Ziņot redaktoram

Šis teksts tiks nosūtīts portāla administrācijai, lai izlabotu, precizētu vai papildinātu rakstu.

Inta Korņējeva: Vislabākā skola ir tā, kas vistuvāk mājām


atlikušas 250 zīmes


Inta Korņējeva: Vislabākā skola ir tā, kas vistuvāk mājām (23)

Autors: irliepaja.lv
Pirmdienā, 12. martā, 2018 | BIRKAS: skolu reitingi , 5.vidusskola , Inta Korņējeva
Izdrukāt Ziņot
Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas 5.vidusskola skolu reitingā pērn ieņēma 69.vietu, 2016.gadā – 36.
Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas 5.vidusskola skolu reitingā pērn ieņēma 69.vietu, 2016.gadā – 36.
FOTO: no enna.lv

Piedāvājam iepazīties ar atbildēm uz irliepaja.lv jautājumiem, ko portāla lasītājiem sniedza Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas 5.vidusskolas direktores Inta Korņējeva.

Visi šie jautājumi ir kompleksi un sarežģīti, tātad diskusijas vērti, jo atbildes nav viennozīmīgas, kā arī nav iespējama viena pareizā atbilde. Cik situāciju, tik viedokļu un risinājumu. Nedomāju, ka pareizi ir "meklēt vainīgos", bet saprast cēloņus un likumsakarības. Konkrētie jautājumi sevī ietver portāla viedokli, tāpēc, lai arī ko atbildēšu, tas nozīmēs taisnošanos. Tomēr ceru, ka manas atbildes tiks publicētas pilnībā*.

Vairums Liepājas skolu direktoru uzskatot, ka skolu reitingi, kurus izstrādājusi Izglītības ministrija, nav objektīvs izglītības kvalitātes rādītājs konkrētai mācību iestādei. Vai arī jūs tā uzskatāt? Vai tāds uzskats tomēr nav attaisnojums savai nevarībai?
Protams, kā neviens vidējais rādītājs, arī šis nav objektīvs izglītības kvalitātes rādītājs. Skolu salīdzināšanai tiek veidoti dažādi reitingi. Atkarībā no to veidošanas principiem un datiem, rezultāti ir dažādi. Lai novērtētu izglītības kvalitāti skolā, vispirms valstiskā līmenī ir jāvienojas, kas tiek saprasts ar šo jēdzienu. Centralizēto eksāmenu rezultāti pa mācību priekšmetiem ir nedaudz objektīvāks rādītājs, tomēr arī tikai viens kritērijs skolas izglītības kvalitātes noteikšanā, bet tas nebūt nav galvenais. Svarīgas ir prasmes un kompetences, kuras skolēni iegūst skolas laikā, kā arī skolēnu personiskā izaugsme, t.i., attīstības dinamika. Uzskatu, ka šāda veida salīdzināšana ir ne tikai neobjektīva, bet arī nelietderīga. Somijas izglītības sistēma tiek uzskatīta par vienu no visprogresīvākajām un kvalitatīvākajām. Viens no pamatnosacījumiem tajā ir nesalīdzināt skolas. Vislabākā skola ir tā, kas ir vistuvāk mājām. Vienīgais objektīvais salīdzināšanas kritērijs ir katra konkrētā skolēna personiskā izaugsme.

Kādēļ pilsētā, kurā ir sava augstskola, kurā māca nākamos skolotājus (Liepājas Universitāte), ir tik bēdīga situācija ar pedagogiem – gan kvalitātes ziņā, gan tajā, ka skolotāju vienkārši trūkst? Varbūt skolu ir par daudz?
Šis jautājums ir jāskata kontekstā ar pedagoga profesijas prestižu sabiedrībā, kā arī ar viņu darba novērtēšanu valstiskā līmenī. Tuvākajā nākotnē skolotāju trūks vēl vairāk. Vidējais skolotāju vecums ir virs 50 gadiem, jauno skolotāju skolā ir maz. Šis darbs ir specifisks, atbildīgs, ar paaugstinātu stresa līmeni. Visi esam gājuši skolā, tāpēc uzskatām, ka esam pietiekami kompetenti, lai spriestu par skolotāja profesiju. Novēlu katram pašam vismaz vienu reizi pamēģināt! Ja, vērojot mācību stundu, izskatās, ka "viss notiek pats par sevi", tas liecina, ka skolotājs ir ieguldījis ne tikai darbu šīs konkrētās stundas tapšanā, bet arī darbā ar klasi kopumā. Līdzīgi, kā teātrī – ja viss notiek gludi, tad tam pamatā ir neatlaidīgs, grūts darbs. Protams, kā katrā profesijā, ir pedagogi, kuriem nevajadzētu strādāt skolā, tomēr lielais vairums ir sava darba profesionāļi un entuziasti.

