AS "Sadales tīkls" līdz 2021.gadam visā Latvijā gandrīz uz pusi samazinās darbinieku un tehnikas ģeogrāfiskās atrašanās vietu skaitu, Liepājā – tikai darbiniekus.

Kā portālu informēja AS "Sadales tīkls" preses sekretāre Tatjana Smirnova, paaugstinot AS "Sadales tīkls" darbības efektivitāti, ar 1.janvāri uzņēmumā ir pilnveidoti darba procesi, pārskatīta aktīvu un personāla pārvaldība un mainīta uzņēmuma organizatoriskā struktūra, samazinot struktūrvienību skaitu no 20 līdz 16. Līdz ar uzņēmuma struktūras izmaiņām ir pārskatīts darbam nepieciešamo resursu apjoms, tajā skaitā darbinieku skaits, darbinieku pienākumi, atbildības un apvienotas struktūrvienības, kuras veica operatīvo darbu un elektrotīkla remontu un būvniecību.  

Pārskatot darbaspēka un resursu pārvaldību, līdz 2021.gadam visā Latvijā AS "Sadales tīkls" optimizēs darbinieku un specializētās tehnikas ģeogrāfiskās atrašanās vietu skaitu no 50 līdz 27. Tā ir iespēja samazināt saimnieciskās darbības izmaksas un vienlaicīgi nodrošināt, ka tāpat kā līdz šim uzņēmuma personāls spēs operatīvi nokļūt konkrētajā vietā, lai klientiem atjaunotu elektroapgādi vai veiktu elektrotīkla remontu un uzturēšanas darbus. Turklāt elektrotīkla uzturēšanas un remontu darbu daudz ātrāk un drošāk, neiesaistot papildu personālu, ļauj veikt izveidotais speciālās tehnikas parks.

Liepājā AS "Sadales tīkls" resursu ģeogrāfiskās atrašanās vietas netiks likvidētas un tās paliks tajās vietās, kur tās atradās līdz šim –  Rīgas ielā 56 un Cukura ielā 7. Ikvienam AS "Sadales tīkls" darbiniekam , kuru struktūrvienības ir likvidētas vai apvienotas, bija iespēja pretendēt uz piedāvātajām vakancēm jaunajās uzņēmuma struktūrvienībās, pilnveidot savas zināšanas un pārkvalificēties, tomēr ir darbinieki, kuri pieņēma lēmumu darbu AS "Sadales tīkls" vairs neturpināt.

Kopumā Liepājā strādā 129 AS "Sadales tīkls" darbinieki un darbības efektivitātes paaugstināšanas projekta ietvaros darba tiesiskās attiecības līdz šim ir pārtrauktas ar 12 darbiniekiem.

Akciju sabiedrība noteikusi ilgtermiņa elektrotīkla attīstības virzienus, plānveidīgi atjaunojot un rekonstruējot elektrotīklu, paaugstinot uzņēmuma darbības efektivitāti un par prioritāti izvirzot uz digitālajām tehnoloģijām balstīta elektrotīkla attīstību. Elektroapgādes drošuma un kvalitātes uzlabošanās, iepriekšējos gados ieguldītās investīcijas, digitālo tehnoloģiju un risinājumu ieviešana elektrotīklā, klientu apkalpošanas procesu pilnveidošana jau šobrīd ļauj uzņēmumam paaugstināt darbības efektivitāti un pārskatīt darbinieku un specializētās tehnikas ģeogrāfiskās atrašanās vietas, darbam nepieciešamā personāla skaitu u.c. resursus. Uzņēmuma darbības uzlabojumi un efektivitātes paaugstināšana ir nozīmīgs faktors, lai nodrošinātu tautsaimniecības izaugsmi un klientiem būtu pieejami mūsdienīgi pakalpojumi, kas savukārt veicina tehnoloģisko un industriālo nozaru attīstību un valsts konkurētspēju.

AS "Sadales tīkls" darbības efektivitātes paaugstināšanas projekts tiek īstenots pārdomāti un pakāpeniski atbilstoši kopīgi ar darbiniekiem izstrādātajam plānam. Kopumā projekts tiks īstenots līdz 2022.gadam un visa projekta laikā notiek aktīva komunikācija un sadarbība ar arodbiedrību, lai šajā pārmaiņu procesā izvēlētos piemērotāko darba organizācijas un procesu pārveidošanas formu un secību. Visi uzņēmuma darbinieki par projektu, tā mērķi un realizēšanas gaitu tika savlaicīgi informēti.