Astoņi talantīgi amatnieki, noslēdzoties "Swedbank" projektam "Meistars 21. gadsimtā", šonedēļ kļuvuši par meistariem ne tikai savā arodā, bet arī digitālajā vidē.

Kā viena no projekta motivētākajām un sekmīgākajām dalībniecēm apbalvota liepājniece Ilze Vainovska, kura radījusi savu zīmolu "Noķerts Liepājā". Viņa un citi projekta dalībnieki trīs mēnešu garumā praktiskās nodarbībās apguva saziņai un savu izstrādājumu veiksmīgai pārdošanai nepieciešamās digitālās prasmes, informē "Swedbank" mediju attiecību vadītāja Kristīne Jakubovska.

"Ar projekta laikā iegūto pieredzi un digitālajām iemaņām esmu gatava paplašināt savu darbību, jo tagad man ir zināšanas, kā to darīt mērķtiecīgi. Dzintara siešana ir ne tikai  sirdslieta, bet pamazām kļūst arī par peļņas avotu. Es piedāvāju pilnīgi citu skatu uz dzintaru, un ar to ir jāiepazīstina plašāks cilvēku loks. Un šeit ļoti palīdz mūsdienu tehnoloģiju iespējas! Ja projektam būtu otrā kārta – es noteikti piedalītos vēlreiz,” pieredzē dalās Ilze Vainovska. Viņa izgatavo rotas un amuletus no dzintara, to iesienot mezglos neapstrādātu, tādu, kādu to "noķer" Liepājas pludmalē. Ilze pati šo radošo procesu sauc par dzintaru savaldzināšanu.

Bez liepājnieces projektā piedalījās arī rokdarbniece Margarita Muntaga no Ķekavas, koka apstrādes virtuozs Reinis Lācis no Pārgaujas novada, izšuvēja Dace Zaharova no Cēsīm, ādas izstrādājumu meistars Reinis Rudzītis un šuvēja Margit Dravniece no Rīgas, tautastērpu darinātāja Aivita Heniņa no Lielvārdes un rokdarbniece Solvita Zarupska no Ventspils. Projekta lektori un mentori tautas amatu meistariem iemācījuši, kā padarīt savus darbus redzamus pēc iespējas plašākam pircēju lokam internetā un izcelt tos uz konkurentu fona, kā komunicēt ar pircējiem digitālajā vidē, kā izveidot savu internetveikalu mājaslapā un kā lietot mobilos norēķinu termināļus.

"Projekta centrā ir ideja, kā savienot tautas amatu meistaru tradicionālās prasmes ar digitālajām, lai meistari būtu konkurētspējīgi mūsdienu pasaulē, kur internets ir ienesis jaunus spēles noteikumus. "Meistars 21. gadsimtā" nav tikai stāsts par konkrētiem meistariem, bet latviskās meistarības mūsdienīgu pieejamību, iekļaušanos mūsu ikdienā, pieprasījumu pēc tās, latvisko meistarību kā mazā biznesa pamatu, kas sekmē tradīciju pārmantošanu," stāsta "Swedbank" Dziesmu un deju svētku projekta vadītāja Adriāna Kauliņa.

Projektu "Meistars 21. gasimtā” amatnieki noslēdza ar pārliecību, ka tradicionālā kultūra nevar pastāvēt, ignorējot mūsdienu attīstību. Meistari arī atzinuši, ka līdz ar projektu pasūtījumu apjoms audzis – vairāki no viņiem apsver iespējas paplašināties un savu hobiju vērst ikdienas peļņas avotā.

Projektam noslēdzoties, tika izraudzīti trīs tautas amatu meistari, kam apmācību procesā veicies vislabāk – tie ir Reinis Lācis, Margarita Muntaga un Ilze Vainovska. Dāvanā no projekta organizatoriem un Dziesmu un deju svētku lieldrauga "Swedbank" amatnieki saņēma planšetdatorus un mobilo norēķinu termināļus, lai turpmāk norēķini ar izstrādājumu pircējiem būtu vēl ērtāki.