Ziņot redaktoram

Šis teksts tiks nosūtīts portāla administrācijai, lai izlabotu, precizētu vai papildinātu rakstu.

Inta Šoriņa: Liepājas tūrisma formula – desmit pret divi


atlikušas 250 zīmes


Inta Šoriņa: Liepājas tūrisma formula – desmit pret divi (40)

Autors: Sarmīte Pujēna
Otrdienā, 14. novembrī, 2017 | BIRKAS: LRTIB , tūrisms , Inta Šoriņa
Izdrukāt Ziņot
FOTO: irliepaja.lv

Saruna ar Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja (LRTIB) vadītāju Intu Šoriņu par aizvadīto tūrisma sezonu un, gadu biroja vadītājas amatā esot, apjausto.

Pārņemot biroja vadību savās rokās, deklarējāt, ka vēlaties "kopā ar Liepājas domi un uzņēmējiem precīzi definēt, kas ir Liepājas tūrisma vīzija". Kas ir Liepājas tūrisma vīzija?
Tūrisma vīzija  ir ļoti saistīta ar pilsētas kopējo vīziju un, lai veiksmīgi reklamētu pilsētu – tūrisma vīzija nevar atšķirties no pilsētas kopējās  vīzijas. Tobrīd, kad sāku veikt savus pienākumus, vēl nezināju, cik milzīgs "mājasdarbs" ir iesākts un cik liels darbs ir ieguldīts, lai vispār definētu pilsētas mārketinga vīziju: Liepājā ir apvienots pasaules vēriens ar nelielas pilsētas ērtībām. Tas absolūti saskan ar to, ko no mums prasa LRTIB statūti – birojam jārūpējas par Liepājas un reģiona atpazīstamību ārpus to robežām, nepiepušķojot un nemānot sevi.

Izklausās ambiciozi un vispārīgi. Vai varat konkretizēt?
Ir jābūt ambīcijām! Jo ikdiena mūs aprij – telefona zvani un e-pastu simti, cilvēki, kas ienāk pa durvīm. Tāpēc ir jābūt ļoti ambiciozam virzienam, pie kā mēs turamies un kas visu laiku ir blakus paralēli visiem ikdienas tekošajiem darbiem.

Birojs ir viens no mārketinga instrumentiem pilsētai, rūpējamies par to, lai tūrisma piedāvājums – uzņēmēju radīts pakalpojumu kopums – tiktu "iepakots" un pārdots konkrētām auditorijām aiz Liepājas robežas. Tā ir Kurzeme, Latvija, Lietuva, Rietumeiropas valstis, Baltkrievija, Krievija, Skandināvija.

Līdzšinējā informācija un sajūta par Liepāju neliepājniekiem ir radīta ļoti daudzu gadu garumā. Bet Liepāja mainās. Jau sen vairs neesam tikai pludmale, vai Karosta. Neviena pilsēta Latvijā nespēj vienkopus piedāvāt to, ko Liepāja. Te 5 minūšu gājiena attālumā var ieturēt maltītes kādā no daudzajiem restorāniem un kafejnīcām, baudīt klasisko kultūru, profesionālo sportu, populāro izklaidi un arī senas tradīcijas – kultūras piedāvājums ir tik daudzveidīgs un plašs, ka nu jau varam konkurēt ne tikai ar Rīgu, bet visu Baltiju. Liepājā nav jāpavada  stunda sastrēgumos, lai nokļūtu uz darbu un, lai aizvestu bērnus uz pulciņiem – te viss ir tuvu, bet saņemtie pakalpojumi un piedāvājums ir augsta līmeņa. Pēdējo gadu laikā Liepāja kļuvusi arī nesalīdzināmi pieejamāka – uz Rīgu var aizlidot 30 minūtēs un uz lielākajām Eiropas pilsētām nepilnu trīs stundu laikā. Mēs burtiski esam savienoti ar visu pasauli.  

Kopā ar domes mārketinga nodaļu esam atraduši Liepājai jaunu fokusu, bet lai jaunās ziņas "palaistu", ir nenogurstoši jārunā un jārunā. Tas ir ļoti ilgstošs process.

