīzei, jāsaprot, jāsaliek pa plauktiem. Sapulces laikā man diezgan bieži bija sajūta, ka mani nedzird un ka ir tikai viens viedoklis, kuru pārstāv SEZ, ka iedzīvotājiem notiekošais ir jāpasniedz pozitīvā gaismā, kas arī tika darīts. Bija arī pamainīts formāts, par kuru iepriekš organizatoriskajā sapulcē vienojāmies, – iecere bija, ka vispirms izsakās iedzīvotāji paši un pieaicināti cilvēki – Karostā ir arī ļoti izglītoti un savā jomā zinoši cilvēki, kuriem ir viedoklis kas atšķiras no SEZ viedokļa, un kuri saredz pavisam citādāku, alternatīvu Karostas attīstības stratēģiju. Par kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanu un izmatošanu bija sagatavojies runāt Mārtiņš Ķesteris, par eiropeiskām tendencēm tūrismā  – Ilze Norkalne, jo šeit pasniedz, ka drupas, tas ir "fui', bet, kā jau Ilze vēlāk tomēr iesāka teikt, šis drupu tūrisms ir ārkārtīgi atraktīvs un iecienīts, un noteikti rada arī ekonomisku pienesumu. Sapulces vadītājs viņu gan ātri pārtrauca, prasīdāms, kāds ir jautājums, jo nebija informēts, ka ar Līgu Ratnieci-Kadeģi esam vienojušies par citu formātu.

Man sapulcē pietrūka tieši sarunas par alternatīvām Karostas attīstībā, jo šobrīd ir tikai vienos, ekonomiskās attīstības vārtos, bet ne vienmēr attīstība nozīmē attīstību. Vai tā ir attīstība, kas izposta zaļo vidi, kas izspiež cilvēkus no viņu apdzīvotajām zonām? Tas nav tik vienkārši, ja vienu kvartālu tālāk uzbūvē rūpnīcu, un nav izvērtēta tās ietekme uz vidi, un ja  es kā iedzīvotāja netieku aicināta uz pašvaldību pavēstīt, ka tur aug aizsargājamā dzegužpuķe, lai gan viņa tik tiešām tur aug! Tā vietā man diezgan snobiski tiek pavēstīts, ka šis jautājums nav mūsu adresē, jo Vides nodaļa nevar visur izbraukāt. Un tad man rodas jautājums – kā tad vēl man ar savu pašvaldību ir jārunā? Saruna nenotiek sakabē, bet ir kā tādas divas frontes. Neesmu nākusi cīnīties vai izteikt pretenzijas vai pārmetumus, bet mani uztrauc un absolūti nav pieņemams ne kā cilvēkam, ne kā personībai, ne kā pilsonei, ka man nav lemtspējas tajā vietā, kur es dzīvoju."

Pēc sapulces sarunā ar SEZ pārvaldnieku un viņa vietnieku esot panākta vienošanās, ka saruna turpināsies, vispirms jau izvērtējot aizvadīto sapulci. Tas ir ļoti liels ieguvums, uzskata Stepena, jo gan viņai esot jāizvērtē dzirdētais, gan arī SEZ vadītājiem, pieļauj Karostas iedzīvotāja.

"Pēc tam sēdīsimies pie apaļa galda un runāsim, kur ir tie kanāli, kur ir tās zonas, kur mēs varam pārklāties ar savām tiesībām, ar savu lemtspēju, ar savu viedokli, ko mēs gribējām prezentēt tajā nenotikušajā sapulces daļā. Mums ir idejas, mums ir piedāvājumi, mums ir lūgums sadarboties, jo nav tikai jāattīsta fabriku būve un ražotņu būve, var pelnīt arī ar tūrismu, piesaistīt radošās industrijas, bet tas nav ierakstīts SEZ likumā. Mēs gribam panākt, ka notiek kustība arī šajā sektorā."

Stepena apzinās, ka tas būs liels laika, darba, enerģijas ieguldījums, un kāds būs rezultāts, nav zināms, tomēr viņa un citi Karostas iniciatīvas grupas cilvēki ir gatavi sadarboties ar "tiem, kuri par to algu saņem".

"Gaidīšu SEZ pārvaldnieka e-pastu: kur, kad un cikos?, saorganizēšu domubiedrus un mēs atnāksim, bet gribu, lai iniciatīva ir arī no viņu puses."

