Ziņot redaktoram

Šis teksts tiks nosūtīts portāla administrācijai, lai izlabotu, precizētu vai papildinātu rakstu.

Herberts Laukšteins: Nekļūt par provinces izklaidētājteātrīti


atlikušas 250 zīmes


Herberts Laukšteins: Nekļūt par provinces izklaidētājteātrīti (17)

Autors: Sarmīte Pujēna
Otrdienā, 22. maijā, 2018 | BIRKAS: teātris , Herberts Laukšteins
Izdrukāt Ziņot
FOTO: LETA © Zane Bitere

Liepājas teātrī tikko pirmizrādi piedzīvoja iestudējums Mazājā zālē "Kur palicis saimnieks?", 2.jūnijā gaidāma pēdējā sezonas pirmizrāde, un vēl pēc nedēļas – sezonas noslēgums.

Irliepaja.lv uz sarunu aicināja Liepājas teātra māksliniecisko vadītāju Herbertu Laukšteinu, kurš tagad ir arī teātra aktieru kursa vadītājs Liepājas Universitātē. Nedaudz aizsteidzoties notikumiem priekšā – pašvaldības vadība ir apsolījusi teātra vadītājam, ka jaunajā sezonā viņam būs palīgs – Liepājas teātra valdes loceklis, kura pārziņā būs saimnieciskie jautājumi.

Ko skatītāji šajā sezonā vēl var gaidīt?
2.jūnijā būs pirmizrāde Dž.Dž.Džilindžera iestudētajai situāciju komēdijai "Paldies Tev, draudziņ!". Mums no repertuāra aizgāja "Atsaldētais", "Boeing, boeing", un līdz ar to šo izklaides nišu bija nepieciešams aizpildīt, bet 10.jūnijā ar izrādi "Precības" slēgsim 111. sezonu. Es ceru, ka kultūras pārvalde arī šogad apbalvos tos, kas skatītāju aptaujā par aizvadītā gada repertuāru nosaukti kā nozīmīgākie veikumi.

Vai paši arī esat izvērtējuši gandrīz jau aizvadīto sezonu?
Kamēr nav pēdējā pirmizrāde notikusi, par jauniestudējumiem nevar runāt. Man, protams, ir savs profesionālais vērtējums, jo pēc izglītības esmu režisors, bet mans amats uzliek par pienākumu attiekties pret visām izrādēm vienlīdzīgi – kā pret bērniem, jo visas izrādes ir mani bērni!

Līdz ar to es neuzņemos vērtēt: tas ir labāks, tas ir sliktāks.

Sezona kopumā ir bijusi daudzveidīga, par to esmu gandarīts. Taču visos Latvijas teātros šī sezona atšķiras no iepriekšējām, kurās bieži vien ir saskrējušas kopā ļoti daudzas virsotnes, līdz ar to labi darbi palikuši "aiz strīpas". Domāju, ka kopējā Latvijas kontekstā šajā sezonā varbūt nav tik spilgtu virsotņu, taču mums, piemēram, ir vēl divas pirmizrādes.

Kāpēc teātris, solot klasiku, neizvēlas oriģinālus, piemēram, Ibsena "Hedu Gableri" vai Moljēra "Mizantropu", bet citu autoru vēlāk radītas versijas?
Skatītāji aptaujās nereti izsaka vēlmi redzēt klasiku, bet, kad šo klasiku noliekam priekšā, tad viņi nevar to "apēst". Pēdējais pierādījums tam ir Hofmaņa "Zelta pods".

Kolosāla izrāde!
Tiešām kolosāla, taču... Tāpat "Indulis un Ārija". Labi, cita forma, bet – fantastiska izrāde. Pazīstams latviešu izcelsmes zviedru arhitekts, kurš redzējis ļoti daudz labu izrāžu visur pasaulē, man teica – šī izrāde jums ir pasaules līmenī, un jūs varat ar to lepoties! Un esmu daudz šādu teikumu dzirdējis.

