Liepājas SEZ pārvalde maijā uzteikusi līgumu Liepājas ostas padziļinātājiem – Beļģijas kompānijai " Dredging International N V.". Šādam lēmumam var sekot tiesvedība.

Par līguma laušanu SEZ pārvalde izšķīrusies, jo "Dredging International N.V." paziņojis, ka gatavs turpināt ostas padziļināšanas darbus, ja tiks palielināta cena par viena kubikmetra grunts izcelšanu. Kompānija uzskata, ka Liepājas ostas akvatorijas grunts ir smagāka, nekā iepriekš aplēsts, raksta BNS.

"Iepriekš noteikto izmaksu palielināšana nav pieļaujama, īstenojot Kohēzijas fonda finansēto projektu. Arī Liepājas SEZ pārvalde un tās tehniskie dienesta uzskata, ka nav pamata šādai prasībai," sacīja Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš.

Līdz ar to, konsultējoties ar visām projektā iesaistītajām pusēm, nolemts uzteikt līgumu.

Tagad Liepājas SEZ pārvaldei, lai pabeigtu vērienīgo projektu, būs jāizsludina jauns konkurss par ostas padziļināšanas darbu veikšanu.

Iepriekš bija plānots, ka "Dredging International N.V." ostas padziļināšanu atsāks agrā pavasarī un saskaņā ar iepriekšējo vienošanos darbi bija jāpabeidz līdz šā gada jūlija beigām.

Patlaban paveikts aptuveni 80% no projektā paredzētā darba apmēra, par ko darba izpildītājiem ir samaksāts. Projekts paredz, ka Liepājas ostas kuģu ceļš un brīvostas rajona akvatorija jāpadziļina attiecīgi līdz 12,5 un 12 metru atzīmēm. Krieviņš teica, ka pēc jau paveiktā darba ostas dziļums ir tuvu 12 metriem, kas ļauj ienākt kuģiem ar lielāku kravnesību.

Pēc līguma laušanas ar beļģu kompāniju ostas padziļināšanas tehniskais projekts jākoriģē atbilstoši esošajai situācijai, pēc tam jāizsludina konkurss, lai nākamajā pavasarī varētu atsākt darbus.

Ja nesekos juridiskās sankcijas no pretējās puses, kas šo procesu varētu ierobežot, darbu īstenošanu varētu pabeigt termiņā, kas noteikts līgumā par Eiropas Savienības fonda finansētā projekta īstenošanu, informēja SEZ pārvaldnieks.

Jau vēstīts, ka "Dredging International N.V." Liepājas ostas padziļināšanu sāka 2009.gada novembra beigās.

Liepājas ostas padziļināšana ir Eiropas Savienības Kohēzijas fonda atbalstīts projekts. Liepājas SEZ vēsturē šīs būs lielākās investīcijas Liepājas ostā – kopumā 27 miljoni latu.

Projekta mērķis ir uzlabot un sakārtot Liepājas ostas infrastruktūru, nodrošinot Transeiropas transporta tīkla (TEN-T) infrastruktūras attīstību un pilnvērtīgu noslodzi. Projekta īstenošanas papildu mērķis ir kuģošanas drošības uzlabošana ostā, nodrošinot maksimāli drošu kuģu piekļuvi ostai no jūras puses.

Liepājas osta ir trešā lielākā Latvijas osta pēc kravu apgrozījuma.