Ziņot redaktoram

Šis teksts tiks nosūtīts portāla administrācijai, lai izlabotu, precizētu vai papildinātu rakstu.

Edīte Plamše: "...nav sameklējami pat ar uguni"


atlikušas 250 zīmes


Edīte Plamše: "...nav sameklējami pat ar uguni" (15)

Autors: irliepaja.lv
Trešdienā, 07. martā, 2018 | BIRKAS: 2.vidusskola , Edīte Plamše , skolu reitingi
Izdrukāt Ziņot
FOTO: 2.vidusskola

Piedāvājam iepazīties ar atbildēm uz portāla irliepaja.lv uzdotajiem jautājumiem, ko sniedza A.Puškina 2.vidusskolas direktore Edīte Plamše.

Portāls irliepaja.lv pirms nedēļas piedāvāja ikvienam ieskatīties skolu reitingā, ko ik gadu veido Draudzīgā aicinājuma fonds, izvērtējot skolēnu centralizēto eksāmenu rezultātus dažādās skolu kategorijās. Vienlaikus izsūtījām jautājumus pilsētas vidusskolu direktoriem ar lūgumu sniegt atbildes, tostarp arī par Liepājas skolu vietu reitingā.

Pirmais atbildes sniegt solījies 6.vidusskolas direktors Kārlis Strautiņš, taču viņu apsteigusi A.Puškina 2.vidusskolas direktore Edīte Plamše, kuras atbildes publicējam šodien.

Vairums Liepājas skolu direktoru uzskatot, ka skolu reitingi, kurus izstrādājusi Izglītības ministrija, nav objektīvs izglītības kvalitātes rādītājs konkrētai mācību iestādei. Vai arī jūs tā uzskatāt? Vai tāds uzskats tomēr nav attaisnojums savai nevarībai?
Skolēnu valsts  olimpiāžu, konkursu  un ZPD lasījumu rezultāti tiešām nav visaptverošs skolas izglītības kvalitātes rādītājs. Sasniegumi nosauktajos lielumos  ir tikai viens segments – darbs ar talantīgākajiem talantiem. Izpaliek vērtējums valsts 2. kārtas olimpiādēs, sasniegumi konkursos, kurus neorganizē Valsts izglītības satura centrs (VISC), dalība projektos. Par to vajadzētu padomāt un ņemt vērā. Vienmēr procesi ir pilnveidojami. Un tas ir labi. Ja tā nenotiks, tad nebūs attīstības.

Izglītības iestādes kvalitatīvā darba rādītājs ir tās prestižs sabiedrībā, mērķtiecīgums un noturīgu rezultātu sasniegšana kopumā.

Domāju, ka visi  Liepājas vispārizglītojošo  skolu kolektīvi  ir varoši un inovatīvi. Nevarībai Liepājā nav vietas.

Kādēļ pilsētā, kurā ir sava augstskola, kurā māca nākamos skolotājus (Liepājas Universitāte), ir tik bēdīga situācija ar pedagogiem – gan kvalitātes ziņā, gan tajā, ka skolotāju vienkārši trūkst?
Liepājā katastrofāli trūkst skolotāji, kurus šeit  nesagatavo, vai sagatavo ļoti mazā skaitā – ķīmijas (nav Liepājā), fizikas , bioloģijas, angļu valoda (vidusskolā). Otrs aspekts ir atalgojums – jaunam cilvēkam nemotivējošs. Pašvaldībai noteikti ir jāizstrādā motivējošs algoritms, lai piesaistītu jaunos speciālistus – stipendijas, dzīvesvieta, utt. Kopumā jāpaaugstina skolotāja darba prestižs. Un no skolu skaita tas nav atkarīgs.

Ir topošie pedagogi, kuri mācās, lai iegūtu augstāko izglītību, bet pēc tam  skolā nestrādā. Gadu gadiem tas tiek apspriests – bez rezultātiem. Vienkārši jāsāk kaut ko darīt, lai skolas nepaliktu bez kadriem. Konferencē Rīgā klasiskās ģimnāzijas direktors R. Alijevs mums pauda, ka galvaspilsētas skolās situāciju glābj pensionētie skolotāji.

Vai Liepājas Universitātes absolventi kļūst par labiem pedagogiem?
Domāju, ka jā. Tie, kuri ir labi skolotāji ir arī Liepājas Universitātes absolventi. Mums nav pētījuma, lai apgalvotu pretējo.

Ļoti vēlētos, lai  Liepājas Universitātes absolventi atkal kļūtu par pedagoģisko  kadru kalvi Latvijas skolām.  Latviešu valodas, krievu valodas, fizikas, bioloģijas un citu mācību priekšmetu pedagogi nav sameklējami pat ar uguni.

Kā novērst to, ka vecāki nereti spiesti algot bērnam privātskolotāju par 10 eiro stundā, jo skolā attiecīgais priekšmets tiek pasniegts nekompetenti, pa roku galam?
Vecākiem ir tiesības griezties pie skolas administrācijas, ja rodas situācija un pārliecība, ka skolotājs ir neprofesionāls, lai risinātu jautājumu.

