Liepājas domes sabiedrisko attiecību daļa uz domi bija aicinājusi savus atbalstītājus sociālajā tīklā twitter.com, lai aicinātu aktīvāk reklamēt Liepājas sasniegumus.

Sociālais tīkls twitter.com jeb „čivinātava” pēdējo gadu laikā iekarojis milzu popularitāti. Tā ideja ir pavisam vienkārša – ikviens var piereģistrēties, izveidot savu profilu un rakstīt ziņu 140 zīmēs. Pēc izvēles var sekot citiem „čivinātavas” lietotājiem, kuru rakstītais šķiet interesants, kā arī ar saviem ziņojumiem ieinteresēt citus lietotājus.

Tīkls piedāvā arī tādas iespējas, kā nodot tālāk cita lietotāja rakstīto ziņu saviem sekotājiem, kā arī iespēju diskutēt ar ziņojumu autoriem. Tādā veidā twitter.com nodrošina mūsdienīgas un efektīvas komunikāciju iespējas.

Twitter.com, atšķirība no tradicionālajiem sociālajiem tīkliem facebook.com vai draugiem.lv, ir liels daudzums sabiedrībā labi atpazīstamu lietotāju – politiķi, žurnālisti, augsti ierēdņi, uzņēmēji, Kāds asprātis pat bija izteicies, ka „twitter ir draugiem.lv priekš snobiem”.

Šķiet, virtuālā „čivinātava” tomēr visiecienītākā ir politiķu aprindās. To aktīvi lieto gan premjers Valdis Dombrovskis, gan Rīgas un Ventspils mēri, daudzi ministri un parlamentārieši. Gan paužot savus viedokļus, gan „uzknābjot” konkurentiem, gan tā pat vien ierakstot kādu spārnotu frāzi, emociju vai gluži sadzīviskas lietas, rādot sekotāju pulkam: „re arī mums nekas cilvēcisks nav svešs”. Augošais twitter.com lietotāju loks politiķiem nodrošina lieliskas reklamēšanās iespējas.

Šīs iespējas nu jau kādu laiku izmanto arī Liepājas mērs Uldis Sesks un viņa vietnieks  Gunārs Ansiņš. Abas galvenās pilsētas amatpersonas, līdz ar pulciņu domes sabiedrisko attiecību veidotāju, pagodināja sanākušos, nedaudz vairāk kā desmit Liepājas twitter.com lietotāju, sabiedrisko attiecību daļas rīkotajā un reklamētajā pasākumā „Liepājas čivinātāju kopā sanākšana”, veltot šim saietam veselas divas stundas sava laika.

Uzzinot, ka pasākums notiks pilsētas domē, radās nojausma, ka tas būs daļa no pilsētas vadības dažādos veidos īstenotās pozitīvisma kampaņas, kas arī netika slēpts. Gan Uldis Sesks, gan Gunārs Ansiņš, aicināja aktīvi izmantot „čivinātavu”, lai reklamētu Liepāju, veicinot tūrismu, lai komunicētu ar pašvaldību, šādā veidā izsakot gan savus pozitīvos ieteikumus, gan arī informējot par nebūšanām.

Pilsētas reklamēšana vai komunikācija ar pašvaldību, izmantojot sociālos tīklus, pats par sevi nav nekas peļams. Taču, skatoties prezentāciju un klausoties Ulda Seska runā par pilsētas sasniegumiem pašreizējās domes vadības valdīšanas laikā, par un vērienīgajiem projektiem, kuri tiek un tiks īstenoti tuvākajos gados, radās jautājums: vai aicinājums cildināt šos sasniegumus sociālajos tīklos, patiesībā nav aicinājums cildināt Liepājas partiju un tās vadoņus – vadošos Liepājas partijas kandidātus nākamajās pašvaldību vēlēšanās?