Trešdien, 14.martā Saeimas frakciju deleģētie deputāti un satiksmes ministrs Aivis Ronis apmeklēja Liepājas LSEZ un tikās ar tās vadību.

Kā portālu informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas Sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe, vizītes laikā deputāti uz vietas iepazinās ar Liepājas ostas darbību un pārvaldību, kā arī diskutēja par valsts atbalstu Liepājas SEZ un ostai.

Pēc satiksmes ministra iniciatīvas Saeimas pārstāvētās frakcijas deleģēja savus pārstāvjus, lai apmeklētu un iepazītos ar Latvijas lielo ostu darbību klātienē. Deputāti viesojušies, gan Rīgas, gan Ventspils ostās, bet 14. marta pēcpusdienā apmeklēja Liepājas ostu.

Satiksmes ministrs Aivis Ronis:
"Šodienas tikšanos vērtēju ļoti pozitīvi, deputāti savām acīm redzēja un savām ausīm dzirdēja, kas ir Liepājas osta un kas šeit notiek – gan par tās darbību, pārvaldību un nākotnes plāniem. Es domāju, ka tas būs noderīgi deputātiem, kad viņi sāks diskutēt par tranzītu un ar ostām saistītus jautājumus. Man kā valdības pārstāvim un satiksmes ministram ir ļoti labi, ja deputāti ir informēti par to kas patiesi notiek ostās."

Saeimas deputāts, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vadītājs Vjačeslavs Dombrovskis (ZRP), Liepājas ostā bija otro reizi (pirmo reizi bērnībā) un atzinīgi vērtēja gan vizīti, gan redzēto:
"Es domāju, ka vizītei ir pievienotā vērtība. Mums bija interesantas diskusijas ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas vadību. Manuprāt viens no interesantākajiem momentiem ir Liepājas SEZ pārvaldības modelis, kurā iesaistīti ir gan pašvaldības pārstāvji, gan trīs atbildīgo ministriju valsts sekretāri – satiksmes, finanšu, ekonomikas – un uzņēmēji. Interesanti, jo tāds modelis nav ne Rīgas, ne Ventspils brīvostās. Šodien Liepājā redzējām normāli funkcionējošu ostu un ja atceras, ka vēl pirms 20 gadiem te bija 100% kara osta, tad progress ir ļoti ievērojams."

Saeimas deputāts Dzintars Zaķis (Vienotība) Liepājas ostā nebija pirmo reizi un atzinīgi novērtēja padarīto un norādīja uz valsts līdzdalību dažādu projektu īstenošanā, kā arī nepieciešamību arī turpmāk līdzdarboties un atbalstīt Liepājas ostas un SEZ projektus.

Saeimas deputāts Dzintars Zaķis (Vienotība): "Svarīgi ir saprast, kāds valsts atbalsts ir nepieciešams. Viena lieta ir ka pašvaldība un SEZ vadība sadarbojas ar uzņēmējiem un rosās, bet valsts palīdzība nenoliedzami ir vajadzīga. Jau šobrīd ir skaidrs, ka būs nepieciešams valsts atbalsts ostas padziļināšanā, jauna dzelzceļa izbūvē un jau esošā darbības uzlabošanā. Šobrīd svarīgākais ir Liepājas SEZ likuma darbības pagarināšana un vienonozīmīgi tas ir likumdevēja jautājums."

Liepājas domes un SEZ valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks: "Saeimas deputātiem izstāstījām aktuālās problēmas ar ko šobrīd osta un SEZ saskaras. Ir daudz tie darbi, kas gan valsts, gan satiksmes ministrijas līmenī būtu darāmi, lai ostas varētu attīstīties, lai ostās būtu vairāk darbavietu, vairāk investīciju. Vairāk būtu jākoncentrējas uz to, kā galvenās valsts amatpersonas prezentē ostas ārvalstīs. Piemēram, kā to dara kaimiņi lietuvieši, kas savu Klaipēdas ostu valdības līmenī visai agresīvi prezentē gan Ķīnai, gan ASV, gan Eiropas valstīm. Vēl ir tie jautājumi bez kuriem nevar funkcionēt ne pilsētas, ne ostas – pirmkārt tie ir labi autoceļi, lai var atbraukt un aizbraukt un arī atvest un aizvest kravas, kā arī citi ieguldījumi infrastruktūrā."