Kopš ceturtdienas, 27.augusta, rīta "Promenade Hotel" ēkas pirmajā stāvā darbu sācis rallija "Kurzeme" informācijas centrs jeb "galvenais štābs".

Dienas vidū "štābs", kā šo vietu sauc rallija mediju centra vadītājs Dzintars Hmieļevskis, kura darbavieta arī atrodas infocentrā, ir patukšs. Taču drīz pēc astoņiem, kad centrs sāka darbu, burzma bija liela – kā redzams no ierakstiem rallija drošības centra žurnālā, šorīt te bijuši vairāk nekā 60 ekipāžu braucēji. Infocentrā viņi uzrādījuši savus dokumentus, reģistrējušies un saņēmuši visus rallija dokumentus – kartes, leģendas, lai tālāk varētu doties testēt trasi.

Kā pastāstīja Hmieļevskis, "galvenajā štābā" nopērkamas arī rallija biļetes un dažādi suvenīri – ūdens blašķes, krekli utt., taču galvenokārt tas domāts tieši sportistiem, tiesnešiem, medijiem.

Infocentrā atrodas arī GPS drošības kontroles sistēmas jeb "lidojumu vadības" centrs, kā to jokojot sauc šīs sistēmas operatori un arī izveidotāji lietuvieši Mariss un Tomass. Viņu pakalpojumus izmantojot visi Lietuvas ralliju rīkotāji, tāpat Igaunijā, Krievijā un – jau trešo reizi – arī Liepājā.

Par pamatu rallija drošības kontroles sistēmai ņemta Norvēģijā radīta programma, ar kuras palīdzību tiek uzraudzīta transporta līdzekļu kustība. Visiem rallija braucējiem, mediķiem, drošības uzraugiem, apsargiem mašīnā ir savi GPS, kas raida signālus, kuriem savos monitoros līdzi seko Mariss un Tomass.

Šobrīd trasē redzamas 63 mašīnas, divas no tām ir apstājušās. Pēc Marisa raidītā signāla tūlīt seko atbilde – OK. Ja kāds braucējs savā GPS nospiež nevis zaļo "OK" pogu, bet sarkano, tad skaidrs, ka tā nav vienkārša apstāšanās, bet notikusi avārija. Ja nepieciešams, operatori momentā var nosūtīt uz avārijas vietu mediķus, turklāt palīdzot viņiem nokļūt tur pēc iespējas ātrāk – operatori var dot rīkojumu tiesnešiem, kurā vietā un uz cik ilgu laiku "jāpietur" kāds sacensību dalībnieks, lai mediķu auto varētu nokļūt vajadzīgajā vietā. Cik ilgā laikā, atkarīgs no tā, kur atrodas palīdzības sniedzēju auto, taču noteikti nevajadzēs vairāk par četrām minūtēm, saka Mariss.

Operatori arī kontrolē braucēju ātrumu – testējot trasi, vairākos posmos noteikti ātruma ierobežojumi. Signāls tiek saņemts ik pēc sešām sekundēm un, ja sportists ir pārsniedzis ātrumu, viņš var nopelnīt soda punktus, kas tiks ņemti vērā sacensībās.

Šīs GPS drošības kontroles sistēmas priekšrocība ir arī tā, ka sakari praktiski nevar pārtrūkt, jo vajadzīgas vien milisekundes, lai sistēma pārslēgtos no viena mobilo sakaru operatora, kura tīklā ir kaut kādi traucējumi, pie cita. Signāls tiek saņemts pat tad, ja mobilo sakaru vispār nav, saka Mariss.

Drošības kontroles sistēmas operatoru partneris ir mājaslapa autorally.lv, tāpēc ikvienam ir dota iespēja sadaļā "Skatītājiem" ievietotajā ātrumposmu kartē sacensību laikā sekot līdzi ekipāžām.