"Tosmares kuģubūvētava" pirmo reizi kopš 2008.gada globālās finanšu krīzes sākuma sasniegusi pozitīvus finanšu rādītājus, liecina paziņojums fondu biržai.

"Tosmares kuģubūvētava, kas ir lielākais AS "Rīgas kuģu būvētava" meitasuzņēmums, ir sasniegusi pozitīvus šī gada pirmā ceturkšņa rezultātus, raksta LETA. Šis ir pirmais pozitīvais kuģu būvētavas sasniegums kopš 2008.gada, kad Latvijā un pasaulē sākās finanšu krīze, teikts uzņēmuma paziņojumā biržai "NASDAQ OMX Riga".

Šogad "Tosmares kuģubūvētava" saviem ilggadējiem partneriem "KJ Hydraulics" no Farēru (Fēru) salām jau ir nodevusi trīs uzbūvētos zivsaimniecības apkalpes katamarānus. Šiem partneriem "Tosmares kuģubūvētava" jau iepriekš ir uzbūvējusi 19 šādus kuģošanas līdzekļus, kā arī saņēmusi vēl divu būves pasūtījumus.

Aktīvs darbs "Tosmares kuģubūvētavā" rit arī kuģu remontēšanas jomā, un pirmajā ceturksnī jau ir izremontēti seši kuģi. Drīzumā reizē ar remontu sezonas sākumu tiek sagaidīti jauni pasūtījumi, norādīts paziņojumā biržai.

"Tosmares kuģubūvētava" ir arī apguvusi divus jaunus tirgus segmentus – atklātās jūras industriju un vēsturisko kuģu restaurāciju.

Uzņēmums ir noslēdzis līgumu ar kompāniju "TS Reels" par smagā veltņa ražošanu zemūdens elastīgajiem cauruļvadiem. Šis ir pirmais "Tosmares kuģubūvētavas" līgums atklātās jūras industrijas jomā un ir liels izaicinājums uzņēmumam, jo nepieciešams palielināt tā kvalifikāciju un kompetenci, lai sasniegtu augstās prasības. Šāda zināšanu un pieredzes iemantošana uzņēmumam palīdzēs palielināt ietekmi jūras rūpniecības industrijā un piedalīties starptautiskos konkursos, teikts paziņojumā.

Sākot vēsturisko kuģu restaurāciju, uzņēmums ir noslēdzis līgumu ar "Norwegian Foundation" veca pasažieru kuģa "MV Rogaland" restaurācijai. Šī līguma ietvaros "Tosmares kuģubūvētava" jau ir veiksmīgi pabeigusi 1929.gadā "Stavanger Støberi & Doc" uzbūvētā kuģa restaurāciju. Kuģis tika izmantots ceļojumiem starp Oslo un Bergenu populārajā "Nakts maršrutā".

Šis "Tosmares kuģubūvētavai" ir pirmais šāda veida līgums, un šāda pieredze uzņēmumam palīdzēs turpināt veiksmīgi aizsākto darbu šajā tirgus segmentā, jo "Norwegian Foundation" atbalsta vairāk nekā 130 šāda tipa kuģu.

AS "Tosmares kuģubūvētava" 2014.gada pirmajā ceturksnī strādājusi ar 868 954 eiro apgrozījumu, un tas ir par 10,8% mazāks nekā 2013.gada pirmajā ceturksnī, liecina ceturkšņa pārskats, kas iesniegts "NASDAQ OMX Riga".

Pērn pirmajā ceturksnī uzņēmums strādāja ar 973 866 eiro apgrozījumu.

"Tosmares kuģubūvētava" šī gada pirmajā ceturksnī guvusi 5399 eiro peļņu, pretstatā 2013.gada pirmajā ceturksnī ciestajiem 263 487 eiro zaudējumiem.

"Tosmares kuģubūvētavas" apgrozījums 2013.gadā bija 6,525 miljoni eiro, un tas ir par 28% mazāks nekā 2012.gadā, teikts uzņēmuma finanšu pārskatā, kas iesniegts "NASDAQ OMX Riga".

2012.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 9,01 miljons eiro.

Pērn apmēram uz pusi palielinājušies arī "Tosmares kuģubūvētavas" ciestie zaudējumi. 2013.gadā uzņēmums cieta 97 465 eiro zaudējumus, bet 2012.gadā uzņēmuma zaudējumi bija 48 807 eiro.

Eksporta daļa uzņēmuma apgrozījumā bija 82,3%. No pērn veiktajiem darbiem kuģu remonts sasniedza 68,5%, kuģu būve – 28,7%, bet mazie pasūtījumi – 2,8%.

Pagājušā gada beigās uzņēmuma vadībai izdevās noslēgt līgumu par nestandarta iekārtas izgatavošanu gāzes ieguves kompānijai. Tādu pasūtījumu uzņēmuma darbinieki izpilda pirmo reizi. Pieredze šādu pasūtījumu izpildē dos iespēju uzņēmumam nākotnē piedalīties tenderos par iekārtu izgatavošanu naftas un gāzes ieguves firmām, teikts uzņēmuma vadības ziņojumā.

Lielākie kompānijas akcionāri ir AS "Rīgas kuģu būvētava" ar 48,94% akciju un Igaunijas pilsonis Henriks Kasesalu ar 31,04% akciju.