Galvenokārt visa izglītības sistēma Latvijā šobrīd balstās uz entuziasmu. Bet cik ilgi vēl?

Vai Liepājas Universitātes absolventi kļūst par labiem pedagogiem?
Viss ir atkarīgs no konkrētā absolventa personības. Uzskatu, ka ļoti daudzi Liepājas Universitātes absolventi ir kļuvuši par labiem pedagogiem.

Kā novērst to, ka vecāki nereti spiesti algot bērnam privātskolotāju par 10 eiro stundā, jo skolā attiecīgais priekšmets tiek pasniegts nekompetenti, pa roku galam?
Jautājums ir ļoti vispārīgs. Lai apgalvotu, ka kāds mācību priekšmets tiek pasniegts “pa roku galam”, nepieciešami konkrēti fakti. Ir situācijas, kurās skolēni klasē vienkārši nestrādā, jo zina, ka vecāki samaksās par privātstundām. Skolēni arī bieži nenovērtē un neizmanto skolas piedāvātās individuālās konsultācijas. Skolēnam vieglāk ir pateikt seno frāzi "es neko nesaprotu", nekā pašdisciplinēt sevi regulāri domāt,  darboties, papildus patstāvīgi strādāt, lai sasniegtu rezultātu. Skolēnu mācību sasniegumi nav atkarīgi tikai no skolotāja, bet ļoti lielā mērā no paša skolēna vēlmes tos sasniegt. Šis ir motivācijas un vērtību jautājums. Ja izglītība skolēnam ir vērtība, tad rezultāts ir neizbēgams. Mācīšanās ir grūts darbs. Tas ir mīts, ka labus rezultātus iespējams sasniegt tikai piedaloties stundā un nepildot mājas darbus. Atzīstu skolotāja noteicošo lomu savu skolēnu motivēšanā, mācību vielas izskaidrošanā, kā arī attieksmē pret konkrēto mācību priekšmetu. Skolotājs ir virzītājs, palīgs un atbalsts, tomēr jāmācās ir pašiem skolēniem, pie tam, regulāri. Šobrīd valda uzskats – bez grūta darba jābūt labiem rezultātiem, ja tā nav, tad visērtāk ir vainot skolu. Katrai no iesaistītajām pusēm ir jāuzņemas sava atbildības daļa – likumdevējiem, sabiedrībai, skolai, ģimenei un skolēnam.

Vai skolu direktoru nevajadzētu nomainīt (neatkarīgi no viņa partijas piederības), ja viņa vadītā mācību iestāde mācību kvalitātes ziņā stagnē, piemēram, vairāk nekā piecus gadus? Vai līdzīgi tas varētu būt arī ar Izglītības pārvaldes vadību?
Lai apgalvotu, ka kāda izglītības iestāde stagnē, ir jābūt kritērijiem, pēc kuriem tas tiek mērīts, kā arī faktiem, kas par to liecina. Jebkuru darbinieku, arī direktoru, viņa darba devējam ir iespējams atbrīvot no darba par Darba likumā noteiktajiem pārkāpumiem un likumā noteiktajā kārtībā.

Braucot pa Liepājas-Rīgas šoseju jau vismaz gadus desmit var redzēt, ka Grobiņas ģimnāzijai ir sakopta apkārtne, labs sporta laukums. Tajā pašā laikā virknei Liepājas vidusskolu sporta laukums un skolas apkārtne gadiem izskatījās pēc nolaistas pļavas. Relatīvi tas neprasa daudz līdzekļu, un varēja iztikt bez Eiropas miljoniem, lai sakārtotu teritoriju. Vai tas visu laiku nav bijis attieksmes jautājums? Kā ar šīm lietām bijis jūsu skolā?
Jautājums pats par sevi ir uzdots pagātnes formā. No tā secinu, ka jautājuma uzdevēji atzīst, ka situācija mūsu pilsētā ir ievērojami uzlabojusies.

Jūsu vidusskolas ēka, līdzīgi Liepājas 1.ģimnāzijai, ir savesta kārtībā. Vai un kā domājat savest kārtībā pašu galveno – skolas izglītības kvalitāti?
Kā minēju iepriekš, vispirms ir skaidri jānodefinē, kas tiek saprasts ar jēdzienu “izglītības kvalitāte”. Darbs pie skolas izaugsmes, arī pie sasniegumiem, ir mūsu ikdiena. Regulāri analizējam izglītības procesu, tā dažādos aspektus un rezultātus. Priecājamies par panākumiem un labajiem rezultātiem tajās jomās, kurās tie ir, domājam, kā uzlabot tās jomas, kurās konkrētajā mācību gadā ir bijušas problēmas. Tas ir nepārtraukts process. Esam lepni, priecīgi un pateicīgi par vecāku uzticību mūsu skolai.