Vēl jau ir jautājums, ko saprot ar vārdu "klasika"? Vēsturiskos kostīmus "viens pret vienu"? Bet šis ir pavisam citādāks laiks, daudz dinamiskāks, arī cilvēku uztvere ir ātrāka, nervozāka. Klasikas darbi ir vērtīgi sava stāsta ziņā, bet, ja mēs šodien rādītu Moljēru "viens pret vienu", mušas sprāgtu lidojumā! Tāpēc oriģināls ir "jāpārraksta" un jāpievelk pie mūsdienām, lai skatītājs to cilvēcisko problēmu atrastu "pazīstamos salātos".

Bet pamatjautājums ir: kāpēc 2018.gadā Liepājā jāiestudē "Mizantrops"?

Tēmas dēļ?
Lūk, tēma! Forma jau ir otršķirīgs jautājums.

Vai nav bijusi doma pasaulei parādīt kādu izrādi?
Ir! Bet ar pasauli ir tā, ir divi ceļi – festivāls un viesizrādes. Bet cik daudz vidusmēra patērētāju pasaulē zina Liepāju? Viens Pēterburgas teātris gribēja atbraukt viesizrādēs, un mēs savukārt aizbrauktu uz turieni. Papētīju, kas notiek Pēterburgā... Nu, kurš tur zina tādu Liepājas teātri? Arī Hermanis, kura vārds pasaulē ir vairāk pazīstams, taču nebrauc viesizrādēs, brauc tikai uz festivāliem. Bet, lai aizbrauktu uz festivālu, piemēram, Toruņā, kur esam bijuši, mums vajag, kas sedz ceļa izdevumus. Visiem festivāliem ir savs budžets, un, ja festivāla direktoram patīk gan "Precības", gan Rīgas Krievu teātra "Mēdeja", kurā ir divi aktieri, podests un divi krēsli, viņš izvēlas "Mēdeju", jo mums te ir desmit aktieri plus vēl dekorācija un visi, kas ir ap tiem desmit. Jo viņam tas iznāk lētāk. Erevānas festivāla direktors jau kuru gadu jautā – kad brauksiet? Bet kā mēs uz Erevānu tiksim? Arī norvēģi, kas noskatījās "Hedu Gableri" uz savu Ibsena festivālu tomēr izvēlējās aicināt paši savu, norvēģu "Gableri". Savukārt Vīnes teātra festivāls, kur bijām ar "Stavangeri", ir ļoti izmainījies, teātris tur ir maz, ir visādas performances, mākslas un mūzikas notikumi. Un kas vēl mājās notiks, kamēr būsim festivālā? Tas "izgriež" visus plānus.

Vai aktieri nekāro iestudēt kādu individuālu projektu?
Mums nav garlaikotu aktieru, visi ir pietiekami noslogoti teātrī. Viņiem ir arī kino projekti. Un tepat blakus jau pastāv arī Goda teātris, un ļoti labi, ka laiku pa laikam ir tāda iespēja. Ir sasniegts arī uzdevums, ko sev uzstādīju, kursam ienākot teātrī – radīt viņu atpazīstamību. Tas ir izdarīts, viņi ir iekšā dažādās apritēs – kāds nu kuram tas rādiuss ir, citam  līdz Maskavai, citam līdz Rīgai, kur filmē ļoti daudzas ārzemju studijas.

Kas gaidāms nākamajā sezonā?
Nākamā sezona, vismaz pēc materiāla izvēles, plānota ļoti saturīga. Tur ir gan stāsts par Liepāju kā Latvijas galvaspilsētu, ar ko septembrī atklāsim sezonu. To veido relatīvi jauni cilvēki – kā Valters Sīlis, Rasa Bugavičute-Pēce, komponists Reinis Sējāns. Tad nāk Dž.Dž.Džilindžera iestudējums par Kleopatru – stāsts par varu. Šajā iestudējumā būs vīriešu ansamblis un tikai viena sieviete, savukārt "Bernardas Albas mājā" būs sieviešu ansamblis. Būs arī izrāde bērniem. Turpināsies darbs pie aiznākamās sezonas iestudējuma – mūzikla "Purva bridējs". Jāteic, šie lielie projekti, kur ir pavisam citas izmaksas, lai tie būtu ļoti izteiksmīgi, mums vienmēr ir izdevušies un atmaksājušies. Bet nobeigt nākamo sezonu gribam ar Čehova "Ķiršu dārzu" Konstantina Bogomolova iestudējumā. Pārējais lai paliek kā intriga.

