Ziņot redaktoram

Šis teksts tiks nosūtīts portāla administrācijai, lai izlabotu, precizētu vai papildinātu rakstu.

No ostas izved līdz šim lielāko koksnes šķeldas kravu


atlikušas 250 zīmes


No ostas izved līdz šim lielāko koksnes šķeldas kravu

Ceturtdienā, 15. oktobrī, 2015 | BIRKAS: osta , šķelda , Laskana , eksports , Ekers Stividors LP
Izdrukāt Ziņot

Trešdien, 14.oktobrī, no Liepājas ostas "panamax" klases kuģis "Jobst Oldendroff" izveda līdz šim lielāko šķeldas kravu – 32,35 tūkst. tonnas. To eksportēja uz Turciju.

Turcijā šķeldu izmantos kokskaidu plātņu ražošanā, informē Liepājas SEZ pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Kā pastāstīja SIA "Laskana" valdes loceklis Krišjānis Vēsmiņš, tā ir pirmā krava, kas tiek eksportēta uz Turcija, bet to vai veidosies ilgtermiņa sadarbība noteiks vairāki faktori – vai klients būs apmierināts ar šķeldas kvalitāti un kādas būs izmaksas un ieguvumi.

Krišjānis Vēsmiņš uzsvēra, ka jau ilgāku laiku kokmateriālu tirgus nav pārāk aktīvs, to ietekmē gan pieprasījums, gan cena, līdz ar to ir jāmeklē jaunas iespējas, jauni tirgi un jābūt elastīgiem, lai varētu piedāvāt produktus, kuriem ir pieprasījums.

SIA "Laskana" ar Turcijas uzņēmējiem sadarbojusies jau iepriekš, kas arī bijis noteicošais faktors sadarbības atjaunošanai. Ja pagājušā gadsimta deviņdesmitajos gados eksportēja papīrmalku, tad tagad koksnes šķeldu, kas saražota ja tepat uz vietas. Liela nozīme ir kvalitātei, kas ražošanas procesā ikdienas tika pārbaudīta.

Augstvērtīgu un kvalitatīvu koksnes šķeldu no bērza papīrmalkas turpat ostas 44. piestātnē SIA "Laskana" ražoja vairākas nedēļas. Projekta īstenošanā izveidojusies veiksmīga sadarbība ar SIA "Ekers stividors LP", kas apsaimnieko 44. dziļūdens piestātni Liepājas ostas Brīvostā, jo pie "Laskanas" piestātnēm panamax klases kuģi nevar piestāt, bet ekonomiski izdevīgāk ir noteikto apjomu vest ar vienu lielu kuģi, nevis vairākiem maziem.

SIA "Ekers Stividors LP" komercdirektors Igors Matvejevs pastāstīja, ka tā uzņēmuma ir jauna pieredze. Lai iekrautu kuģī šķeldu, no Rīgas ostas bija atvesta īpašā tehnika un vairāk kā 32 tūkst. tonnas šķeldas izdevās iekraut kuģī ātrāk nekā bija sākotnēji plānots.

Koksnes šķeldas ražošana no bērza papīrmalkas SIA "Laskana" ir jauns produkts. Līdz šim uzņēmums no kokmateriālu atgriezumiem ražoja kurināmo šķeldu, ko eksportēja uz Skandināvijas valstīm, kā arī nodrošināja apaļkoku eksportu.

Informācijai:
Panamax klases kuģis "Jobst Oldendroff"
Garums – 199,9 m
Platums – 32,2 m
Maksimālā kravnesība – 61 122 t
Karogs – Malta
Nākamā osta – Diliskelesi (Turcija)


Sludinājums

Pievienot komentāru

KOMENTĒT
Es, pievienojot, šo komentāru, piekrītu portāla lietošanas noteikumiem.
* Obligāti aizpildāmie lauki