Manuprāt, vissvarīgākais 21.gadsimtā, ir spēja pielāgoties mainīgajiem dzīves apstākļiem un dzīvot tajos, vienlaicīgi nezaudējot cilvēcību, cieņu pret sevi un citiem, spēju atbildēt par izdarīto un arī neizdarīto, kā arī ļoti daudz citas kvalitātes, ko nevar izmērīt ar centralizēto eksāmenu palīdzību.

Ja svarīgi būtu tikai šo eksāmenu rezultāti, tad viss būtu vienkārši!

*Visu skolu direktoru atbildes publicējam pilnībā! – irliepaja.lv.


Sludinājums

esmu šokā...
07:13 | 12/03/18
ZIŅOT
(-14)
(18)
+

tik infantilas un paštaisnas atbildes. skumji, ka neatzīst problēmas, bet attaisno esošo situāciju. cik labi, ka mani bērni jau izauguši un viņiem nav jāmācās pie tik neizglītotiem ļaudīm. skumji ko tādu lasīt. kamēr skolas vadīs ar šādu domāšanu apveltīti direktori, nekad nekas nemainīsies.

kāpēc pie
21:41 | 12/03/18
ZIŅOT
(-0)
(1)
+

pirmiem diviem komentāriem plusot

Komentārs
07:44 | 12/03/18
ZIŅOT
(-9)
(14)
+

Izskatās, ka ar intelektu šai dāmai viss jr normas robežās, bet demagoģijas piedeva šajās atbildēs izkatās ir visaugstākā līmenī. Būtu interesanti un arī jautri, ja Silakatam ar Kesītim uznāktu kāre par šīs dāmītes atbildēm parunāt,piemēram, pie kāda tējas glāzes...

Kaza
09:37 | 12/03/18
ZIŅOT
(-6)
(10)
+

Kādi jautājumi, tādas atbildes.

Patiesība
08:23 | 12/03/18
ZIŅOT
(-8)
(16)
+

Man tieši otrādāk, izlasot sāk šķist, ka ar Liepājas izglītības sistēmu tiešām viss ir dimbā. Dziļā. Ja šādi domājoši cilvēki vada izglītības iestādi, tad mani pārņem šausmas, iedomājoties, ka kādreiz būtu jāved savi bērni uz skolu, kuru vada šādā līmenī domājošas babkas.

WWW
07:50 | 12/03/18
ZIŅOT
(-0)
(13)
+

Arī vislabākais pārtikas veikals ir tas, kas atrodas tuvāk mājām.

bet
19:13 | 12/03/18
ZIŅOT
(-0)
(0)
+

ja visi nav mājās

:)
08:08 | 12/03/18
ZIŅOT
(-0)
(8)
+

un dzemdibu nams ari labi ja nav talu

Elfs
08:16 | 12/03/18
ZIŅOT
(-2)
(21)
+

"Ir situācijas, kurās skolēni klasē vienkārši nestrādā, jo zina, ka vecāki samaksās par privātstundām. " Pieredze rāda pavisam ko citu. Interese par mācību priekšmetu parādās, kad bērns sāk apmeklēt privātstundas un kaut ko saprast no mācību priekšmeta. Sarunas ar priekšmeta skolotājiem vecāku dienās apstiprina - skolnieks tiešām sācis stundās strādāt līdzi, jo saprot, par ko tiek runāts. Més, gudrie pieaugušie, arī nebūtu spējīgi strādāt līdzi latīņu valodas stundā, ja mums nebūtu kārtīgi mācīti šīs valodas pamati. Bieži vien pamatskolā un proģimnāzijā mācību priekšmetu skolotāju klupšanas akmens ir viņu kolēģu nekvalitatīvais darbs iepriekšējā posmā.

Milija
10:10 | 12/03/18
ZIŅOT
(-1)
(8)
+

Par skolas apkārtnes sakoptību gan varētu strīdēties; sakoptība ir tikai pateicoties manēžas būvniecībai. Galvenais jau ir skolēnu attieksme un tā nu ir tāda, kā ir. Tā kā dzīvoju netālu, žēl skatīties uz izmīdīto zālienu. Labākais ceļš uz tramvaja pieturu ir tieši pāri zālienam un ja jau puķu dobei jātaisa apkārt sētu, lai neizmīdītu....

