Ziņot redaktoram

Šis teksts tiks nosūtīts portāla administrācijai, lai izlabotu, precizētu vai papildinātu rakstu.

Kurš ir noteicējs – apsaimniekotājs vai iedzīvotājs?


atlikušas 250 zīmes


Kurš ir noteicējs – apsaimniekotājs vai iedzīvotājs? (23)

Autors: Sarmīte Pujēna
Piektdienā, 20. oktobrī, 2017 | BIRKAS: LNA , Dzintaru 95 , Mārtiņš Tīdens , Ronalds Fricbergs , apkure
Izdrukāt Ziņot

Papildināts ar jurista viedokli. Pašvaldības uzņēmums "Liepājas namu apsaimniekotājs" (LNA), apkures sezonu uzsāka, nevis sagaidot rīkojumu no iedzīvotājiem, bet uzspiežot savu lēmumu.

Kā uzskata vairāki Dzintaru ielas 95 dzīvokļu īpašnieki, pierādījums tam ir 18.septembrī nama kāpņutelpā izliktais LNA paziņojums. Tajā (sk. attēlu) teikts, ka no 1.oktobra tiks pieslēgta apkures padeve, bet, ja iedzīvotāji to nevēlas, tad jāiesniedz dzīvokļu īpašnieku kopības lēmums (50%+1 balss).

Šādu rīcību īpašnieki uzskata par prettiesisku, jo Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā teikts, ka "pārvaldnieks uz pārvaldīšanas līguma pamata veic dzīvojamās mājas īpašnieka uzdotās pārvaldīšanas darbības". Tātad LNA nevar uzdot uzdevumu dzīvokļu īpašniekiem, tieši otrādi – uzdevumu par apkures pieslēgšanu var dot tikai dzīvokļu īpašnieki.

Kā portālam teica viena no mājas iedzīvotājām, kura vēlējās LNA patvaļīgajai rīcībai pievērst arī domes izpilddirekcijas uzmanību – runa nav par to, ka apkuri nevajag, bet gan par veidu, kā apsaimniekotājs rīkojas un kā komunicē ar iedzīvotājiem.

Taču domes izpilddirektora vietnieks Mārtiņš Tīdens, kurš saskaņā ar pašvaldības nolikumu pārrauga siltumapgādes jautājumus, savā atbildē vienam no mājas iedzīvotājiem tomēr novirzās no tēmas par komunikāciju, runājot tikai par apkuri (pret kuru principā nevienam iebildumu nav!):

"Vai tiešām gudrāk būtu šādā laikā dzīvot bez apkures? Uztaisi mājā aptauju un noskaidro cik dzīvokļu īpašnieki apkuri vēlas un cik nē? Ja vairums būs nē, tad slēdziet nost un pūdējiet māju. Man vairāk nav ko piebilst un pavēles SIA (LNA – irliepaja.lv) valdes loceklim es nedodu un dot nevaru".

Atbildē, ko sniedzis domes izpilddirektors Ronalds Fricbergs, teikts: "[..] uzskatu, ka apkures pieslēgšana ir notikusi, ievērojot Latvijas Republikā spēkā esošos normatīvos aktus".

Arī Fricbergs nesaskata pretrunu faktā, ka vispirms tiek izlikts paziņojums par apkures pieslēgšanu, nevis vispirms tiek sagaidīts signāls no dzīvokļu īpašniekiem par to, ka apkures pieslēgšana ir vēlama.

Papildināts. Jurists Dmitrijs Kostojanskis situāciju komentēja šādi: "Tas ir tiešām komunikācijas jautājums, bet kādā veidā jānotiek komunikācijai starp biedrību un apsaimniekotāju, likums nenosaka. Saskaņā ar līgumu, kas noslēgts starp biedrību (vai dzīvokļu īpašniekiem) un apsaimniekotāju, apsaimniekotājam ir jārūpējas par dzīvojāmās mājas uzturēšanu pienācīgā tehniskajā stāvoklī, bet zemas temperatūras, neapšaubāmi, negatīvi ietekmē šo stāvokli. Tāpēc apsaimniekotājs, pieslēdzot apkuri, faktiski izpilda biedrības (vai dzīvokļu īpašnieku) uzdevumu rūpēties par māju.

Kā iespējamo situācijas risinājumu varu piedāvāt sagatavot grozījumus līgumam, paredzot tajos kārtību, kādā māja tiek pieslēgta apkurei.

50+1 dzīvoklim ir nepieciešams ierosināt pielikumu pie apsaimniekošanas līguma un pielikt punktu, kāda ir apkures pieslēgšanas kārtībā konkrētai mājai, jo likumdošanā par to nekā nav."


Sludinājums

Ierēdnis
07:20 | 20/10/17
ZIŅOT
(-7)
(20)
+

Tīdens gan ir rupjš! Kādā stilā viņš atļaujas runāt ar cilvēkiem!