Ko nozīmē "iepakot"?
Mēs Liepāju "nepārdodam" visiem. Lai efektīvāk izmantotu gan esošos cilvēkresursus, gan finanšu līdzekļus, esam nodefinējuši konkrētas auditorijas, kas sasaucas ar sezonālo raksturu. Ja jūlijs un augusts, kas ir pilni pasākumiem, pulcē Liepājā lielu skaitu apmeklētāju, viesnīcu, apartamentu un sabiedriskās ēdināšanas bizness plaukst un zeļ, tad ir skaidrs, ka mums galvenokārt ir jāstrādā ar pārējiem desmit mēnešiem.

Vai tas vispār ir reāli? Varbūt jāfokusējas uz Liepāju kā vasaras galvaspilsētu?
Protams, vasaras galvaspilsēta! Taču Liepājā ir 139 tūrisma uzņēmēji, kuru peļņa atkarīga no tā, kas ienāk pa durvīm, un viņiem ir jādzīvo, jāmaksā rēķini un jāmotivē darbinieki arī šie desmit mēneši gadā.

Turklāt ir savi limiti, cik pilsēta var uzņemt jūlija un augusta laikā, cik tā vēl var augt un attīstīties esošajā situācijā. Vasara būs tūristu pilna arī bez mūsu palīdzības, lielākais izaicinājums ir tie 10 mēneši, kad pilsētā jau vēsturiski ir bijis mazāk tūristu.

Vai tiešām sezona ir tikai divi mēneši?
Birojs aprīlī pāriet uz vasaras sezonas darba laiku, jo aprīlī var just tādu kā kustības sākumu. Bet jūnija statistikas rādītāji no aprīļa daudz neatšķiras. Jūnijā ir izlaidumi, Jāņi, daudz aktivitātes, kas notiek ārpus pilsētas.

Bet tieši ar 1.jūliju ļoti var just atvaļinājumu sezonas sākumu, bet ar 1. septembri tūristu skaits pilsētā  strauji samazinās. Protams, ļoti ietekmē arī laikapstākļi, piemēram, šī gada vasara. Viesnīcu saimnieki komentēja, ka tā īsti vasara bijusi tikai vienu mēnesi.

Tomēr arvien jauni ēdināšanas uzņēmumi ver durvis...
...un dzird par arvien jaunām viesnīcām, kas varētu tapt. Jā, interese par Liepāju ir neviltota, par ko man liels prieks. Uzņēmēju ziņā paliek lēmums – investēt vai ne.

Bet, atgriežoties pie iepriekšējā jautājuma, – ir ļoti konkrēti jādefinē, kas šos desmit klusos mēnešus ir tūrismam saistošas aktivitātes. Pērn lūdzām, lai Kultūras pārvalde mums saskaita, cik Liepājā notiek pasākumu – 1669! Izdalot ar 12 mēnešiem – vidēji 139 pasākumi mēnesī. Tas ir milzīgs skaits reģionālai pilsētai, kolosāls lielums un kolosāla ziņa, ar kuru reklamēt Liepāju ārpus aktīvās sezonas.

Atliek vien "iepakot"?
Ja mēs, piemēram, Rīgā vai Lietuvas galvaspilsētā aicinām – nu, atbrauciet uz Liepāju – tad reizēm šis aicinājums skan tā, it kā būtu jādodas uz citu kontinentu. Bet, kad mēs šo pašu aicinājumu pasakām – ieplāno Liepāju septiņos vakarā, jo teātrī ir pirmizrāde vai notiks kāds unikāls koncerts, cilvēkam to ir vieglāk uztvert, un, izrādās, Liepāja vairs nav tāla un neaizsniedzama.

Tātad tas, ko birojs pārdod desmit mēnešus, ir pasākumi?
Pie tā mēs ļoti strādājam. Mūsu galvenā mērķauditorija šajos desmit mēnešos ir Rīga, Pierīga un Latvijas lielākās pilsētas. Otra mērķauditorija, kuru ļoti cenšamies uzrunāt, ir Lietuva, konkrēti, Klaipēda, arī Viļņa un Kauņa.

