Pētījumam par bezvadu elektriskās uzlādes tehnoloģijām piesaistīts finansējums no Eiropas Savienības fondiem, un "Liepājas tramvajs" finanses tajā netiks ieguldītas.

To intervijā "Rietumu Radio" sacīja uzņēmuma valdes loceklis Aigars Puks, raksta LETA. "Mums tas neko neizmaksā, izņemot veltīto laiku," sacīja Puks, norādot, ka pētījuma veikšanai tiks piešķirts līdzfinansējums no Eiropas Savienības fondiem aptuveni 35 000 eiro apjomā.

Pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai tramvaju un trolejbusu līdzstrāvas līnijas iespējams izmantot bezvadu uzlādes tehnoloģijām, sacīja Puks. Šāda uzlāde ir daudz ērtāka par vadiem un nodrošina lielāku mobilitāti. "Jo vairāk būs šādu uzlādes vietu, jo vairāk elektromobiļu varētu parādīties pilsētas ielās," sacīja Puks.

Jau ziņots, ka, pievēršoties videi draudzīgu tehnoloģiju attīstībai arī transporta jomā, SIA "Liepājas tramvajs" plāno iesaistīties "LEO pētījumu centra" pētījumā par elektriskās bezvadu uzlādes tehnoloģijām.

Plānots, ka nozares pētījuma rezultātus varēs pielietot arī citi elektronikas uzņēmumi visa veida uz bezvadu enerģijas pārraidi balstītu iekārtu izstrādāšanai, taču it sevišķi tādu iekārtu, kuru pielietojums ir saistīts ar lielu jaudu enerģijas bezkontakta pārraidi attālumos, kas pārsniedz līdz šim zināmo risinājumu iespējas.

Šobrīd daudzās pasaules pilsētās pieejamās brīvās elektrotīklu jaudas ir ierobežotas, kā dēļ bezvadu uzlādes staciju uzstādīšana pilsētu centros var būt neiespējama bez papildu ārkārtīgi lielu investīciju veikšanas elektroinfrastruktūras palielināšanai.

Šīs problēmas risinājums varētu būt pilsētās pieejamais līdzstrāvas elektropadeves tīkls, kas jau šobrīd tiek izmantots trolejbusu un tramvaju kustības nodrošināšanai. Diemžēl šis tīkls ir ļoti nestabils, un tā spriegums svārstās atkarībā no tā noslodzes, tādēļ no šī gada februāra līdz jūnijam pētnieki izvērtēs iespējas izveidot bezvadu bateriju uzlādes sistēmu, par elektroenerģijas avotu izmantojot tramvaja kontakttīklus.