Mārtiņš Tīdens
17:13 | 20/10/17
ZIŅOT
(-1)
(4)
+

nu ja esat kapeiku pisēji, tad sapūdejiet to māju, man vairāk nav ko teikt

Smalka valodiņa
07:57 | 20/10/17
ZIŅOT
(-7)
(18)
+

Tīdena kungam vajadzētu apmeklēt audzināšanas kursus....

SaVi
08:34 | 20/10/17
ZIŅOT
(-0)
(14)
+

Galvenais, lai kājas būtu siltas...pārējais ir lirika...:D

rupeklis
11:07 | 20/10/17
ZIŅOT
(-6)
(14)
+

Tīdenam vecāki pieklājīgi izteikties laikam nav iemācījuši. Izskatās, ka šis pilsonis nejēdz, kas viņam maksā atalgojumu.

viņam pie kājas
11:20 | 20/10/17
ZIŅOT
(-3)
(11)
+

Viņš dzīvo citā dimensijā.

nu
11:25 | 20/10/17
ZIŅOT
(-4)
(14)
+

diezgan traki. Domes darbinieki ļoti augstprātīgi, diemžēl.

tad sanāk
11:38 | 20/10/17
ZIŅOT
(-3)
(7)
+

sapūs visas mājas, kurās nav centralizēta siltumapgāde?

tā ir.
11:44 | 20/10/17
ZIŅOT
(-9)
(28)
+

Riebjas šie kapeiku p!sēji, kuriem žēl ka apkuri pieslēdz tad kad laukā paliek vēss... Ģimenēm ar MAZIEM bērniem ir lielas problēmas ar bērnu veselību, kad laukā naktīs jau ir salnas, bet dzīvokli vēl nekurina ! Viens gājiens uz aptieku pēc pilieniem un sīrupiem u.c. maksā ap 25-30 euro. savukārt apkure apmēram tik pat oktobra mēnesī. Ļoti grūti ir dabūt 50+ balsis, tad ja mājā dzīvo bars ar pensionārēm kuras spējīgas satīties 3 halātos, 2 vilnas zeķēs un sēdēt pie "ugunsgrēka" zem segas... bet ko darīt ja mājās ir mazs bērns kurš vēlas rotaļāties arī uz grīdas, neskatoties ka istabā ir +16 grādi un liels mitrums ? Kurināt ar elektrību ir 3X dārgāk! Šī ir viena no retajām reizēm kad saku LIELU PALDIES LNA par šādu pieeju problēmas risināšanā. Mums apkuri šogad pieslēdza ātri, bet joprojām pilsētā ir mājas, kurās vēl nekurina... gaida k.ko....salu, sniegu.... kad kāds nosals...... SVIESC !

mudzis
15:31 | 23/10/17
ZIŅOT
(-0)
(1)
+

Brīžam ir sajūta, ka kādam tā elektrība ir par velti, jo tik uzstājīgi aģitē pret apkuri, jo var taču pasildīties ar elektrisko sildītāju.

Janis
20:28 | 20/10/17
ZIŅOT
(-1)
(6)
+

Apkuri ir jāpieslēdz laicīgi un pa lēnām jāuzsilda bzīvoklis, māja, jo ja māja atdzisīs , tad lai tajā nemestos pelējums, nebūtu mitrs gaiss, nebūtu lieki enerģijas zaudējumi mājas uzsildīšnai un izžāvēsanai, vjag vienkārši padomāt ar galvu un vajag zināt kas, kā notiek. Tas tāpat kā ar ūdeni tējkannā- ātrāk uzsils un ar mazāku enerģijas patēriņu silts ūdens tējkannā, nekā ja ielies tajā pilnīgi aukstu no krāna.

to tā ir.
11:57 | 20/10/17
ZIŅOT
(-20)
(14)
+

Bērnus vajag rūdīt nevis pačkāt ar sīrupiem un ķīmiskiem deguna pilieniem! Un tad brīnāmies kā izaug vārguļi! Ja bērns kustas un ir normāli apģērbts, viņam auksti nav. Nav jau laukā -20grādi! Tā kā nevajag pārspīlēt!
Cilcēkiem tak nav naudas par ko samaksāt! Kā to var nesajēgt? Piemēram pensionārs ar 200eur lielu pensiju kā lai samaksā par apkuri un paēd? SVIESC!

pensionārs
11:56 | 20/10/17
ZIŅOT
(-7)
(16)
+

ne jau aiz labas dzīves tie pensionāri negrib to apkuri. Tā ir visas valsts problēma.

Tanja
14:08 | 20/10/17
ZIŅOT
(-4)
(10)
+

Piekrītu tā ir - apkuri negrib pieslēgt pārsvarā penši vai tie, kuriem drēgnums un mitrums it nemaz netraucē. Es labāk tad maksāju par apkuri ātrāk, nekā savās mājās jūtos nekomfortabli.