Kādas šobrīd ir teātra iespējas un uzdevumi?
Mēs sezonā varam "pacelt" astoņus iestudējumus, un tas nozīmē, ka cehi strādā nonstopā, jo katru mēnesi ir pirmizrāde. Ar šīm astoņām pirmizrādēm mums ir jāaudzina jaunais skatītājs, tāpēc ir jābūt bērnu izrādei. Mums ir jātrāpa tam skatītājam, kurš uz teātri nāk kā uz izklaidi, un tā ir situāciju komēdija vai melodrāma. Tad ir "fainšmekeri", kam vajag klasiku, plus mums ir jākonkurē nozarē, iekļaujoties "Spēlmaņu nakts" kontekstā, lai mēs nekļūtu par tādu provinces izklaidētājteātrīti.

Tie ir uzdevumi, ar kuriem man kā vadītājam ir jātiek galā.

Šosezon teātris ir ieguvis arī Mazo zāli – "Lielajā dzintarā".
Uz pieciem gadiem. Plānojam tur katru gadu pa vienam jauniestudējumam. Lai ekspluatētu šo zāli vairāk, teātrim būtu vajadzīgi citi resursi, es runāju par cilvēkresursiem – gan tehniskajiem, gan aktieru. Galdniecībā ir divi cilvēki, šuvēji – četri, mālderzālē – divi, mums ir divi ģērbēji, divi rekvizitori, un mums štatā ir 24 aktieri. Ir tik rokas, cik ir. Uz stacionārās skatuves paralēli visu laiku tiek mēģinātas divas izrādes, un vidēji katrā ir ap desmit cilvēkiem, bet. Līdz ar to mēs nevaram atļauties vairāk par vienu Mazās zāles iestudējumu. Taču uz šo brīdi mums jau ir trīs Mazās zāles iestudējumi – pamazām savāksim repertuāru.

Kā sokas topošajiem Liepājas teātra aktieriem?
Mācās. Ar papilduzņemšanu dabūjām 16 jauniešus – 12 budžeta vietās plus četri, kas maksā paši. Janvārī bija pirmā sesija, kad izsijājām sastrādāto, bijām tīri priecīgi. Taču divi pēc ziemas sesijas atkrita. Nezīlēšu, cik atkritīs pēc vasaras sesijas, bet tā noteikti būs.

Šis laiks ļoti dīvaini ietekmē jauniešus. Kaut vai tas, kas notiek skolās – tāda tīneidžeru visatļautība. Ar šo bekgraundu viņi nonāk šeit, pilnīgi citādākā vidē. Skolā viņiem visiem ir viedoklis, pie mums viņiem nevar būt viedoklis, jo tas ir diletantisks, viņi vēl tikai mācās profesiju, un, kamēr viņi šo profesiju nezina, viņiem nedrīkst būt savs viedoklis!

Ir liela atšķirība starp jauniešiem, ko es mācīju deviņdesmito gadu sākumā, un šiem. Tieši tādēļ, ka skolas ir mainījušās. Mūsu jaunieši ir maz lasījuši. Kultūras līmenis ir ļoti zems. Un mums, pedagogiem, tā ir papildu slodze, jo ir jādabū kaut kas viņos iekšā. Turklāt tā ir tikai maza, niecīga daļiņa no tā, ar ko mums nākas saskarties!

Kad no Maskavas, no vides, kur jaunieši rindās stāv un grib tikt iekšā turienes milzīgajā, nežēlīgajā teātra industrijā, atbrauc Zemļanskis vai Bogomolovs ar savu darba stilu, tad šeit uzreiz ir oi, kā pretī! Tās pašas "Precības" – dzirksteles gāja pa gaisu!

Droši vien tā bija arī laba skola?
Jā, bet ir atšķirība, vai tu to skolu pieņem kā mācību vai kā negadījumu, kas jāpiecieš.

