Īstenojot ielu rekonstrukcijas un citus infrastruktūras projektus, būvniekiem un projektētājiem jārēķinās ar nepilnīgo informāciju par dažādu apakšzemes komunikāciju izvietojumu.

Tas līdz šim būtiski ietekmējis vairāku projektu realizācijas gaitu, "Rietumu Radio" atzina Liepājas domes Attīstības pārvaldes vadītājs un Zirņu–Ganību ielas rekonstrukcijas projekta uzraugs Vilnis Vitkovskis, raksta LETA.

"Liepāja ir pilsēta, kur pazeme slēpj visādus pārsteigumus – mantojumā no padomju laikiem esam saņēmuši ne īpaši precīzas datubāzes par inženierkomunikāciju izvietojumu pilsētā," atzina Vitkovskis, norādot, ka ar šo situāciju jārēķinās, nākotnē veicot darbus Liepājas vēsturiskajā centrā, piemēram, Lielajā ielā vai Kārļa Zāles laukumā.

Vienlaikus pašvaldības pārstāvis atzina, ka liela pieredze un zināšanas iegūtas, realizējot vērienīgo Zirņu–Ganību ielas un pieslēguma Zemnieku ielai izbūves projektu, kura gaitā izbūvētas arī jaunas apakšzemes komunikācijas. "Turpmāk savlaicīgi mācēsim paredzēt daudzas iespējamās problēmas un situācijas, ko nevarējām izdarīt Zirņu–Ganību ielas projekta ietvaros," sacīja Vitkovskis, norādot, ka šis sarežģītais projekts bijusi laba skola.

Sarežģījumi, kas saistīti ar apakšzemes komunikāciju izbūvi, ir viens no iemesliem, kāpēc aizkavējušies Liepājas jaunās tramvaja līnijas izbūves darbi.

Kā iepriekš atzina Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks, daudzas Liepājas pazemes komunikācijas nav iezīmētas ne tehniskajā projektā, ne Būvvaldes plānos vai citos dokumentos. Padomju laikā daudzas komunikācijas izbūvētas bez būvprojektiem.

Šī iemesla dēļ, kā atzīst būvnieki, jau izstrādātajos tehniskajos projektos jāveic vairāki desmiti dažādu izmaiņu, kas ietekmē būvdarbu gaitu.