Runājot par konkrēto "Jensen Metal" būvprojektu, Karostas iedzīvotāji jau pirms sapulces skaidri bija pauduši savas prasības: "Vēlamies, lai 288 izcirsto koku vietā tiktu iestādīti atpakaļ vismaz tikpat daudz vai pat vairāk koku. Vēlamies, lai faktu, ka skolas tiešā tuvumā veselu mācību gadu norisināsies fabrikas būvdarbi un pēc tam tiks nodota ekspluatācijā un darbosies fabrika bez iepriekš veikta pētījuma par ietekmi uz vidi, SEZ un "Jensen Metal" sadarbībā viens ar otru kompensē iedzīvotājiem un skolēniem rotaļlaukumu un dabā integrētu trenažieru veidā".


Sludinājums

Cirks
05:58 | 20/08/18
ZIŅOT
(-7)
(16)
+

Kārtējais cirks no LSEZ puses. Šī iestāde ir kā kauna traips Liepājai. Viņi nepārtraukti imitē darbību. Bet laikam īstā vaina ir zemais tās darboņu IQ. Hmieļevskis ir jau sevi pierādījis kā bezjēdzīgs runātājs un darba imitētājs. Te arī ir rezultāts.

To Tudors
23:58 | 20/08/18
ZIŅOT
(-2)
(2)
+

Vai tad citas alternatīvas nav, ja nav rūpnīcas, tad tikai ir gruveši, vai arī tomēr var sakopt, un vispār vajag rakstu izlasīt, viņi jau neiebilst, ka uzcels rūpnīcu, viņi grib lai sastāda nocirsto koku vietā jaunus, un rotaļlaukumu bērniem investors lai uztaisa, pilnīgi normālas prasības, pluss investoram nu nebūs miljoni par to jāsamaksā, lai vai kā, uzskatu ka prasības nav astronomiskas, tik nepatīk, ka ievēlētie tautas kalpi uzvedās kā kungi, un aizmirst, ka viņi ir kalpi, kas kalpo!

tudors
20:51 | 20/08/18
ZIŅOT
(-3)
(3)
+

Karostnieki skaidri pasaka, ka viņi negrib atīstību karostā.
Viņi ilgojas pēc gruvešiem, krūmiem un metājošiem gružu maisiem.
Jauktas apbūves teritoriju ar ražošanas funkciju (JR) , kur 265 liepājnieku vidējā darba samaksa ir 1187 eiro mēnesī aizstāt ar dzegužpuķi ir zaļās loģikas kalngals.
Jūs mežā(izņemot Bernātus) vispār esat bijuši. Jūs ziniet cik kokus nogāž bebru ģimene?
SEZam jāizdara secinājumi. Investori tos jau būs izdarījuši. Ērtāk ir būvēties citur.

Riktīgais
12:44 | 20/08/18
ZIŅOT
(-3)
(7)
+

Tagad tiem kas nesaprot ir tā, Skaidroju, 4 gadus Viļņu Jānis i dzirdēt negribēja pa Sesku Uldi, iedzīvotāji maksā nodoklīšus, ne tikai liepājnieki, bet arī no Rīgas tā normāli te iedotē, Uldis papētījis, ka ir uzradūšies diezgan daudz neapmierinātu iedzīvotāju ar viņa vadīšanas stilu, izdomājis, ka lētāk par nodokļu maksātāju naudu, viņam ir vieglāk to Viļņu Jāni ar visiem viņa kāmīšiem nopirkt, nekā sākt te ko darīt civilizētā, eiropeiskā veidā, cilvēku labā, Viļņu Jānis ļoti ātri ir aizmirsis par pirmsvēlēšanu ambrāžām ar spēlēm un nemitīgi kritizējošais biedru Sesku, nu sakabinājušies ar krāniņiem, Bravo biedri!

Stepenas kundzei un viņas domubiedriem
06:40 | 20/08/18
ZIŅOT
(-7)
(17)
+

Kārtīga analīze ir svešvārds Sezam un tā darboņiem. Neko vairāk par arhīva bilžu sadrukāšanu un pāris slaidu prezentāciju no tā liekēžu bara varat nemaz negaidīt. Kad jūs beidzot sapratīsiet, ka tur neviens pat nesaprot, par ko jūs esat satraukušies. Viņi dzīvo savā plakanajā pasaulē, kurā metāla angārs ir viss, ko viņi redz un ko saprot. Iztērēsiet tikai bezjēdzīgi savu laiku, izmaiņas nekādas nebūs. Jo viņi ir pelēkā masa, kura tikai nejauši pārpratumu dēļ nokļuvuši tur kur viņi ir nokļuvuši. Eiro mēneša beigās kontā ir vienīgā viņu vēlme un saprašana!

