Sestdienas, 20.augusta, vakarā Liepājā notiks grupas "Prāta Vētra" koncerts. Viesnīcas un viesu nami faktiski vairs nav pieejami, bet organizatoriem jāpārdod vēl 11 000 biļešu.

Naktsmītņu rezervēšanas sistēmā Booking.com trešdien no rīta diviem cilvēkiem uz 20.augustu bija tikai divi piedāvājumi. Viens par 60 eiro "Hotel Liepaja Economy" (bijusī "Centrdomnaremont") un otrs par Liepājā līdz šim neredzētu summu – 700 eiro – viesnīcā "SportHotel". Rezervēšana jau vismaz pērnā gada decembrī (varbūt pat agrāk) nebija iespējama, protams, arī viesnīcās "Promenade Hotel", "Amrita" un "Līva".

Tāda situācija nav bijusi ne uz vienu no "Summer Sound" festivāliem, kad, kaut arī par 150 vai 200 eiro, kaut kas bija pieejams līdz pat pēdējam brīdim.

"Prāta Vētras" koncerts pilsētai par lielu vai pilsēta pasākumam par mazu? Organizatori ir ieinteresēti, lai atlikušās vairāk nekā 11 tūkstoš (tāda informācija vietnē ww.ekase.lv bija redzama vēl otrdien pēcpusdienā) biļetes nopirktu, arī pilsētas vadība un bizness ir ieinteresēti, lai šeit ierastos pēc iespējas vairāk ļaudis un iztērētu pēc iespējas vairāk naudas, protams, pie reizes labi pavadot laiku.

Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja vadītāja Zane Gaile: "Šī situācija liecina, ka domājošie cilvēki, pārsvarā vidējā paaudze, viesnīcas rezervējuši ļoti savlaicīgi, savukārt jauniešiem parasti nav iebildumu gulēt teltīs. Tūrisma informācijas birojs aicinās šim pasākumam pieslēgties privāto sektoru – prasīsim liepājniekus izīrēt savus dzīvokļus, mājas.

Kārtējo reizi izkristalizējas problēma, ka Liepājā trūkst viena liela, laba kempinga. Par to jau daudz tiek runāts, bet nekas nenotiek. Pilsēta pati to netaisa, negribot konkurēt ar privāto biznesu, bet biznesmeņiem, acīmredzot, tūrisma sezona ir par īsu. Trijos, četros mēnešos nevar atpelnīt ieguldījumus un uzturēšanu.

Kopumā pamata lielam satraukumam nav. Jāņem vērā arī, ka daļu atlikušo biļešu nopirks paši liepājnieki, un daudzi radi un draugi vienu nakti tiks izmitināti pie viņiem".

Jurijs Hadarovičs, Liepājas domes priekšsēdētāja vietnieks tūrisma un investīciju piesaistes jautājumos: "Ņemot vērā, ka grupa "Prāta vētra" šovasar savu vienīgo koncertu Latvijā sniegs tieši Liepājā, šī ir lieliska pilsētmārketinga iespēja – pateicoties šim notikumam, ieguvēji būs gan vietējie uzņēmēji – ēdinātāji, viesnīcnieki, veikalnieki u.c., gan iedzīvotāji, kuri varēs baudīt augsta līmeņa profesionālu koncertšovu, gan pilsēta kopumā – iegūstot papildu publicitāti un veicinot atpazīstamību. Mums nereti tiek pārmests, kādēļ pašvaldība tērē naudu liela mēroga festivālu un sporta sacensību atbalstam. Lūk, šis ir uzskatāms piemērs, kad viens šāds koncerts pilnībā noslogo visas viesnīcas, dod papildu iespējas pašiem liepājniekiem, piepilda Liepājas kafejnīcas, veikalus, izklaides vietas u.c.

Gan Eiropā, gan arī citur pasaulē tā ir ierasta prakse, ka interesenti uz lieliem koncertiem, izrādēm, nozīmīgiem sporta u.c. notikumiem biļetes iegādājas ļoti laicīgi un laicīgi plāno arī savu uzturēšanos attiecīgā pasākuma norises vietā (sevišķi aktīvajā tūrisma sezonā). Liepājā ir aptuveni 2000 gultasvietu un tikpat daudz arī tuvākajā apkārtnē. Liela daļa koncerta apmeklētāju būs liepājnieku, savukārt pilsētas viesi var apmesties ne tikai viesnīcās, gana plašs ir arī izīrējamo apartamentu piedāvājums. Domāju, ka, tuvojoties koncerta datumam, būs arī daudz liepājnieku, kas līdzīgi kā citos festivālos, piedāvās īrei savus dzīvokļus vai brīvās istabas. Tā ir katru gadu, kad notiek arī pludmales festivāls. Savukārt daļa no apmeklētājiem noteikti apmetīsies pie radiem vai draugiem, daļa dosies mājup.

Liela nozīme ir arī pilsētas vārda popularizēšanai – grupas "Prāta vētra" menedžments nodrošinās ne tikai augsta līmeņa koncertu, bet arī reklāmas kampaņu nacionālajos un reģionālajos kanālos un sociālajos medijos. Visos grupas reklāmas materiālos parādās Liepājas vārds, atsevišķa šāda mēroga reklāmas kampaņa pilsētai izmaksātu daudz vairāk."

"Prāta vētras" direktore Aija Auškāpa: "Ziņa, ka "Prāta Vētras" koncerts Liepājā ir tik pieprasīts, ir patiešām iepriecinoša! Līdzīga mēroga koncertus esam rīkojuši arī mazākās Latvijas pilsētās, kur ar naktsmājām ir vēl grūtāk, taču tas nekad nav bijis šķērslis mūsu klausītājiem."