Viens no pirmajiem Liepājas skaistumkopšanas saloniem – „Princips”, kas atrodas Lielā ielā 12, šajās dienās atzīmē savu divdesmit gadu jubileju.

Divdesmit gadu laikā piedzīvoti gan kāpumi, gan kritumi, taču salons turpina darbu arī šodien, piedāvājot liepājniekiem visdažādākā veida kosmētiskos pakalpojumus.

„Uzsākt biznesu 90. gados bija diezgan viegli”, – atceras salona vadītāja Tamāra Čadajeva. „Mēs bija pirmie šajā jomā, līdz ar to nebija nekādas konkurences. Turklāt mēs piedāvājam pavisam jaunu pakalpojumu par zemām cenām. Arī šā biznesa specifika tolaik bija pavisam cita, jo nebija pieejama profesionālā kosmētika, dažas no precēm gatavojam paši.”

Lai jaunais bizness būtu veiksmīgs, bija vajadzīga reklāma. Šodien Liepājā ir daudz dažādu radio, ziņu portālu un citu platformu, ar kuru palīdzību gūt publicitāti, bet 1994.gadā tā nebija.

„Palīdzēja sadarbība ar vietējo laikrakstu – „Kurzemes Vārds”, kur publicējām savu reklāmu. Tās noteikti piesaistīja daudz klientu”, – spriež Čadajeva. Viņa atzīst, ka šodien ir cita situācija, un ar tādu mārketingu, kāds bija tolaik, mūsdienās neko daudz nevarētu sasniegt.

Bez skaistumkopšanas pakalpojumiem „Princips” arī piedāvā iespēju apgūt friziera profesiju.

Kā atceras Tamāra, kad salonam vajadzēja jaunus frizierus, sapratuši, ka vieglāk apmācīt strādāt gribošus cilvēkus pašiem, nekā „pārmācīt” tos, kas jau ilgi strādā.

“Profesija nav tik viegla, jo bez prakses jābūt arī zināšanām ķīmijā. Teikšu tā – muļķiem tajā nav ko darīt.”

Runājot par darba specifiku, Tamāra atzīst, ka šobrīd Liepājā ir pārāk liels piedāvājums. „Ir par daudz frizieru tādai mazai pilsētai. Turklāt, sarūk ne tikai iedzīvotāju skaits, bet arī viņu maksātspēja, un tas vērojams ne tikai Liepājā, bet arī Rīgā.”

Nākotnē Tamāra raugās uzmanīgi, un spriež, ka būs grūti. „Tagad speciālistam ir vajadzīgi apmērām divi gadi, lai viņam izveidotos pastāvīgs klientu loks, jo apkārt ir daudz dažādu piedāvājumu, un tas, protams, ietekmē mūsu darbu. Bet mēs nestāvam uz vietas, un visu laiku attīstāmies, gan piedāvājot jaunus pakalpojumus, gan meklējot jaunus veidus, kā sasniegt klientus!”