Pirmdien, 23.februārī, no Liepājas ostas izveda kuģi "Belo Horizonte" ar līdz šim lielāko kravu (54,2 tūkstoši tonnas), kuģim sasniedzot iegrimi 11,1 metru.

Kā uzsvēra LSEZ SIA "Liepaja Bulk Terminal" termināla vadītājs Juris Matvejevs, tas nav nekas neparasts, bet gan loģisks pārdomāta un kopīga darba rezultāts, sadarbojoties ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldi.

Kravu lielums vistiešāk ir saistīts ar ostas dziļumu. Jo dziļāki kuģu ceļi, jo kuģiem ir lielākas pieļaujamās iegrimes, kas ļauj uzkraut lielāku kravu. Juris Matvejevs arī atzīst, ja dziļumi kļūs vēl lielāki varēs uzkraut arī lielākas kravas un būs vieglāk konkurēt ar citām ostām.

Nepilnu desmit dienu laikā LSEZ SIA "Liepājas Bulk Terminal" ostas 51. piestātnē panamax klases kuģī "Belo Horizonte" iekrāva 43,7 tūkst. tonnu kviešu un 10,5 tūkst. miežu.

Zem Lībērijas karoga kuģojošais kuģis "Belo Horizonte", kas būvēts vien pirms diviem gadiem Ķīnā, Liepājas ostā ienāca šā gada 14.februārī, bet 23.februārī Liepājas ostu atstāja, lai dotos uz Abū Dabī Apvienotajos Arābu Emirātos.

Iepriekš lielākā krava no Liepājas ostas tika izvesta 2012.gada 1.novembrī, kad "Liepaja Bulk Terminal" panamax klases kuģī "THOR" iekrāva – 48,55 tūkst. tonnas labības, sasniedzot kuģa iegrimi 10,6 m.

"Liepaja Bulk Terminal" ir viena no lielākajām ostas stividorkompānijām, kas 2014. gadā pārkrāva 2 milj. tonnas. Salīdzinājumam 2013.gadā kompānija pārkrāva – 1,2 milj tonnas, kas ir par 68,6 % vairāk. Šā gada janvārī "Liepaja Bulk Terminal" apgrozījums bija 211 043,10 tonnas, kas ir par 43% vairāk nekā gadu iepriekš janvārī.