Vai topošie aktieri dabū labākos pasniedzējus?
Viss ir relatīvs. Mums ir trīs aktiermeistarības pasniedzēji, divi runas pasniedzēji, pieci kustību pasniedzēji – dažādi, no Rīgas, no Liepājas. Tūlīt Cīravā Jans Villems van den Boss rīko starptautisku nometni, 3.kursā viņiem būs pasniedzēji no Lietuvas. Ja mēs mācām pamatus – Staņislavska sistēmu, tad lietuvieši iepazīstinās ar vācu, Makša Reinharda teātra skolu.

Bet šobrīd akcents ir uz kustību apguvi?
Uz fizisko sagatavotību. Aktiera instruments ir viņa ķermenis, bet fiziskā sagatavotība vispārizglītojošās skolas ir zem jebkādas kritikas. Ja nav blakus bijuši vecāki, kas veduši bērnu uz tenisu, mākslas vingrošanu, vieglatlētiku – bet tur ir citi mērķi, tur ir sports, un viņi nenonāk šeit. Šeit viņi atnāk tizli, un no šiem tizlajiem ķermenīšiem ir jāizveido stāja, gaita. Protams, četros studiju gados cilvēku nevar pilnīgi pārtaisīt, turklāt ir vasaras mēneši, kuros tiek pazaudēts tas, kas ir iegūts mācību procesa laikā.

Tas ir smags darbs. Mūsu enerģiju viņi izsūc pa riktīgam, un es zinu, ka vismaz teātra cilvēki, kas ir iesaistīt, to dara godīgi, ar pilnu atbildības sajūtu.

Kā aktieru sagatavošanu ietekmē tas, ka nesanāca sadarbība ar Kultūras akadēmiju?
Tā, ka mēs nesēžam pie tā galda, kur ir kaut kādi starptautiskie projekti. Kultūras akadēmijai tādi ir. Tas ir tāpat, kā tas, ka Liepājas teātris ir vienīgais pašvaldības teātris. Nav lielas atšķirības, no kurienes nāk nauda, bet ir brīži, kad es izjūtu atšķirību. Kaut vai saskarē ar ierēdņiem. Kultūras ministrijā ir tādi, kuru ikdienas darbs ir uzturēt kontaktu ar teātriem, domāt par nozares problēmām, plusiem un mīnusiem. Pašvaldībā tādu cilvēku nav, te ierēdņi salīdzina pašvaldības kapitālsabiedrības, un tad nonāk šajā absurdā, kad teātris tiek salīdzināts ar namu apsaimniekotājiem vai ūdens un kanalizācijas uzņēmumu. Un, kad ministrijai ir kādi jautājumi, tad tā sasauc kopā teātru vadītājus, un notiek diskusija. Es tajā neesmu.

Nav bail, ka Liepājas teātris kļūs provinciāls?
Ir bail. Bet es ar to visu laiku cīnos, un šobrīd Liepājas teātrim nevar pārmest provinciālismu – esam konkurētspējīgi nozarē, pie mums brauc dažādi režisori un mūsu repertuārs ir pietiekami dažāds. No kā tas ir atkarīgs? No manis. No tā, cik man pietiek laika un spēka braukt un redzēt, piedalīties. Bet laika ir mazāk. Jo ir studenti. Tā sanāca, ka man bija jāuzņemas atbildība, – iepriekšējā kursa vadītāji Anuži man atteica, Kultūras akadēmija neuzņēmās, jo nepiekrita tam, ka fiziski tas notiek šeit, uz Liepājas Universitātes bāzes. Bet man ir jādomā par teātri, un šis bija pēdējais mirklis, kad sākt apmācīt jaunu kurus, jo tad, kad šie jaunie ienāks teātrī, tiem, kas ir šobrīd, jau būs 35 un vairāk.


Sludinājums

Pamats
10:21 | 22/05/18
ZIŅOT
(-10)
(21)
+

Šī bija ļoti vāja sezona. Ja nebūtu Precības, vispār nebija ko skatīties. Herberts jau var gribēt vai negribēt kļūt par provinciālu teātri, bet diemžēl tāds tas jau ir kļuvis.

Krievi
11:14 | 22/05/18
ZIŅOT
(-5)
(8)
+

Lai Boss nāk atpakaļ, apnicis tas izlutinātais Bogomolovs

skats
11:29 | 22/05/18
ZIŅOT
(-4)
(11)
+

Cien. direktora kungam atpūsties vajadzētu vairāk, bāls paskats.