Ārpus Rīgas un Jūrmalas esam vienīgie, kas var ne tikai uzņemt un "noservēt" lielas konferences, bet spēj arī nodrošināt naktsmītnes un ēdināšanu lielam skaitam viesu – Liepājā ir 15 viesnīcas, 10 viesu mājas, hosteļi, kempings un brīvdienu mājas, kā arī neskaitāmi privātie apartamenti, 18 restorāni un 32 kafejnīcas. Un korporatīvais segments mums ir ļoti būtisks.

Informācija par publiskajiem notikumiem tiek tulkota četrās valodās – latviešu, krievu, lietuviešu un angļu. Līdztekus liels darbs tiek ieguldīts, veidojot "Šonedēļ Liepājā", kas jau ir kļuvis par tradīciju un satur apjomīgu un ļoti detalizētu informāciju par aktualitātēm pilsētā, šī informācija atrodama arī interneta platformās un sociālajos tīklos. Aktīvi darbojamies digitālajā mārketingā (biroja mājaslapa liepaja.travel – irliepaja.lv).  Piedalāmies starptautiskās izstādēs un reklamējam Liepāju Skandināvijā, Vācijā, Nīderlandē, Lietuvā, Krievijā, stāstām par jaunajām Liepājas iespējām vietējās tūrisma izstādēs un lielākajos publiskajos pasākumos.

Joprojām ir svarīgi klātienē runāt ar cilvēkiem, jo bieži viedoklis par Liepāju ir ļoti novecojis – tur nekas nenotiek, tur nekā nav, visi ir aizbraukuši. Lai gan ir gluži pretēji – cilvēki atgriežas Liepājā, veido ģimenes, "iesakņojas", viss notiek ar lielu jaudu, un Liepāja jau sen to bija pelnījusi! Bieži paši, kā liepājnieki, to nepamanām. Mums ir ļoti daudz, ar ko lepoties!


Sludinājums

Secinājums
07:37 | 14/11/17
ZIŅOT
(-10)
(13)
+

Tukša runa. Šoriņa ir funkcionāre un nekas vairāk. Atskaņo visu pēc kārtas, kā sabojājusies skaņu plate.

Vizionārs Vizionāram
13:46 | 14/11/17
ZIŅOT
(-2)
(6)
+

jauki, ka tik daudz paveikts par Eiropas naudiņu, tik žēl, ka aizvien mazāk paliek liepājnieku, kuri par to visu varētu priecāties un izbaudīt, jo kur ir vēlēšanu kampaņās solītās labi atalgotās darbavietas? Ar pustukšu maciņu diži pa koncertiem neizpriecāsies ar lidmašīnu neizvizināsies un katru nedēļu pa tenisa kortu un SPA neizšikosies...

Vizonāram
13:35 | 14/11/17
ZIŅOT
(-8)
(6)
+

izkāp taču ārā no savas mēslu bedres un paveries apkārt. ir jāslimo ar depresiju, lai neredzētu, kā pilsētā pēdējo gadu laikā attīstījusies. paskaties kaut vai uz lidostas pusi, sporta infrastruktūru, lielajām ražotnēm biznesa parkā, koncertzāli, vieglatlētikas manēžu, tenisa kortiem, ielu rekonstrukciju. Tiešām ir jābūt aklam, lai to visu neredzētu.

Vizionārs
12:37 | 14/11/17
ZIŅOT
(-3)
(7)
+

Vajag Domei pārtraukt dzīvot vīzijās, bet strādāt balstoties realitātē un racionālajā saprātā!
UN šis sauklis -..."pasaules vēriens"- kaķiem jāsmejas, atkal jau ambiciozās provinciāļu vīzijas:) Kāds pasaules vēriens pie ~10% bezdarba, progresējoši sarūkoša iedzīvotāju skaita, iznīkušas rūpniecības, nesakārtotas vēsturiskās vides, vājas tūrismam piemērotās infrastruktūras???

Aita
08:27 | 14/11/17
ZIŅOT
(-12)
(8)
+

Esi sajaucis adresātus. Lai nu kas, bet Šoriņa noteikti ir viena no lielākajām profesionālēm šajā pilsētā.

Piekrītu
08:20 | 14/11/17
ZIŅOT
(-6)
(14)
+

Diezgan liels bla bla bla

Profesionālis
08:25 | 14/11/17
ZIŅOT
(-9)
(8)
+

Vismaz beidzot kāds runā pa tēmu! Inta, turi buru tikpat spēcīgi kā līdz šim! Prieks skatīties par to, ko un kā dari!

