Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde atteikusies no savas prasības pret tankkuģa "Anna" īpašniekiem lietā par Liepājas Karostas tilta sagraušanu

Tādēļ tiesa pieņēmusi lēmumu par tiesvedības izbeigšanu, aģentūru LETA informēja Kurzemes apgabaltiesas tiesneša palīdze Marika Jankovska.

Prasītājs lietā par zaudējumu piedziņu bija Liepājas SEZ pārvalde, atbildētājs - "Clan Marine LTD", bet trešās personas - Ukrainā reģistrētais uzņēmums un apdrošināšanas AS "Ingosstrakh". Prasības summa bija 4 104 954 lati. SEZ iepriekš palielināja prasību no 1 768 530 līdz 4 104 954 latiem, tiesa arī saņēma lietai papildinājumu no prasītāja uz vairāk nekā 90 lapām.

2010.gada aprīlī tiesa pieņēma Liepājas SEZ lūgumu veikt ekspertīzi sagrautā Karostas tilta lietā. Ekspertīzē lūgts noskaidrot, vai pēc sadursmes tika bojāts Karostas tilta ziemeļu daļas balsts.

Jau ziņots, ka 2006.gada jūlijā Liepājas ostā, Karostas kanālā, ar Gruzijas karogu peldošais tankkuģis "Anna" ieskrēja vēsturiskā Kalpaka tilta ziemeļu daļā un to sadragāja.

Karostas tilts projektēts 1903.gadā. Tas uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1906.gadā, bet Pirmā pasaules kara laikā tilts daļēji nopostīts. Tilts atjaunots 1932.gadā. No 1941. līdz 1945.gadam tiltam atkal tika nodarīti bojājumi vācu un padomju aviācijas uzlidojumos. Tilta metāla konstrukcijas tika saliektas, savērptas vai sacaurumotas.

Tilts būvēts pagriežams, lai nodrošinātu kuģu kustību pa Karostas kanālu un lai būtu iespējams arī nodrošināt sauszemes kustību uz Karostas rajonu. Tilta metāla konstrukcijas izgatavotas Brjanskā, bet izgriežamie mehānismi un elektromotors - Beļģijā.

Pēc rekonstrukcijas tiltu atklāja 2009.gada augusta beigās.