Zuze
12:20 | 22/05/18
ZIŅOT
(-7)
(14)
+

Skauģi lai skauž, lai neapsīkst darba prieks!!! Viss izdosies.

...
14:18 | 22/05/18
ZIŅOT
(-0)
(10)
+

Skolā viņiem visiem ir viedoklis, pie mums viņiem nevar būt viedoklis, jo tas ir diletantisks, viņi vēl tikai mācās profesiju, un, kamēr viņi šo profesiju nezina, viņiem nedrīkst būt savs viedoklis!
ZELTA VĀRDI!

Skatpunkts
10:01 | 23/05/18
ZIŅOT
(-1)
(11)
+

Bīstama tēze - tā var nonākt citā galējībā - nedomājoši aktieri, ķermeņi bez harizmas. arī par klasiku nevaru piekrist - pasaulē ir piemēri, kad klasika (darbi, kuri savas vērtības dēļ kļuvuši par stabilu kultūras sastāvdaļu) iestudēta ar milzīgiem panākumiem. Rimeikus vienmēr cepuši laikā, kad varai klasika, kas veido intelektuālu, domājošu publiku, nav izdevīga. Un vēsture nav izdevīga. Vēl viens iemesls - jaunie režisori ir pārāk "plāni", lai spētu "atkost" klasiku. Tad nu izvēlas plānāku atgremojumu. Un brīnās, ka festivālos neaicina. Tāds monoteisms dveš no intervijas.

Jutūbs
17:22 | 22/05/18
ZIŅOT
(-3)
(12)
+

Kāpēc nevarētu uzvest lugu- Kā Vilnītis nomainīs Sesku un otrādi-

Danielle Pinneau
17:33 | 22/05/18
ZIŅOT
(-4)
(1)
+

Mēs aizdodam naudu ikvienam
Jums, bez šaubām, ir nepieciešams finansējums jūsu mājām, lai izveidotu savu biznesu, darbam, jūsu personīgajām vajadzībām un īpaši nekustamā īpašuma aizdevumiem. Es izsniedzu personīgos aizdevumus. Visi jūsu pieprasījumi sniedz priekšlikumus saistībā ar maksājumu likmēm un iemaksām, un es ar jūsu palīdzību.
e-pasts: daniellepinneau@gmail.com

www.rituel-de-retour-affectif-rapide.com
13:34 | 23/05/18
ZIŅOT
(-1)
(0)
+

Je suis a votre disposition pour vous aidez a résoudre tous ces problèmes, même les cas les plus désespère : Amour, protection contre les ennemies et les mauvais sorts, guérit l’impuissance, fidélité absolue (affection retrouvé). Fait venir ou revenir la personne que vous aimez, complexe physique et moraux, retour d'affectif rapide, attraction de la clientèle pour les vendeurs, chance dans tous les domaines, réussite dans les affaires, examens, retour affectif, concours et timidité, etc….
Vous pouvez me contactez par ces informations suivante :

Contact Maître SANTOS :
SiteWeb : https://www.marabout-vaudou-occulte.com
SiteWeb : https://www.rituel-de-retour-affectif-rapide.com
SiteWeb : https://www.retour-affectif-ex.wixsite.com/marabout-vaudou
SiteWeb : http://www.sorcier-vaudou.onlc.be
Blog : http://www.magieretouraffectif.unblog.fr
E-Mail : Contact@marabout-vaudou-occulte.com
Tél Bénin :+229 974 585 00 (Joignable aussi sur Whatsapp)

Pārdomas
15:46 | 23/05/18
ZIŅOT
(-3)
(6)
+

Dzintarā jaunā mazā izrāde neuzrunā, jo noplukušā post sovjiet vidē nav nekāds fīlings...
Vai tiešām ar to ir doma piesaistīt skatītāju...?

vairs ne
10:21 | 25/05/18
ZIŅOT
(-2)
(4)
+

Teātris palicis pavisam nebaudāms, galvenokārt repertuāra dēļ. Arī džilis kā režisors ir visai vājš, visu laiku viens un tas pats.