to Sorry
14:08 | 20/08/18
ZIŅOT
(-0)
(5)
+

:D
Jā,jā! Industriālā parkā noteikti uzcels dzīvojamo māju vai viesnīcu.:D

Sorry
13:11 | 20/08/18
ZIŅOT
(-3)
(3)
+

Karostas iedzīvotāji neko nevarēja iepriekš zināt!! Ja ieplāno, ka var būvet gan dzīvojamās mājas, gan viesnīcas, gan kafejnīcas, gan rūpnīcas, tad neviens nevar uzminēt, ka uzbūvēs tieši rūpīcu!!

Riktīgais
12:48 | 20/08/18
ZIŅOT
(-3)
(5)
+

Ko nozīmē iepriekš zināja, tas tagad nozīmē, ka iepriekšējā zināšana mistiskā veidā ir anulējusi viņu tiesības iebilst, ja viņiem tur kas nepatīk, šitas komentārs pēc LSEZ komentārā izskatās, Liepājā jau sen tā ir problēma, ka cilvēki kas tiek drusku augstāk, ir iedomājušies sevi par dieviem esam!

Mazāk vajag ............
08:53 | 20/08/18
ZIŅOT
(-12)
(15)
+

Karostas iedzīvotāji pilnībā zināja jau vairākus gadus atpakaļ, ka tajā teritorijā tiks būvēti uzņēmumi.
Ja kādam no viņiem lēni aiziet, tad tā jau ir viņu problēma. Ja kādam kaut kas nepatīk, tad var pārcelties uz laukiem, kur mežu daudz, un troksnis arī mazāk.

Karostas cirks
08:49 | 20/08/18
ZIŅOT
(-11)
(11)
+

Savulaik karostnieki jau panāca, ka viņi joprojām dzīvo pilnīgā bedrē, kurā neviens ilgi nevēlējās neko ieguldīt.
Tagad viņi cenšas atkal darīt to pašu. Par laimi pilsētas un SEZ vadība vairs neparakstās uz dažu ''aktīvistu'' idiotiskiem gājieniem. Suņi rej, bet karavāna soli pa solim iet tālāk.

Justs
08:59 | 20/08/18
ZIŅOT
(-1)
(13)
+

SEZ varētu vākt parakstus "Par" rūpnīcas būvēšanu! Noteikti parakstītos "PAR" rūpnīcas būvi! Cik reizes varam kāpt uz vieniem un tiem pašiem grābekļiem?!

Karostu tūristiem.
09:04 | 20/08/18
ZIŅOT
(-8)
(7)
+

Atbalstu Sanitas Stepenas rīcību, jo tiek meklēti risinājumi un ir konkrēti piedāvājumi. Ne tā kā Dzelme skraida bļaudama, bet risinājumu nepiedāvā.

Tedis
18:08 | 20/08/18
ZIŅOT
(-1)
(2)
+

Tūristi brauc uz karostu, lai skatītos cik šausmīgi var dzīvot.

????
09:09 | 20/08/18
ZIŅOT
(-2)
(6)
+

Kādi ir Sanitas Stepenas risinājumi un piedāvājumi šai jautājumā?
Neko nebūvēt, un ''dzīvot zaļi'' mežā zem priedes vai egles?

Ratniecei un co
09:26 | 20/08/18
ZIŅOT
(-5)
(5)
+

Škic sez darbinieki nost no komentēšanas un sāciet strādāt.

Dagoberts
10:03 | 20/08/18
ZIŅOT
(-2)
(6)
+

Velns viņu zina!
Man ir dalītas jūtas par liela uzņēmuma atrašanos Karostā.
No vienas puses, jā, super, jauna ražotne, darba vietas, utt.
No otras puses, Karostas šarmu tas neapšaubāmi ietekmēs.
Un tad nu lielais jautājiens - ko ar Karostu vispār darīt? Vai tāda stratēģija vispār ir? Un ja ir, vai iedzīvotāji par to zina?

Dagoberts > sētniecei
10:49 | 20/08/18
ZIŅOT
(-3)
(7)
+

Atzīšos, man Karosta patīk tāda, kāda tā ir - ar visām drupām un mājām bez logiem kā pagātnes lieciniecēm.
Taču esmu vecs nemoderns radījums un noteikti neeju līdzi laikam.