?
08:27 | 14/11/17
ZIŅOT
(-6)
(14)
+

Kāpēc šī domes dāma nepasaka, ka Liepāja ir tukšo logu pilsēta un ka no septembra līdz jūnijam pilsēta ir izslaucīta no cilvēkiem un ka \edināšanas uzņēmumus pārsvarā ir jāver ciet. Ne jau velti viņa pārdeva savu kafejnīcu, jo saprata, ka šinī pilsētā viss ir garām, bet tagad viņa gudri runā.

v
08:32 | 14/11/17
ZIŅOT
(-4)
(12)
+

Šai dāmai alga ir 1600 mēnesī. Savā kafeinīcā viņa tādu naudu nenopelnija- tāpēc arī to kafeinīcu iesmērēja citam.

Elza
08:33 | 14/11/17
ZIŅOT
(-2)
(22)
+

Varbūt varētu sākt ar darba laika sakārtośanu? Tūrisma informācijas centrs, kas nesezonā svētdienās ir slēgts, ir kaut kas dīvains. Pat mazajā Pāvilostā, kas tiešām pēc 1.oktobra paliek tukša līdz maija sākumam, tūrisma informācijas centrs sestdienās un svētdienās strādā no 7:30 līdz 16:00, jo tas ir skaidrs katram muļķim, ka Latvijas iedzīvotāji arī nesezonā dodas brīvdienu izbraukumos pa Latviju. Bet Pāvilosta vispār patīkami izceļas uz Liepājas fona. Kaut vai ar iespēju visa gada laikā normāli piekļūt pludmalei, ar saviem kempingiem un peldmājām priekš burātājiem, ar ievērojamo jahtu ostas noslodzi, ar iespēju jahtām uzpildīt degvielu ostā, ar fantastiskām iespējām novietot jahtu ziemas guļai krastā.

To Desa
10:09 | 14/11/17
ZIŅOT
(-5)
(1)
+

Atver TIC mājaslapu un paskaties, pirms raksti. Svētdienās strādā vasarā. Un tad arī tikai līdz 15:00. Pāvilostas TIC vasarā strādā no 7:30 lïdz 19:30.

Desa
09:10 | 14/11/17
ZIŅOT
(-1)
(4)
+

Svētdienās tūrisma birojs strādā. Nevajag muldēt muļķības, ja nezina

:)
08:37 | 14/11/17
ZIŅOT
(-2)
(7)
+

Lai saņemtu tādu algu, Šoriņai ir jāekonomē uz izmaksām-tādēļ arī nav naudas, par ko samaksāt darbiniekiem par strādāšanu Svētdienās

liepājnieks
08:41 | 14/11/17
ZIŅOT
(-8)
(3)
+

Cilvēkiem, kuri darba dienās ir riktīgi nostrādājušies tomēr svētdienās ir jālaiž atpūsties.

Absurda teātris
10:12 | 14/11/17
ZIŅOT
(-4)
(7)
+

Tad jau kafejnīcas, restorāni, teātris un kinoteātri arī svētdien jāklapē ciet! Tur cikvēki nav pa nedēļu nostrādājušies?! Atstāsim vaļā tikai baznīcas. Tad tik sāksues uzplaukums!!! Vai tā?!

jaunietis
08:55 | 14/11/17
ZIŅOT
(-2)
(4)
+

varetu pienemt ka kapinos brivdienas ir lielaka rosiba ka pilsetas centra.

Viedoklis
08:59 | 14/11/17
ZIŅOT
(-2)
(3)
+

Uzskatu, ka tūrismam no domes ir atvēlēts pārāk nabadzīgs budžets, tāpēc arī tas tūrisma birojs ir svētdienās pievērts ciet.

To 20:58
21:01 | 14/11/17
ZIŅOT
(-0)
(0)
+

Un ko tu ar šo gribēji pierādīt? Ka arī svētdienās strādā?