He
14:15 | 20/10/17
ZIŅOT
(-3)
(11)
+

Paziņojumā tak skaidri rakstīts, ja nevēlas, ka var iesniegt īpašnieku lēmumu ar 50+1 vai kontaktpersonu iesniegumu! Kur problēma? Ja neizdarījāt, tad vainojiet sevi. Mūsu māja tā izdarīja un viss bija kārtībā. Izvēle bija Jums.

zoja
14:48 | 20/10/17
ZIŅOT
(-1)
(10)
+

Manis pēc apkure var būt 12 mēnešus gadā . Mūsu mājai ir horizontālā apkure ar individuālajiem skaitītājiem un man ir pilnīgi vienalga kad tiek pieslēgta tā apkure . Gribu sildos , negribu - aizgriežu savus radiatorus un nesildos .

Jaunliepāja
19:48 | 20/10/17
ZIŅOT
(-0)
(5)
+

Man aŗī ir horizontālā apkure ,nekādu problēmu. Tikai tāds papildinājums. Pieņemsim ,siltums ir palaists no skaitītāja kur tas ienāk mājā. Apriņķo visu māju un atgriežas izejas punktā. Kaut arī neviens nav lietojis siltumu tā temperatūra vairs nebūs tāda kā sākumā. To sauc par zudumiem un kādam par to jāmaksā. To es tā lai cilvēki saprastu kas ir zudumi . Neviena izolācija nav ideāla !

laimīgie
15:00 | 20/10/17
ZIŅOT
(-4)
(21)
+

Manuprāt, ļoti pareiza apsaimniekotāja attieksme. Tikai normāli, ka apkuri pieslēdz laikus, nevis tā jāizlūdzas kā ārkārtas pakalpojums. Tie, kas negrib, tie lai arī vāc parakstus - kāpēc normāliem cilvēkiem, kas grib dzīvot civilizētos apstākļos, būtu kaut kas jālūdzas un jāvāc paraksti? Tie, kuriem viss slikti, lai paši to arī dara, kā, piemēram, Dzintaru 95 iemītnieki. Kāpēc dažu atsaldēto dēļ jācieš vairumam???

zakelis
20:21 | 20/10/17
ZIŅOT
(-2)
(3)
+

neesmu sekufermas atbastiitaajs, bet shii ir pirmaa sapraatiigaakaa LNA darbiiba iedziivotaaju labaa shajaa gadsimtaa... ja veel ir kaada, luudzu informeet mani...

Visatļautība
20:24 | 20/10/17
ZIŅOT
(-3)
(8)
+

Likums ir pārkāpts un domes darboņi to debili piesedz.
Siltums ir vajadzīgs, to neviens nenoliedz.
LNA paziņojums ir klaja ņirgāšanās un uzčurāšana valstī pieņemtiem likumiem.
Ja bērniem un gaudojošām māmiņām ir auksti un drēgns mājā, kad laukā ir +13 +15°C, tad tikai un vienīgi vaina ir mājas uzturētājā, jo kkur švilpo vējš.
Pieslēgt pretlikumīgi siltumu caurā telpā, ir tas pats, kā pilošu krānu nobindēt ar marli.
Ja nav normāla apsaimniekotāja un cilvēki ir auni, tad nav ko čīkstēt, bet vajag tos aunus kāst vēl vairāk.

karostas iedzīvotāji
21:15 | 20/10/17
ZIŅOT
(-0)
(3)
+

Vienīgais iebildums šai LNA jaunievedumā bija tas, ka jēdziens''pakāpeniski''mūsu mājai izstiepās 2 nedēļu garumā un pie sen kārotā siltuma tikām vien 13.oktobrī...Māja ož pēc pelējuma, bērniem bronhīts un 300 kilovatu pārtērēta elektroenerģija-tāds ir šīs LNA neizdarības rezultāts...

dzerves 21
23:17 | 20/10/17
ZIŅOT
(-0)
(7)
+

Šajā lielajā mājā vienu pusi pieslēdza,bet par otru aizmirsa,tikai pēc pāris dienām,kad kāda iedzīvotājā zvanīja avārijas dienestam -atcerējās!!!!Tā apsaimniekošana būtu jāsauc-izsaimniekošana.

Pirdomskis
16:55 | 25/10/17
ZIŅOT
(-0)
(0)
+

Ei dzīvo savā siltinātajā sētā! Uzslej telti uz apsildāmā bruģa un būs teu silts! Gnīda.

Pievienot komentāru

KOMENTĒT
Es, pievienojot, šo komentāru, piekrītu portāla lietošanas noteikumiem.
* Obligāti aizpildāmie lauki