Vai skolu direktoru nevajadzētu nomainīt (neatkarīgi no viņa partijas piederības), ja viņa vadītā mācību iestāde mācību kvalitātes ziņā stagnē, piemēram, vairāk nekā piecus gadus? Vai līdzīgi tas varētu būt arī ar Izglītības pārvaldes vadību?

Tas gan ir Dibinātāja* ziņā un nav manā kompetencē. Katrai skolai ir citāda situācija un tajā ir jāiedziļinās. Sasteigti lēmumi pie laba gala nevar novest.

Braucot pa Liepājas-Rīgas šoseju jau vismaz gadus desmit var redzēt, ka Grobiņas ģimnāzijai ir sakopta apkārtne, labs sporta laukums. Tajā pašā laikā virknei Liepājas vidusskolu sporta laukums un skolas apkārtne gadiem izskatījās pēc nolaistas pļavas. Relatīvi tas neprasa daudz līdzekļu, un varēja iztikt bez Eiropas miljoniem, lai sakārtotu teritoriju. Vai tas visu laiku nav bijis attieksmes jautājums?
Mūsu skolai ir liela teritorija. To uztur kārtībā pusotras štata vienības darbinieku. Viņi ir entuziasti un sava darba meistari. Jo ir taču katru dienu jābūt postenī un vēl papildus jāsavāc arī mājdzīvnieku atstātās “dāvanas", jo mums nav nožogotas teritorijas.

Apzaļumot apkārtni, veikt stādījumus, labiekārtot katru laukumiņu ir mūsu pašu entuziasms un labā griba. Arī man tā ir sirdslieta. Vecāki un audzinātāji ierodas ar priekšlikumiem. Katru gadu klašu kolektīvi stāda kokus, ilggadējais sētnieks J.Kovaļovs ar sirsnību un mīlestību veido košus laukumiņus. Tos vienmēr piestāj aplūkot vietējie iedzīvotāji. Tā tam jābūt, jo esam gan liepājnieku, gan pilsētas viesu acu priekšā. Jūrmalas augsnē saglabāt izveidoto var tikai tādi cilvēki, kuri patiesi dara no sirds.

Pirms vairākiem gadiem Liepājas pilsēta finansēja sporta spēļu laukuma izveidi visiem pilsētas iedzīvotājiem. Tam ir liela popularitāte.

Spriežot pēc publikācijām un parakstītajiem līgumiem, šogad tiksim pie sporta laukuma:"Lai pilnveidotu Liepājas sporta infrastruktūru un stiprinātu tenisa tradīcijas, projekta četrās kārtās plānots uzbūvēt starptautisku turnīru rīkošanai atbilstošu tenisa halli un labiekārtot apkārtējo teritoriju, tostarp izbūvējot āra tenisa un pludmales tenisa laukumus, kā arī sporta spēļu laukumu. Projekta pirmajā kārtā paredzēta universāla sporta spēļu laukuma un ielu vingrošanas rīku laukuma izbūve un teritorijas labiekārtošana."

Jūsu vidusskolas ēka, līdzīgi Liepājas 1.ģimnāzijai, tiks savesta kārtībā. Vai un kā domājat savest kārtībā pašu galveno – skolas izglītības kvalitāti?
Liepājas A. Puškina 2. vidusskola vienmēr lepojusies ar sakoptu, draudzīgu, patīkamu, mājīgu  skolas fizisko vidi. Esam rūpējušies par to, neraugoties uz finansējuma lielumu. Pašu spēkiem paveiktais un izdomātais ir vēl mīļāks un pievilcīgāks. To atzina gan kolektīvs, vecāki un daudzie viesi. Fizisko vidi uzturējām un labiekārtojām ar Dibinātāja, sponsoru, sadarbības partneru un vecāku atbalstu.

Laiks iet uz priekšu. Reformas izglītības sistēmā izvirza jaunas prasības. 2018. gadā uzsākta skolas modernizācijas projekta SAM 8.1.2. realizācija. Aicinām iepazīties ar šo procesu. Ikvienam taču būs saistoši lasīt, kā top moderna un 21. gs. prasībām atbilstoša skola.

Izglītības kvalitāte saistās ar iepriekš izvirzīto tēmu. Mums vienmēr ir bijuši  visi komponenti, lai Skolas izvirzītais pamatmērķis par izglītības kvalitātes paaugstināšanu būtu vajadzīgā līmenī.

* Dibinātājs – pašvaldība.


Sludinājums

Kristīne
07:34 | 07/03/18
ZIŅOT
(-6)
(22)
+

Liepājā lielākais klupšanas akmens ir izglītības pārvaldes vadītāja, kura dzīvo kā strauss ar galvu zemē un izliekas neredzam problēmas, līdz ar to tās nerisina. Labāk tērē naudu bezjēdzīgās balvās un ballēs, nevis rūpējas par izglītības procesu sakārtošanu. Otrs lielais sāpju bērns ir Liepājas universitāte, kurā izglītības kvalitāte ir zem jebkādas kritikas. Atim Deksnim būtu jāsper diezgan radikāli soļi.