To Beidz izplatīt dezinformāciju
20:58 | 14/11/17
ZIŅOT
(-1)
(0)
+

Šī informācija par Liepājas TIC darbalaiku tikko tika nokopēta no oficiālās mājaslapas internetā :

Liepājas reģiona tūrisma informācijas birojs
Rožu laukums 5/6, Liepāja | +371 634 80808, +371 29402111 | info@liepaja.travel

01.10.-31.03. 01.04.-30.09.
P-Pk 9:00 - 17:00 P-Pk 9:00 - 19:00
S 10:00 - 15:00 S 10:00 - 18:00

Sv 10:00 - 16:00

Tā kā - izbeidz vien Tu pats/ vai pati nodarboties ar dezinformāciju !!!

Absurda teātris
10:14 | 14/11/17
ZIŅOT
(-1)
(3)
+

Ja jau tas darbalaiks ir tāds, tad kāpēc internetā nav veiktas izmaiņas?!

Beidz izplatīt dezinformāciju
09:12 | 14/11/17
ZIŅOT
(-0)
(5)
+

Darba laiks:
Pirmdiena 09–19
Otrdiena 09–19
Trešdiena 09–19
Ceturtdiena 09–19
Piektdiena 09–19
Sestdiena 10–18
Svētdiena 10–16

Ta pati dziesma
09:15 | 14/11/17
ZIŅOT
(-5)
(7)
+

Neko jaunu jau Šorińa nav pateikusi. To pašu, ko iepriekšējie šajā amatā.

Tukša runātāja
05:41 | 15/11/17
ZIŅOT
(-0)
(4)
+

Par Hmieļevskas haotisko "vadīšanas" stilu tiešām labāk neizteikties. Nolaida līdz gruntij Zinoo centru, tagad ielīda visu sačakarēt koncertzālē. Lūk Hmielevska tikai daudz runā un maz dara.

Kaza
09:21 | 14/11/17
ZIŅOT
(-5)
(7)
+

Tikai nevajag. Līdzšinējie neko vairāk par "Pludmale" un "Karosta"vispār nespēja pārspļaut pār lūpām. Par senilo Gaili un haotisko Hmieļevsku vēsture labāk lai klusē.

Domājam plašāk
09:18 | 14/11/17
ZIŅOT
(-4)
(13)
+

Kamēr Liepājā nebūs nopietns tūrisma objekts "magnēts", tikmēr šeit arī tūristi nebrauks. Nesezonā (un tā ir 10 mēneši gadā!), ir nepieciešams nopietns, liels, zem jumta esošs aktīvas atpūtas centrs -akvaparks. Ņemam piemēru no Druskininkai. Reāli leišu nekuriene, bet pavisam nopietns tūrisma objekts, uz kuru brauc arī liepājnieki jo TUR IR KO DARĪT NESEZONĀ. Liepājā nesezonā darīt nav ko.

magnēts ir Vilnītis
22:55 | 14/11/17
ZIŅOT
(-1)
(1)
+

un Kronbergs

Šņoriņai
13:56 | 14/11/17
ZIŅOT
(-2)
(2)
+

Kuras iestādes, darbinieku kompetencē ir Liepājas tūrisma politikas izstrāde? Tas tad arī iniciē idejas un meklē iespējamo budžetu.Palasiet deleģēšanas līgumu, tur skaidri uzrakstīts, kas un kāpēc. http://www.liepaja.lv/upload/kapitalsabiedribas/delegesanas_ligums_lrtib_2017.pdf

Plašajai domai
13:44 | 14/11/17
ZIŅOT
(-2)
(3)
+

Ja šis ir jādara Šoriņai, tad kas ir jādara Attīstības pārvaldei un investīciju piesaistes speciālistiem? :)

Plašai domai
11:40 | 14/11/17
ZIŅOT
(-1)
(3)
+

Šņoriņai šī doma ir jainiciē t.i. jākūrē (jālobē), šis jautājums Rožu ielas gaiteņos, tūrisma sakarā lai tas būtu Nr. 1. Nekas pats no sevis nerodas, tas viss ir jarada, idejas jabīda un investore jāpiesaista. Ja šāds atpūtas centrs nav Liepājas tūrsima politikas veidotāju prioritāte, tad attiecīgi tāds arī šeit nekad nebūs.

