AS "Liepājas autobusu parks" (LAP) nepiekrīt Konkurences padomes (KP) lēmumam un tā pamatojumam, ar kuru uzņēmumam piemērots sods 130 000 eiro apmērā.

Sods piemērots par ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu. Lēmums tiks pārsūdzēts Administratīvajā apgabaltiesā, aģentūru LETA informēja LAP valdes priekšsēdētājs Māris Ārbergs.

LAP tiek pārmestas diskriminējošas maksas citiem pārvadātājiem par Liepājas autoostas izmantošanu. Kā norādīja Ārbergs, šāda situācija skaidrojama ar to, ka LAP iepriekš bija Liepājas autoostas apsaimniekotājs. Ja citiem pārvadātājiem, nosakot autoostas izmantošanas maksu, tiek piemērota gan pašizmaksa, gan peļņas daļa, tad LAP kā toreizējam autoostas apsaimniekotājam pasūtītājs - Kurzemes plānošanas reģions un "Autotransporta direkcija" - liedzis piemērot šo starpību, kas ir peļņas daļa. "Mēs bijām starp diviem dzirnakmeņiem," skaidroja Ārbergs.

Kopš šī gada 1.aprīļa šī situācija ir mainījusies, jo Liepājas autoostas apsaimniekotājs vairs nav LAP, bet gan SIA "Rumba Tours". Līdz ar to pašlaik LAP tiek piemērotas tādas pašas iebraukšanas maksas kā citiem pārvadātājiem, skaidroja Ārbergs.

Kā ziņots, KP pieņēmusi lēmumu par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu sodīt AS "Liepājas autobusu parks", LNT raidījumā "900 sekundes" pavēstīja KP vadītāja Skaidrīte Ābrama.

Kā paskaidroja Ābrama, "Liepājas autobusu parks" bija noteicis diskriminējošas maksas citiem pārvadātājiem par Liepājas autoostas izmantošanu.

Citiem Kurzemes reģiona pārvadātājiem, kuriem Liepājas autoosta obligāti bija jāizmanto, maksa bija noteikta nesamērīgi augstāka, radot būtiskas konkurences priekšrocības "Liepājas autobusu parkam", norādīja KP vadītāja.

Viņa uzsvēra, ka dominējošā stāvokļa ļaunprātīga izmantošana ir ļoti smags konkurences pārkāpums, turklāt šajā gadījumā pārkāpums bijis ļoti izteikts.

Citu pasažieru pārvadātāju ciestie zaudējumi jākompensē no valsts budžeta, tādējādi "Liepājas autobusu parka" pārkāpumi radīs zaudējumus arī valstij, norādīja Ābrama.

Kā ziņots, AS "Liepājas autobusu parks" nesen noslēdza sadarbības līgumu ar Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūru "Liepājas sabiedriskais transports" par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu Liepājas pilsētas maršrutos turpmākos desmit gadus.

Līgums par kopējo summu 51 367 170,31 eiro noslēgts 2014.gada 4.jūnijā. Līguma izpilde jāsāk ne vēlāk kā 11 mēnešus pēc šī līguma noslēgšanas, tas ir, 2015.gada 4.maijā.

"Liepājas autobusu parks" (LAP) pērn strādājis ar 59 732 eiro lieliem zaudējumiem. Uzņēmuma akcionāru sapulcē pagājušā gada zaudējumus nolemts segt no iepriekšējo gadu uzkrātās peļņas, aģentūru LETA iepriekš informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Māris Ārbergs.

"Liepājas autobusu parka" zaudējumus uzņēmuma vadītājs skaidro ar neregulāro pārvadātāju aktivitātēm.

Jau iepriekš ziņots, ka neregulāro pārvadātāju dēļ "Liepājas autobusu parks" Ogres un Jūrmalas maršrutos nevarēja izpildīt solīto ienākumu plānu.

Šogad uzņēmums plāno strādāt ar peļņu 207 015 eiro apmērā.

LAP akcijas tiek kotētas biržas Otrajā sarakstā. LAP lielākie akcionāri ir SIA "LAP1R", kurai pieder 49,49% akciju, un Liepājas pilsētas dome, kuras īpašumā ir 34,85% akciju.

"LAP1R" īpašnieks ir ar uzņēmēja Andra Šķēles ģimeni saistītā SIA "Inpo17", kas savukārt pieder SIA "Privāto aktīvu pārvalde", liecina SIA "Firmas.lv" informācija.