Esam saņēmuši Ulda Seska atbildes uz portāla jautājumiem, sakarā ar „Liepājas ostas LM” pēkšņo paziņojumu par līguma uzteikumu diviem Liepājas uzņēmumiem.

Kā jau rakstījām, pagājušajā nedēļā LSEZ AS „Liepājas osta LM” paziņoja SIA „Tolmets”, kā arī SIA "Eisenberg Scrap”, ka ar 12.jūliju pārtrauc līgumu, kas pērn bija noslēgts par „Liepājas ostas LM” apsaimniekotās dziļūdens piestātnes izmantošanu.

Pagājušajā nedēļā Liepājas mērs bija devies atvaļinājumā, tāpēc atbildes uz nosūtītājiem jautājumiem portāls saņēma šodien.

Ko mērs un SEZ valdes priekšsēdētājs domā darīt, lai noturētu Liepājā "Tolmetu", kas dod ienākumus pilsētai un gādā tik ļoti nepieciešamās darbavietas liepājniekiem?

„Tolmets” ir nozīmīgs uzņēmums, kas nodarbojas ar metāllūžņu iepirkšanu, gan Liepājā, gan apkārtējos novados, gan Latvijā un arī pārējās Baltijas valstīs. Šobrīd domes rīcībā nav informācija, ka „Tolmets” vēlētos pārtraukt savu darbību Liepājā.

Vai situācija tiks pārrunāta ar iesaistītajām pusēm – "Liepājas ostu LM", "Tolmets", „Eisenberg Scrap"?

LSEZ AS „Liepājas osta LM” ir lielākā Liepājas ostas kompānija, kas saskaņā ar nomas līgumu veic ieguldījumus piestātnēs, pievadceļos, nodrošinot nepieciešamo infrastruktūru kravu pārkraušanai. 2011. gadā vien kompānija attīstībā investējusi 4 milj. latu, veidojot apgrozījumu LVL 14 502 778,00 un nodarbinot 294 darbinieku. „Liepājas osta LM” 2011. gadā nodrošināja kravu apgrozījumu 1,7 milj. tonnas vai 34% no visām kravām Liepājas ostā. Arī šajā gadā kompānija strādā ar stabilu kravu pieaugumu un šā gada četros mēnešos pārkrāvusi 719 436,06 tonnas. „Liepājas osta LM” ir sadarbības līgumi par stividoru pakalpojumu sniegšanu ar daudzām kompānijām tajā skaitā „Tolmets”. „Liepājas osta LM” ir nomnieks, kurš ļāva realizēt sekmīgu privātā uzņēmuma darbību.
Ja būs oficiāla informācija, tad ostas vadība, protams, risinās šo jautājumu un uzklausīs priekšlikumus.

Vai "Liepājas ostas LM" rīcība, laužot līgumu ar kravu pārvadātājiem, tādējādi liedzot viņiem iespēju izmantot Liepājas ostu, atbilst ostas attīstības mērķiem un vai tā nav nomnieka monopolstāvokļa (vienīgās dziļūdens piestātnes) ļaunprātīga izmantošana?

Liepājas ostā pārkrauti 2,26 miljoni tonnu, kas ir par 46% vairāk nekā 2011.gada pirmajos četros mēnešos. Ministrijas apkopotā informācija liecina, ka vislielākais apgrozījums visās Latvijas ostās šī gada sākumā kopumā bijis beramkravām – pārkrauti 12,87 miljoni tonnu, kas ir par 24,1% vairāk nekā 2011.gada četros mēnešos.