Liepājas 7.vidusskolas direktore Inese Ferstere, atbildi uz portāla irliepaja.lv jautājumiem atsūtīja jau "noformētu" ar virsrakstu "Esmu par sadarbību un pozitīvu attieksmi pret cilvēkiem".

Vairums Liepājas skolu direktoru uzskatot, ka skolu reitingi nav objektīvs izglītības kvalitātes rādītājs konkrētai mācību iestādei. Vai arī jūs tā uzskatāt? Vai tāds uzskats tomēr nav attaisnojums savai nevarībai?
Labas izglītības pamatā ir jābūt ne tikai apgūtam zināšanu apjomam, bet arī prasmēm, iemaņām un noteiktām vērtībām. Kā to visu izmērīt un novērtēt?

Reitingi ir laba lieta un domāti informācijas iegūšanai, taču tie neparāda skolas darbību kopumā, kuros virzienos skola strādā ļoti labi, bet kur ir problēmas.

Pēc iespējas objektīvāk noteikt skolas darbības kvalitāti  tomēr var visaptveroša un vienota valsts līmeņa izglītības kvalitāti raksturojošo rādītāju sistēma.

Kādēļ pilsētā, kurā ir sava augstskola, kurā māca nākamos skolotājus (Liepājas Universitāte), ir tik bēdīga situācija ar pedagogiem – gan kvalitātes ziņā, gan tajā, ka skolotāju vienkārši trūkst? Varbūt skolu ir par daudz?
Domāju, ka Liepājas Universitāte ir uz pareizā ceļa, jo svarīga ir pārdomāta koncepcija, profesionāla komanda, kas to realizē un sadarbība ar pašvaldību.

Vai Liepājas Universitātes absolventi kļūst par labiem pedagogiem?
Ikviens absolvents var kļūt par labu pedagogu, ja tas ir viņa dzīves aicinājums. Mūsu skolas jaunā latviešu valodas skolotāja, stājoties darbā teica, ka ļoti vēlas strādāt skolā. Lai būtu arvien vairāk tādu piemēru, taču par to ir jārūpējas gan politiķiem, gan sabiedrībai kopumā.

Kā novērst to, ka vecāki nereti spiesti algot bērnam privātskolotāju par 10 eiro stundā, jo skolā attiecīgais priekšmets tiek pasniegts nekompetenti, pa roku galam?
Privātskolotājs nav vienīgais risinājums. Alternatīvu vienmēr var atrast skolā. Jāņem vērā bērna spējas un vēlme mācīties. Ļoti svarīga ir atbalstoša vide mājās, ģimenē.

Lai risinātu dažādus ar skolas darbību saistītus jautājumus, ir nepieciešams par to runāt konkrēti ar skolas vadību, skolotājiem, vecākiem, meklēt risinājumus samilzušām problēmām. Ja gribam sasniegt labus rezultātus ir jāsadarbojas, jāveido labvēlīga vide, lai skolotāji spētu piesaistīt skolēnus ar savu enerģiju un dzīvesprieku, bet skolēni būtu motivēti un katru dienu gatavi jaunu zināšanu un prasmju apguvei, lietpratības veicināšanai.

Vai skolu direktoru nevajadzētu nomainīt (neatkarīgi no viņa partijas piederības), ja viņa vadītā mācību iestāde mācību kvalitātes ziņā stagnē, piemēram, vairāk nekā piecus gadus? Vai līdzīgi tas varētu būt arī ar Izglītības pārvaldes vadību?
Skolas direktoru pieņem darbā un atbrīvo no darba Dibinātājs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

Braucot pa Liepājas-Rīgas šoseju jau vismaz gadus desmit var redzēt, ka Grobiņas ģimnāzijai ir sakopta apkārtne, labs sporta laukums. Tajā pašā laikā virknei Liepājas vidusskolu sporta laukums un skolas apkārtne gadiem izskatījās pēc nolaistas pļavas. Relatīvi tas neprasa daudz līdzekļu, un varēja iztikt bez Eiropas miljoniem, lai sakārtotu teritoriju. Vai tas visu laiku nav bijis attieksmes jautājums? Kā ar šīm lietām bijis jūsu skolā?
Liepājas 7.vidusskola dibināta 1979.gadā un atrodas pašā mikrorajona centrā. Par skolas vidi un teritoriju rūpējas viss skolas kolektīvs, īpaši skolas tehniskie darbinieki pašvaldības piešķirto finanšu līdzekļu ietvaros. Skolas teritorijā labiekārtoti celiņi, atjaunots basketbola laukums, veikti apzaļumošanas darbi. Katru gadu rīkojam talkas, stādām puķes, remontējam soliņus pie skolas un sporta laukumā.

Skolas sporta laukuma rekonstrukcija būtu labs ieguldījums nākotnē, prieks skolēniem un visiem mikrorajona iedzīvotājiem.

Liepājas vidusskolās ir sākušies ēku renovācijas darbi. Noteikti arī 7.vidusskolas ēka līdzīgi Liepājas 1.ģimnāzijai  tiks savesta kārtībā. Kā domājat "savest kārtībā" pašu galveno – skolas izglītības kvalitāti?
Skolā tiek veikts mērķtiecīgs darbs izglītības kvalitātes nodrošināšanai – analizēti mācību sasniegumi, izvirzīti uzdevumi tālākai attīstībai. Veicinām skolēnu individuālo izaugsmi, organizējam darbu ar talantīgajiem skolēniem, gan tiem, kam ir grūtības mācībās.

Ir būtiski, lai skolā atbalstītu visus skolēnus, veidotu pozitīvu sadarbības vidi. Ļoti svarīgs ir ārpusklases darbs. Skolēni labprāt iesaistās rīkotajos pasākumos, nodarbojas ar sportu, aizstāvot skolas godu sporta sacensībās. Paldies, viņiem par to! Skolā aktīvi darbojas krievu tautas instrumentu orķestris un skolēnu teātris ‘’Impulss". Latvijas simtgadei par godu pēc Blaumaņa darba "Kā vecais Zemītis pašu nelabo redzējis" iestudēta izrāde ar latviešu tautas dziesmām un dejām.

Liela uzmanība tiek veltīta mācību procesa metodiskajam pamatojumam un inovāciju ieviešanai. Pedagogi aktīvi pilnveido un paaugstina savu kvalifikāciju kursos un semināros.

Gandarījums arī par to, ka Liepājas vidusskolās ir sākušies ēku renovācijas darbi. Turpinās arī būvprojektu izstrāde 3.projekta "Liepājas izglītības iestāžu mācību vides uzlabošana SAM 8.1.2. īstenošanai. Tas aptvers arī Liepājas 7.vidusskolu. Projekta ietvaros tiks izremontēti 20 mācību kabineti ar laboratorijām, sanitārie mezgli un sporta zāle. Resursi ir ļoti svarīga skolas darba sastāvdaļa.