Britu izdevniecība "Toccata Classics" laidusi klajā Liepājas simfoniskā orķestra ierakstītas somu komponista Fr. Bruka jaunākās simfonijas, no kurām viena ir īpašs veltījums Latvijai.

Liepājas Simfoniskais orķestris (LSO), pianiste Gertruda Jerjomenko un diriģents Māris Kupčs, pēc prestižās britu izdevniecības "Toccata Classics" pasūtījuma koncertzālē "Lielais dzinatrs" ierakstījuši kompaktdisku. Tajā ieskaņoti somu komponista Fridriha Bruka jaunākās simfonijas, pēdējā no tām – "Daugavpils" – ir komponista īpašs veltījumu Latvijai. Mūzikas ieraksts klajā nācis šā gada februārī, portālu informēja Daina Vanaga, LSO Mārketinga un komunikācijas daļas vadītāja.

80 gadus vecais ebreju izcelsmes komponists Fridrihs Bruks ir spilgta personība, kura nozīmīgā un ļoti savdabīgā simfoniskā daiļrade, īpaši pēdējos gados, ir pievērsusi pasaulē atzītu mūzikas kritiķu un publikas  uzmanību. Viņa saknes ir rodamas Latvijā, Daugavpilī, no kuras 1915. gadā ar cariskās Krievijas lēmumu līdz ar daudzām citām ebreju ģimenēm izsūtīja arī Bruka tēva ģimeni. Komponists domā, ka šī varmācīgā akcija uzskatāma par savdabīgu holokausta ģenerālmēģinājumu, jo tās gaitā savas nacionālās piederības bojā gāja daudz nevainīgu cilvēku. Viņu mājokļus nolīdzināja līdz ar zemi, lai tiem nebūtu kur atgriezties.

Lai arī dzimis Ukrainā un šobrīd jau 40 gadus dzīvo Somijā, komponists tomēr izjūt savas dzimtas seno piederību Latvijai un pauž ilgas un sajūsmu par mūsu valsti. Tādēļ viņa 18. simfoniju sauc "Daugavpils". Tās pirmās daļas vadmotīvs ir tautasdziesma "Rūžeņa", kuras tēma arī svešumā esot bieži skanējusi komponista ģimenē.

Disku ar simfonijām "Joy of Life" un "Daugavpils" diriģenta Māra Kupča vadībā ieskaņojuši Liepājas Simfoniskais orķestris, pianiste Gertruda Jerjomenko, koklētāja Anda Egliņa. Tas ir nopērkams un pieejams visās vadošajās tirdzniecības vietās pasaulē, ieskaitot iTunes un Spotify platformas.

Disks veiksmīgi popularizē mūsu valsti visplašākajā starptautiskajā mērogā.

Daudzo atzinīgo kritiku un vērtējumu vidū īpaši jāatzīmē ievērojamā un stingrā britu mūzikas kritiķa Normana Lebrehta (Norman Lebrecht) vērtējums: "Šis vērtīgais ieraksts, kuru ar apbrīnojamu prasmi ieskaņojis LSO un diriģents Māris Kupčs, ir pelnījis plašu pasaules uzmanību."