Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) un LIAA Liepājas Biznesa inkubatora uzņēmums SIA "NordePlast" kāpina apgrozījumu un apgūst jaunus tirgus.

Liepājas SEZ pārvalde bija noorganizējusi žurnālistiem iespēju apskatīt vienu no jaunākajiem Liepājas SEZ uzņēmumiem, kurš ražošanu sācis tikai pirms diviem gadiem – medicīnisko plāksteru izgatavotāju "NordePlast", kura īpašnieki nāk no Ukrainas un Kanādas.

Nelielais uzņēmums, kurš nodarbina 14 cilvēkus, nomā ap 100 m2 Ziemeļu ielā 19, "Lauma Fabrics" piederošajās telpās. "NordePlast" reģistrēts 2015.gadā, SEZ statusu ieguvis 2016.gadā, bet ražošanu uzsācis tikai 2017.gadā, pastāstīja "NordePlast" valdes loceklis Romans Gramiko, kurš savā laikā karjeru sācis kā uzņēmuma "Tonus Elast" komercdirektors.

Pēc Gramiko sacītā līdz šim iekārtās un materiālos uzņēmums investējis ap miljonu eiro un grasās to darīt arī šogad – izmantojot arī Liepājas domes konkursā mazajiem un vidējiem uzņēmumiem iegūto līdzfinansējumu, kā arī LIAA inkubatora atbalstu.

Kā informēja Gramiko, uzņēmums ražo medicīniskos plāksterus aptiekām – līdz 80 pozīcijas, visu, ko dažādu firmu izpildījumā var redzēt aptiekās. "NordePlast" ražo visdažādākos plāksterus – komplektus ar baktericīdiem plāksteriem (to spilventiņos ir sudrabs); varžacu, tulznu, kārpu, herpes ārstēšanai; sildošos plāksterus – piparu un sinepju; komplektus bērniem, ģimenei, sportistiem; tā sauktos ekonomiskos plāksterus – rullītī, no kura nogriež, cik nepieciešams, vai spolēs, ko vairāk izmanto, piemēram, poliklīnikās. Ir plāksteri no caurspīdīga materiāla, no kokvilnas, zīda, sintētikas.

Gramiko atzīst, ka šajā nozarē konkurence ir ļoti liela, sevišķi daudz plāksteru ražotāju esot austrumos, taču Baltijas valstīs "NordePlast" ir vienīgais šāda veida uzņēmums.

Ap 90% "NordePlast" produkcijas tiek eksportēta, lai gan Latvijas tirgū tiekot pārdots ap 40% saražoto plāksteru, kā arī kinezioloģisko teipu (to kvalitāti fizioterapeiti esot atzinuši par ļoti labu), taču lielāku daļu arī no Latvijā iztirgotās produkcijas pārdod tālāk. Galvenie "NordePlast" tirgi ir Austrumeiropa un postpadomju valstis, Gramiko izceļ Ukrainu, Krieviju, Poliju. Taču uzņēmums apstāties pie sasniegtā nedomā, jo ražošanas jaudas pat bez papildu investīcijām esot iespējams palielināt trīs četras reizes. "NordePlast" plāno apgūt gan jaunus tirgus, piemēram, Lietuvu un Igauniju, gan palielināt produkcijas pārdošanu jau esošajos, gan paplašināt produkcijas sortimentu, piemēram, ar augstākas kategorijas produkciju – plāksteriem, ko lieto slimnīcās.

“NordePlast” ārstnieciskie plāksteri (teipi) esot ieinteresējuši pat nacionālās hokeja izlases mediķus, un, iespējams, drīz uzņēmuma stendus ar zīmolu "Nordeplast" un "Ekoplast" plāksteru kastītēm redzēsim arī veikalos "Top!" vai pilsētas bērnudārzos. Taču pagaidām Liepājā tos noteikti var redzēt un nopirkt aptiekā, kas atrodas zem viena jumta ar uzņēmumu – Ziemeļu ielā 19.

"NordePlast" apgrozījums 2017.gadā, kas bija pirmais ražošanas gads, sasniedza 94 174 eiro, bet pērn – 312 tūkstošus eiro. 2017.gadā uzņēmums strādāja ar zaudējumiem, kas sasniedza 170 448 eiro, bet pērn – jau ar peļņu, kas bija 180 299 eiro.