Liepājas ostas stividorkompānijas 2015.gadā pārkrāvušas 5,6 milj. tonnu, kas ir par 5,9 procentiem vairāk nekā gadu iepriekš un ir otrs lielākais kravu apgrozījums kopš darbības atjaunošanas.
Kā uzsver Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš, tas apliecina, ka Liepājas osta spēj strādāt ar pozitīvu bilanci arī sarežģītos ģeopolitiskos un ekonomiskos apstākļos – meklējot jaunas kravas un inovatīvus risinājumus, ostas uzņēmējiem un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldei sadarbojoties dažādu jautājumu risināšanā. 2015.gadā Liepājas osta līdz ar nozīmīgu attīstības projektu realizāciju ir sasniegusi noteiktu kvalitatīvu attīstības līmeni.
2015.gada divpadsmit mēnešos Liepājas ostas kompānijas pārkrāvušas 5 611 441,66 tonnas dažādu kravu. Tradicionālā lielākā kravu grupa bija beramkravas, kas veidoja 70 % no visām kravām jeb 3 923,7 tūkst. tonnas, veidojot pieaugumu salīdzinot ar 2014.gadu 7,9%. Lielāko daļu beramkravu 2015.gadā veidoja labība un labības produkti, kam seko celtniecības materiāli, koksnes šķelda, minerālmēsli un koksa smalkumi.
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš: "Beramkravas un tieši lauksaimniecības kravas pēdējo gadu laikā dominē Liepājas ostā un ne tikai aktīvajā graudaugu sezonā. Osta uzņēmēji visa gada garumā spēja nodrošināt stabilu lauksaimniecības kravas plūsmu, piesaistot arī jaunas kravu grupas, piemēram, jēlcukuru, kas tranzītā caur Liepājas ostu no Dienvidamerikas tik nogādāts Krievijā. Vēl beramkravu segmentā noteikti jāmin divas inovācijas – lielākā koksnes šķeldas krava, kas sadarbojoties ostas kompānijām "Laskana" un "Ekers Stividors LP", tika uz vietas ostā saražota, iekraut kuģi un eksportēta uz Turciju, ostas uzņēmējs – "Liepaja Bulk Terminal" eksperimentālā kārtā veica kuģa iekraušanu atklāta jūrā, kas turpinoties tendencei kuģiem un kravām kļūt arvien lielākiem, dotu iespēju kuģī iekraut visu kravu. Eksperiments bija veiksmīgs un tas nenoliedzami palielina arī ostas konkurētspēju. "
Otra lielākā kravu grupa Liepājas ostā 2015.gadā bija ģenerālkravas – 1324,9 tūkst. jeb tonnas 24%. Ģenerālkravu segmentā jau vairākus gadus stabilākā kravu grupa ro–ro kravas – 614 tūkst. tonnas, ko nodrošina regulāra prāmju satiksme ar Vāciju un Zviedriju. Ro–ro kravu plūsmu negatīvi ietekmēja sankcijas pret Krieviju un Krievijas rubļa devalvācija, ko ostas stividorkompānija "Terrabalt" kompensēja ar projektu kravām, piemēram, AS "UPB" dzelzsbetona konstrukcijām un NATO militārās tehnikas un aprīkojuma tranzītu. Otra lielākā kravu grupa ģenerālkravu segmentā ir kokmateriāli – 493,5 tūkst. tonnas. 2015.gadā melno metālu un tā izstrādājumu kravas bija vairāk nekā 2014.gadā, bet ievērojami mazāk kā bija plānots 2015.gadā. Tas saistīts ar AS "KVV Liepājas metalurgs" neregulāru darbību un dīkstāvēm. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš uzsver, ka 2015.gads parādīja, ka osta var strādāt ar pozitīviem rādītājiem arī bez "KVV Liepājas metalurga" kravām un ja 2016.gadā uzņēmums strādās stabili, tas var dot tikai kravu apgrozījumu pieaugumu ostā.
No ostas stividorkompānijām 2015.gadā lielāko kravu apgrozījumu nodrošināja "Liepāja Bulk Terminal" – 2 150 308,48, kas ir par 6,2 % vairāk nekā gadu iepriekš. Otrs lielākais kravu apgrozījums bija ostas stividorkompānijai "Ekers Stividors LP", kas 2015.gada septembrī pārņēma "Liepājas osta LM" aktīvus un pakāpeniski kāpina kravu apgrozījumu, gan piesaistot jaunas kravas, piemēram, bagātinātās ogles, gan sadarbojoties ar citām ostas kompānijām kopīgos projektos. 2015.gadu "Ekers Stividors LP" noslēdza ar 1 494 489,02 tonnu kravu apgrozījumu, kas ir par 26,7 % vairāk nekā 2014.gadā.
2015.gadā lielākais kravu apgrozījuma pieaugums bija "Mols L" +451,1%, palielinot no kravu apgrozījumu no 43 575,37 tonnām 2014.gadā līdz 240 156,50 tonnām 2015.gadā. Kā pastāstīja "Mols L" valdes loceklis Jānis Zvirbulis, nomainoties uzņēmuma vadībai un menedžmentam, tika uzsākta aktīvāka darbība kravu piesaistē un apstrādē un tas arī esot devis iespēju tik ievērojami palielināt kravu apgrozījumu 2015.gadā. "Mols L" kravu apgrozījumu plāno palielināt arī 2016.gadā, piesaistot jaunas kravu grupas.
Kopumā 2015.gadā apkalpoti 1 343 kuģi, iebraukuši un izbraukuši 39 782 pasažieri. Aizvadītā gada divpadsmit mēnešos pārkrauto konteineru skaists bija 3 669 TEU, bet ro-ro vienību skaits – 33 657.