Otrdien, 14.aprīlī, saskaņā ar grafiku pirmo reizi Liepājas ostā ienāca kompānijas "Stena Line" prāmis "Stena Flavia", ka Liepāju savienos ar Zviedrijas pilsētu Nīneshamnu.

"Stena Flavia" ir gan ātrāks, gan jaunāks, gan ietilpīgāks par prāmi "URD", kas iepriekš kursēja šajā maršrutā. Kā šodien preses konferencē paziņoja SIA "Stena Flavia" komercdirektora vietas izpildītājs Oskars Osis, līdz ar jaunā prāmja ienākšanu ir noslēdzies maršruta testa periods, un turpmāk prāmis starp Liepāju un Nīneshamnu kursēs pastāvīgi.

Ro-pax tipa prāmis "Stena Flavia" ir būvēts 2008.gadā, tā ietilpība ir 2300 kravu līnijmetri, 200 pasažieru auto un 830 pasažieru vietas, un kopš 2010. gada tas kursēja no Ventspils uz Travemindi (Vāciju). Prāmis turpmāk URD tiks izmantots maršrutā Liepāja – Traveminde (Vācija). Savukārt "Stena Flavia" nedēļas laikā savienos kopumā četras pilsētas. Bez Liepājas un Nīneshamnas tās ir arī Ventspils un Traveminde.

Par jaunā prāmja ienākšanu jāpateicas pieaugošajam kravu apjomam starp Skandināviju un Latviju. Arī "Stena Flavia" galvenais pasažieris ir kravas automašīnu šoferi, kuriem tiek nodrošināts pietiekami labs serviss. Tūrisma jomas pasažieru piesaiste ir atkarīga no aģentūru darba, uzskata Osis. Potenciāls ir liels, jo prāmis vienā reizē no Liepājas uz Zviedriju spēj aizvest vairāk nekā 800 pasažieru. Tūrisma plūsmai labvēlīgs tagad ir arī atiešanas laiks no Liepājas. "URD" atiešanas laiks pulksten 5 naktī nomainīts pret daudz ērtāku, un "Stena Flavia" ostu atstās pulksten 19.

Prāmi Liepājas ostā apkalpo mūsu "Terrabalt". Tā vadītājs Āris Ozoliņš uzsvēra, ka nepārtraukti tiek investēts uzņēmuma attīstībā (vidēja gadā ap 100 000 eiro), lai varētu nodrošināt efektīvu darbību, jo vēl ir jāstrādā ar prāmjiem "URD" un "ASK", kas dodas uz Travemindi. Pieaugot kravu un pasažieru plūsmai, "Terrabalt" terminālā iespējamas infrastruktūras izmaiņas, paplašinot vieglo automašīnu novietošanas iespējas un ierīkojot kafejnīcu.

Savukārt Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš zināja teikt, ka šobrīd tiek gatavota projekta dokumentācija pievadceļa paplašināšanai. Pie termināļā tas varētu būt pat četras joslas plats. Tā kā ar prāmja ienākšanu osta jau šobrīd attīstas un par izaugsmi tiek domāts arī nākotnē.