Koriandrs
01:34 | 28/05/18
ZIŅOT
(-0)
(1)
+

Izlasot interviju radās visai drūma sajūta un iespaidi!
1) Vēlos uzsvērt, ka vadīt vienīgo teātri Latvijā, bez valsts, Kultūras ministrijas ikgadējām dotācijām ir ļoti grūti! - ( par to Laukšteinam +), ir nepieciešamība uzņēmība, lai strādātu šo darbu!
2) Nav noslēpums, lai pieacinātu ārzemju režisorus kuriem autoratlīdzībās, par izrādes iestudešanu maksā nesalīdzīnami vairāk, kā pašmāju (vietējiem) režisoriem ir tikai un vienīgi loģiski! (Jautājums par to vai nevarētu sākt tieši ar domāšanu un skolu lai jaunajiem topošajiem māksliniekiem nenāktos domāt par iespējām citur un viņi spētu pieprasīt līdzvērtīgākus honorārus šeit!?
Jo galvenais rādītājs teātrī ir cilvēks, ja izrāde ir kvalitatīva un laba, cilvēki uz to ies un nedomās par to cik tā maksās viņam, dosies tā pat! (Ja izrāde ir laba, es uzsveru) Līdz ar to nevajag censties sūdu pārdod un teikt, lai nu kase būtu pilna - absurds aizmirstiet!
Rakstzīmju trūkuma dēļ, turpināšu nākamjā komentārā...

Koriandrs turpinājums
01:40 | 28/05/18
ZIŅOT
(-0)
(1)
+

Turpinājums.
Vēl ir jāsparot, ka cilvēkresursu ir tik cik ir un nevajadzētu teātra vadītājam veikt vairāk, kā spēj paveikt, un galvenais godīgi sev to atzīt!
Nespēja vienoties ar Kultūras akadēmiju un atrast vidutāju par konkrētiem noteikumiem, mūsdienās, kad ir iespēja atrunāt rakstveidā jebko ir smieklīgi, rodas sajūta ka direktors apjozis ap teātri elektrisko ganu un nevinu (viņaprāt un tikai) neatbilstošu cilvēku nedrīkst pat pietuvināt teātrim! Pēc intervijas ir izspreižams, ka jauno kursu mācīt, pirms pašam ķerties pie darba, vairāki cilvēki uzrunāti Anuži, LKA ne viens variants nu neko veidosim paši - Labi, varam jau taisīt tērēt naudu no pašvaldības līdzekļiem un individuāli izskolot viņu! Tikai mācībspēki kuri māca šos cilvēkus vairums tieši nāk no Rīgas un tās atkal ir papildus izmaksas, līdz ar to cik garš tik plats.!
Rodas sajūta lasto, ka uz katru problēmu, direktoram ir arguments par to kapēc nav šis vai tas un visu laiku kāds cits...

Koriandrs nobeigums
01:44 | 28/05/18
ZIŅOT
(-0)
(1)
+

Katram normālam vecākam, ir skaidrs, ka bērna fiziskā attīstība ir atkarīga, no bērnības aktivitātēm, koris, dejas, tennis, vieglatlētika utt! Uzņemšanā noteikti bija vairāk par 16 cilvēkiem atnākuši, un uzņemšanas komisijas priekšsēdētājs, vai cilvēks kura viedoklis tika ņemts vērā komplektējot kursu noteikti ir bijis arī pats Lukšteins, nu vai tad neredzēja pats ko ņem?! Nav ko kāpostos spļaut.!
Vēl viens takta izjūtas komentārs, ar cilvēkiem un itsevišķi ar aktieriem un jauniem aktieriem, kas manuprāt ir svarīgi! Reiz Gruzdovs (režisors) teica - "Aktieris ir kā suns, viņš jūt vai tu viņam ej līdzi vai nē", šis teksts ir attiecināms ne tikai uz aktieri - režisoru, bet arī uz kursa vadītājiem - studentiem, šo interviju noteikti arī JAUNAIS kurss ir lasijis, kāda varētu būt attieksme, ja par viņiem tik slikti domā?! Nav viņi tizleņi!
Un tikai despotiskam, varas kāres cilvēkam ar tieksmi pašapliecināties savās un citu acīs var ienākt prātā teikt, ka viņiem nedrīkst būt savs viedoklis.!