Plašā doma
11:31 | 14/11/17
ZIŅOT
(-2)
(4)
+

Ne jau Šoriņa uzcels šo lielo objektu. tas ir uzņēmēju jautājums.

To Lumpeņiem
10:20 | 14/11/17
ZIŅOT
(-2)
(4)
+

Akvaparks nav izklaide. Akvaparki ir domāti ģimenēm ar bērniem, kas atbalsta aktīvu dzīvesveidu arī pēc pludmales sezonas beigām, un domā par pareizas stājas veidošanu saviem bērniem, jo peldēšana ir viens no veidiem, kā veidot pareizu stāju. Pakonsultējaties ar bērnu ārstiem. Uz Druskininkiem brauc tie, kas Latvijā vēl var sev un saviem bērniem atļauties aktīvu dzīvesveidu.

Tādam pašam lumpenim
09:24 | 14/11/17
ZIŅOT
(-3)
(12)
+

Jocīgs esi jeb argumenti trūkst? Padomā loģiski, ko piemēram leišu ģimene ar 2 maziem pirmsskolas bērniem, darītu Liepājas koncertzālē? Vai tur ir starptautiski koncerti/uzvedumi ģimenēm ar bērniem? Šeit pat nav jēgas komentēt jo lumpeņu pieminētāji paši tālāk par Grobiņu nav bijuši.

Lumpeņiem
09:20 | 14/11/17
ZIŅOT
(-11)
(6)
+

Akvaparks ir lumpeņu izklaides. Man pietiek ar koncertzāli, kurš ir ļooooti liels magnēts. Un lumpenis tas, kurš to neredz

Mara
09:38 | 14/11/17
ZIŅOT
(-9)
(7)
+

Malacis, Inta! Tā turpināt!

Bilde
11:34 | 14/11/17
ZIŅOT
(-1)
(9)
+

Liepājas autoosta nu nav tā labākā pilsētas vizītkarte!

Interesanti
11:41 | 14/11/17
ZIŅOT
(-2)
(8)
+

Kādos komandējumos Šoriņa ir bijusi- un ja ir bijusi-kāds no tā sausais atlikums.

hm
22:59 | 14/11/17
ZIŅOT
(-2)
(3)
+

sausais atlikums ir tāds,ka Šoriņa saprot , ka labi būt tādā amatā u pie tā arī visiem spēkiem jāturās.

Jānis Kāpa
12:40 | 14/11/17
ZIŅOT
(-1)
(11)
+

Vai Šoriņas kundze ir izskatijusi un izanalizējusi Ivara Kesenfelda kā deputāta savulaik ierosināto Liepājas domē priekšlikumu par Liepājas vasaras iespējamo tūrisma nišas produktu- Liepāja kā Eiropas ,,mētelīšu virinātāju' galvaspilsēta.
Pēc manām domām šis ierosinājums ir daudz reālāks nekā smieklīgais fakts, ka Liepāja ir Eiropas jauniešu galvaspilsēta.

?
16:10 | 14/11/17
ZIŅOT
(-7)
(3)
+

Kāpēc apspriest slima cilvēka idejas?

Nathan Davidson
12:59 | 20/11/17
ZIŅOT
(-0)
(0)
+

FINANCIAL RESTORATION THROUGH THE HELP OF JASON RAYMOND OF FUNDING CIRCLE LOAN INC: (fundingcapitalplc@gmail.com OR Call/Text +14067326622)..

I'm Nathan Davidson a businessman who was able to revive his dying business through the help of a Godsent lender known as Jason Raymond the CEO of FUNDING CIRCLE INC. Am resident at 1542 Main St, Buffalo, NY.. Well are you trying to start a business, settle your debt, expand your existing one, need money to purchase supplies. Have you been having problem trying to secure a Good Credit Facility, I want you to know that FUNDING CIRCLE INC. is the right place for you to resolve all your financial problem because am a living testimony and i can't just keep this to myself when others are looking for a way to be financially lifted.. I want you all to contact this Godsent lender using the details as stated in other to be a partaker of this great opportunity Email: fundingcapitalplc@gmail.com OR Call/Text +14067326622

Pievienot komentāru

KOMENTĒT
Es, pievienojot, šo komentāru, piekrītu portāla lietošanas noteikumiem.
* Obligāti aizpildāmie lauki