17.maijā viesnīcas "Promenāde" konferenču zālē notika diskusija "Pedagogu konkurētspējas attīstības scenāriji". Tajā piedalījās ap 300 Liepājas un novada  pedagogu.

Kā informēja sabiedrisko attiecību speciāliste Gunta Jākobsone, diskusiju atklāja  Liepājas Domes priekšsēdētāja pirmā vietniece Silva Golde, uzsverot to, ka šobrīd izglītībā notiek aktīvs pārmaiņu laiks, bet tajā pašā laikā izglītība ir kā liels kuģis, ko nevar strauji pagriezt pa labi vai kreisi, pamatīgi neizanalizējot esošo situāciju. Golde atzina, ka notiekošā diskusija ir apsveicams projekts, jo skolotājiem jāspēj turēt līdzi laikam, apgūstot arvien jaunas zināšanas un kvalitātes.

Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes vadītāja Ludmila Molčanova, sveicot diskusijas dalībniekus, atgādināja IZM ministra Roberta Ķīļa atbildi nesenās vizītes laikā Liepājā uz skolēnu jautājumu par to, kādas profesijas nākotnē būs visvairāk vajadzīgas. Viena no pirmajām ministra nosauktajām bija skolotāja profesija. "Skolotājs ir un būs vienmēr" , teica Molčanova un novēlēja diskusijas dalībniekiem būt aktīviem, lai reformas nenāktu no augšas, bet būtu " mūsu pašu izdiskutētas un izstrīdētas".

Diskusijas notika četrās darba grupās - "Skolas un sabiedrības partnerība konkurētspējīgas izglītības nodrošināšanai", " Pedagogu konkurētspēja un darba kvalitāte", " Pedagogam nepieciešamās 21. Gadsimta prasmes un tālākizglītības sistēma to nodrošināšanai", " Latvijā dzīvotspējīgs skolu autonomijas modelis". Darba grupas vadīja Liepājas 15. vidusskolas direktors Gints Ročāns, Liepājas vakara maiņu vidusskolas direktore Alla Matvejeva, projekta koordinatore Ineta Īvāne un Grobiņas ģimnāzijas informātikas skolotāja Dace Tomsone.

Pēc diskusijām darba grupas prezentēja diskusiju viedokļu apkopojumu un  secinājumus.

Laikā, kad izglītības jomā notiek dažādas pārmaiņas, Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM) ir būtiski uzklausīt pedagogu, pašvaldības izglītības speciālistu, uzņēmēju un citu izglītības procesā iesaistīto un ieinteresēto viedokli, lai pārmaiņas īstenotu efektīvi, tās sniegtu pēc iespējas ātru uzlabojumu un sasniegtu sabiedrībai un valsts attīstībai vēlamo rezultātu.

Kopumā Eiropas Sociālā fonda (ESF) projekta "Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" ietvaros notiek septiņas diskusijas: Rīgā, Dobelē, Liepājā, Ludzā, Alūksnē un Tukumā, diskusiju ciklam noslēdzoties Rīgā 2012.gada 1.jūnijā.

Ņemot vērā, ka ESF projekts "Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" noslēgsies šā gada oktobrī, IZM ir svarīgi uzklausīt pedagogu viedokļus, kā vislabāk nodrošināt projekta rezultātu ilgtspēju, tādējādi sekmējot pozitīvas pārmaiņas izglītībā arī pēc projekta īstenošanas.

Diskusijās izteiktie viedokļi tiks apkopoti un izvērtētas iespējas tos ieviest gan saistībā ar konkrētiem kādas jomas aspektiem, gan plašākā izglītības politikas veidošanas procesā, piemēram, pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas sistēmas ieviešanā.

Diskusijās pausto viedokļu apkopojums, aptaujas rezultāti, kā arī cita ar diskusijām saistītā informācija būs pieejama projekta mājaslapā www.pedagogiem.gov.lv.