Sētniece
10:33 | 20/08/18
ZIŅOT
(-5)
(7)
+

Visiem taču po.., piebāzīs Karostu ar metāla angāriem, nojauks manēžu, skursteņus utt., un varēsiet būt laimīgi savā Karostā. Idioti ir tie, kuri izdomājuši Karostu pārvērst par industriālo zonu.

to Sētniece
10:54 | 20/08/18
ZIŅOT
(-4)
(10)
+

Vai cik skaista ir Karosta ar pusnogruvušo manēžu, piegružotiem mežiem, un drausmīgā izskata daudzstāvenēm. Až nenopriecāties par šo skaisto ainavu.
Var jau mēģināt spekulēt, ka tas viss priekš tūristiem ir eksotika, bet ne jau nu priekš vietējiem. Visā tajā ir jāatrod ''zelta vidusceļš'', un nevis kategoriski pret visu jānostājas pret.

P.S. Kaut kā neesmu manījis tādu personu Sanitu Stepenu, kad tā aktīvi cīnītos pret karostniekiem to šmucīgajā rīcībā pret Karostas mežu piegānīšanu. Pabrauciet pa karostas mazajām mežmalas ieliņām. Tas ko redzēsiet lielajiem Karostas patriotiem godu nedara.

Dagoberts
11:52 | 20/08/18
ZIŅOT
(-1)
(3)
+

Tak vietējie te, reku, protestē, ne?

Tosmare
16:57 | 20/08/18
ZIŅOT
(-2)
(1)
+

Paveicās ka notiek tāda apspriešana, Tosmarē vienkārši nojauca cilvēkiem dārzus, kad CTB zemi vajadzēja...

Kāpēcītis
17:58 | 20/08/18
ZIŅOT
(-2)
(6)
+

Mīļie, es arī nesaprotu, kur dārgie karostnieki bija 10 vai cik tur gadus atpakaļ, kad notika Karostas detālplānojuma sabiedriskā apspriešana??? Kur Jūs, draugi, bijāt tad???

Vai tad bija vienkārši, atvainojos, "pajāt" par to? Un nestāstiet, ka nezinat, kur rast informāciju par pilsētā notiekošo...

To>riktīgais
16:33 | 21/08/18
ZIŅOT
(-1)
(2)
+

Pasaulē, Eiropā, Latvijā un arī Liepājā ir KĀRTĪBA, kādā notiek teritorijas plānošana. Ko darīt, ja ievācās 5 gadus atpakaļ? Nākamreiz kaut kur pārvācoties, iesaku iepazīties ar konkrētās teritorijas plānojumu. Visu info var atrast Liepaja.lv
Un kopīgo risinājumu laiks ir pirms darīšanas.
Pašcieņu iedzīvotāji varēja rādīt tad, kad tam bija paredzētais laiks.

Riktīgais
20:22 | 20/08/18
ZIŅOT
(-2)
(6)
+

Ko darīt ja 5 gadus atpakaļ ievācās Karostā, kā šitādu murgu var samurgot, 10 gadus atpakaļ kaut kādi papīrīši un neviena dzīvi tas neskāra, tagad, kad sāk darīt arī ir jāapspriež un jārod kopīgs risinājums, nav ko te braukt virsū iedzīvotājiem, viņi ir tie kas tur dzīvo, ja kādam no domē sēdošiem nepatīk, ka cilvēkiem ir radusies pašcieņa un mutē šiem darboņiem neskatās, tad tā ir viņu problēma, vairāk gan liekas, ka Karostas iedzīvotājus no pagātnaes laikiem uzskata par bomžiem un Saskaņas elektorātu, tāpēc aplami uzskata, ka viņu viedokli var neņemt vērā, lai tik dricelē tos kungus kaklasaitēs, priekš tam viņi ir ievēlēti, lai risinātu, nevis kā kaut kādi kakla kungi, kā teiks tā būs!

Karostas iedzīvotāja
20:39 | 20/08/18
ZIŅOT
(-2)
(7)
+

Kad pirkāt dzīvokļus vajadzēja papētīt genplānu par Karostas attīstību. Gribat lētus dzīvokļus un parku, nu tā nenotiek. Vienmēr ir bijusi SEZ zona, ar to jārēķinās. (dzīvoju Karostā no 1997.gada).

Pievienot komentāru

KOMENTĒT
Es, pievienojot, šo komentāru, piekrītu portāla lietošanas noteikumiem.
* Obligāti aizpildāmie lauki