Koriandrs nobeigums nr 2
01:50 | 28/05/18
ZIŅOT
(-0)
(0)
+

Tādā veidā kultivējot, viena cilvēka patiesību un viena veida tasinību par lietām, jo nodalīt profesiju no cilvēciska patīk/nepatīk, var ļoti augstas klases pedagogos. Līdz ar to jaunam aktierim ir ļoti jādomā un ir ļoti jābūt savam viedoklim, jo nodalīt aktiera profesiju no dzīves un savas patības ir neiespējami, cik intersanta tā būs, tik kvalitātīvs aktieris izaug, un tad nu lūk pedagogam ir vara kā pār mazu zīdani, milzīga atbildība, nesačakarēt jauno topošo cilvēku! Ir likumi ir jazīn ko var ko nē, bet nevienā brīdī pazemot noniecināt, jo visi jau mums ir speciālisti ar padomju laikos iegūtu izglītību - pārsvaŗa kura ir novecojusi un veca, un tiem kuriem tāda nav, tos sauc vēl par jauniem un zaļiem! Smieklīgi!
JO rodas sajūta ka top infantīli, samērā atpalikuši cilvēki! Negribas tam ticēt!
Novēlu veiksmi visiem gan tiem, kas mācās, gan tiem kas māca, vada un domā! Es esmu par kvalitatīvu, domājošu, jūtošu un humānu teātri!
Priekā!

Koriandrs nobeigums nr 2
01:50 | 28/05/18
ZIŅOT
(-0)
(0)
+

Tādā veidā kultivējot, viena cilvēka patiesību un viena veida tasinību par lietām, jo nodalīt profesiju no cilvēciska patīk/nepatīk, var ļoti augstas klases pedagogos. Līdz ar to jaunam aktierim ir ļoti jādomā un ir ļoti jābūt savam viedoklim, jo nodalīt aktiera profesiju no dzīves un savas patības ir neiespējami, cik intersanta tā būs, tik kvalitātīvs aktieris izaug, un tad nu lūk pedagogam ir vara kā pār mazu zīdani, milzīga atbildība, nesačakarēt jauno topošo cilvēku! Ir likumi ir jazīn ko var ko nē, bet nevienā brīdī pazemot noniecināt, jo visi jau mums ir speciālisti ar padomju laikos iegūtu izglītību - pārsvaŗa kura ir novecojusi un veca, un tiem kuriem tāda nav, tos sauc vēl par jauniem un zaļiem! Smieklīgi!
JO rodas sajūta ka top infantīli, samērā atpalikuši cilvēki! Negribas tam ticēt!
Novēlu veiksmi visiem gan tiem, kas mācās, gan tiem kas māca, vada un domā! Es esmu par kvalitatīvu, domājošu, jūtošu un humānu teātri!
Priekā!

Dagoberts > koriandram
07:07 | 30/05/18
ZIŅOT
(-0)
(1)
+

"JO rodas sajūta ka top infantīli, samērā atpalikuši cilvēki! Negribas tam ticēt!"

Var jau tam neticēt, taču noplicinātā uz bezgalīgi reformētā izglītības sistēma no saviem apskāvieniem "izlaiž" daudz infantilu būtņu (nē, nē, protams, ir arī spējīgi jauni cilvēki, bilde nav tikai melna). Un ja šādas infantilas būtnes kā karogu vicina savu viedokli, metas šķērmi.
Otrkārt, tomēr, tomēr! Kamēr esi zaļš, nu, ieklausies to, ko saka pudu sāls apēdušie, nevis vicinies ar savu viedokli. Jo tak nezini to, ko zina pudu sāls apēdušie. Varbūt skan paradoksali, bet tieši šāda pazemība lietas uzsākot vairo cilvēka harizmu.

Trešā lieta - visu cieņu Laukšteinam! Liepājas teātris pēdējos gados izskatās ĻOTI LABI.

Pievienot komentāru

KOMENTĒT
Es, pievienojot, šo komentāru, piekrītu portāla lietošanas noteikumiem.
* Obligāti aizpildāmie lauki