Izbījusi skolotāja
15:12 | 12/03/18
ZIŅOT
(-2)
(9)
+

Piekritīšu.jautājumā par privātstundām. Arī es kādreiz strādāju skolā un bija pietiekami daudz jaunieši kuriem vecāki apmaksāja privātskolotāju, bet stundā viņš pilnīgi nestrādāja. Kad izdevās parunāt ar šo skolotāju - tur esot tas pats. Tēvs maksā un dēliņš gaida kad pa ausīm visu ielies. Pavērojot kā šis jaunietis tagad audzina savējos - būs no tiem kas ar kāju direktora kabineta durvis spers. Bet ir otra daļa, kas paši lūdz vecākiem atrast iespēju apmaksāt privātstundas, jo ir sev izvirzījuši mērķi iekļūt kādā noteiktā augstskolā un saprot kādu zināšanu līmeni ir jāsasniedz, lai tas izdotos. Kad es kā vecāks cēlos kājās savas meitas klases sapulcē un aicināju vecākus apdomāties par to kas notiek, viņi smīkņāja. Bet tagad no visas klases studē tikai 10%

5.vsk.absolvents-70.gadi
10:18 | 12/03/18
ZIŅOT
(-2)
(19)
+

Līmenis skolā ir dramatiski krities! Kādreiz bija vismaz 3 spēcīgi 'vaļi"-ķīmija(Akermanis),vācu val.,matemātika(ja pie J.Menča.Muradovas) utt. Tagad it kā grābsta visu ko un neko...

tā ir
10:42 | 12/03/18
ZIŅOT
(-1)
(24)
+

....Tas tāpēc ka talantīgi un spējīgi pedagogi šajā skolā ir kā dadzis acīs direktorei! Viņa priekšroku dod tikai SEV lojālajiem pedagogiem- ar dazādām piemaksām tos "lobē" - vēlaties piemērus ? - un ar kvalitāti šiem "kolēģiem" bieži vien nav nekāda sakara !

Baisi
11:19 | 12/03/18
ZIŅOT
(-2)
(17)
+

Lūdzu izjautājiet arī centra sākumskolas direktori. Tur būs "pērles", ko palasīt. Te arī viss Liepājas un esošās sistēmas spožums un posts, kā uz paplātes. Ja tiktu intervēti arī citu Liepājas pašvaldības iestāžu vadītāji, tur būtu vēl dziļāks bezdibenis.

Nu gan dimbā!
12:13 | 12/03/18
ZIŅOT
(-3)
(23)
+

Izlasot atbildes, pāri nolaižas ne skumjas, bet šausmas. Un to runā direktore skolai, kam nesenā pagātnē patiešām bija visaugstākais sabiedrības prestižs! Malacis Sarmīt, ka pajautāji par LiEPU. Atbilde gan kā pirmziemniekam, tikai nenokaitinātu Niedri un viņas balerīnas. Tad au Valcis ir gan inteliģentāks, gan viedoklis skaidrs. Nu pilnīgi pazuda labais iespaids par Intu un viņas pietuvinātajiem kolēģiem. Manuprāt, ir dziļi purvā.

:)
19:09 | 12/03/18
ZIŅOT
(-1)
(8)
+

Ja palīgskola tuvāk mājām, tad tā ir vislabākā....

Prokurors
21:33 | 12/03/18
ZIŅOT
(-1)
(3)
+

Uz būvdarbiem skolās ir liela iespēja uzvārīties, bet par izglītības kvalitātes uzlabošanu godaraksts, bet labākā gadijumā-gada liepājnieks.

Sentiments
21:44 | 12/03/18
ZIŅOT
(-3)
(8)
+

Senāk skolas direktori bija autoritātes, bet tagad...lupatas ar retiem izņēmumiem.

22:00 | 12/03/18
ZIŅOT
(-0)
(3)
+

kāpēc pie vairākiem komentāriem nevar plusus salikt.

To izbijusī skolotāja
22:01 | 12/03/18
ZIŅOT
(-0)
(3)
+

Un tie paši Liepājas universitātē.

Potřebujete půjčku na zaplacení účtů?
07:05 | 14/03/18
ZIŅOT
(-0)
(0)
+

Ar jums reikia paskolos sumokėti savo sąskaitas? Ar jums reikia paskolos, kad pradėtumėte verslą? mes siūlome visas paskolas, jei jus domina reali paskola pigesnėje 3% palūkanų normoje, tiesiog susisiekite su:

El. Paštas: Oceanicfinance113@gmail.com
Svetainė: https://oceanicfinancialhome.wordpress.com
Whatsapp: +1 (267) 725-7570

Kellie Wilson

blablabla
09:29 | 14/03/18
ZIŅOT
(-0)
(8)
+

vislabākā skola būtu tā, kurā būtu cilvēcīgs direktors.

jasiks
13:40 | 14/03/18
ZIŅOT
(-1)
(4)
+

Es neredzu pievienoto vērtību šiem jautājumiem un direktoru atbildēm! Kāds ieguvums? Lai sabiedrība izlādās???

Pievienot komentāru

KOMENTĒT
Es, pievienojot, šo komentāru, piekrītu portāla lietošanas noteikumiem.
* Obligāti aizpildāmie lauki