Rita
07:38 | 07/03/18
ZIŅOT
(-3)
(16)
+

Atrunas vislabākajās PSKP biedru tradīcijās. Lasot par apkārtnes sakārtośanu īpaši. 2.vidusskolai ir visnesakoptākā apkārtne !!! Kauns!!! Un 2.vidusskolas puišeļi gadiem kropļo lielo veco vītolu, kas atrodas pretī skolas ieejai, otrpus ielai.

:)
08:42 | 07/03/18
ZIŅOT
(-4)
(10)
+

Šī kundzītei laikam janovelk līdz pensijai, lai aizejot pensijā no Degšņa saņemtu goda rakstu un sarkanas nēļķes .

G
08:48 | 07/03/18
ZIŅOT
(-1)
(14)
+

Kamēr pašvaldībā nebūs uzstādijums, ka izglītības kvalitāte ir galvenais rādītājs,kurš vairāk vai mazāk atspoguļojās valsts centralizēto eksāmenu rezultātos , un pēc kura vērtē mācību iestādes vadības darbu, tikmēr šinī pilsēta būs sūnu ciems.

Ārprāc!
08:56 | 07/03/18
ZIŅOT
(-1)
(16)
+

Šis citāts: :"Izglītības iestādes kvalitatīvā darba rādītājs ir tās prestižs sabiedrībā, mērķtiecīgums un noturīgu rezultātu sasniegšana kopumā" Tik tukšs un nepatiess apgalvojums! Kāda suņa pēc prestižs un noturīgie rezultāti ir rādītājs?! Arī vidējā atzīme 5,2 var būt noturīgs rādītājs! Kas pie velna ir prestižs?! Braukt ar BMW markas auto arī zināmai sabiedrības daļai ir prestiži un?! Tas absolūti neliecina par kvalitāti.

Gita
08:57 | 07/03/18
ZIŅOT
(-3)
(18)
+

Kamēr Liepājas izglītības pārvaldes vadībā nebūs cilvēks ar motivāciju, kaut ko mainīt, nevis kult tukšus salmus, tikmēr skolu direktoris jurīsies komfortabli savos amatos , jo galvenais ir būt kādā partijā, bet pārējais ir pakārtots.....

Kaspars
10:02 | 07/03/18
ZIŅOT
(-0)
(10)
+

Kundzīte melo, skolu reitings tiek veidots pēc centralizēto eksāmenu rezultātiem.
http://www.konkurss.lv/da_eks/index.php?g=2017&b=99

beijuč
10:36 | 07/03/18
ZIŅOT
(-7)
(4)
+

Visi aizmirs vienu, pie tam pašu galveno- jebkura skolas refora ir triciens par bērniem, viņu psihiku, kļūst par izmēģinājumu trisīti ministrijas ambicioziem darbiniekim, kur domā ka zin, kādai jābūt skolai, izglīti'bai, bet nezin kā to panākt, jo nav ne līfzeklū, ne mācību spēku.
Varbūt vajadzētu sākt piesaukt saprāti!

;)
12:04 | 07/03/18
ZIŅOT
(-6)
(7)
+

Izskatās, ka mūsu Vītola ielas sētniece ie intelektuālaka par šo direktrisi. Ja šai direktrisei iztaisītu atestāciju pēc pilnas programmas, tad viņa nebūtu vairs direktore. Tikai šaubos vai viņa varētu slaucīt ielu tik pat labi, kā mūsu sētniece.

Ola
15:43 | 07/03/18
ZIŅOT
(-3)
(6)
+

Tik glupu kā Lahtere vēl jāpameklē. Prasta bāba.

Direktorei
17:12 | 07/03/18
ZIŅOT
(-0)
(7)
+

Turies , kolēģe ! Nelasi komentārus , bet zini , ka Tevi sensenā kolēģe uzskata par superīgāko direktori---S K O L O T"A J U ar lielo burtu ! --(S.Š.)

Jānis
17:50 | 07/03/18
ZIŅOT
(-0)
(4)
+

Drosmīga sieviete

Jonas
21:22 | 07/03/18
ZIŅOT
(-3)
(4)
+

Es teiktu: nevis drosmīga,bet divkosīga.

Jautājums
18:01 | 07/03/18
ZIŅOT
(-4)
(15)
+

Kamēr Liepājas izglītības pārvaldē strādās ar padomju laika domāšanu apveltītas tantes, kurām interesē tikai uzsist klačiņu un kuras spējīgas tikai pārcelt vienu dokumentu mapi no viena plaukta uz otru, tikmēr ne par kādu progresu Liepājā nevar sapņot..

Inese
22:55 | 07/03/18
ZIŅOT
(-3)
(3)
+

Atzīsti. Bijusī darbiniece? Aizvainota?

Pievienot komentāru

KOMENTĒT
Es, pievienojot, šo komentāru, piekrītu portāla lietošanas noteikumiem.
* Obligāti aizpildāmie lauki