Otrdien, 12.novembrī Ezerkrasta sākumskolā viesojās „Food Union” piena dzēriena zīmols „Rasēns” ar kampaņu „Kustība par kustību”.

Vairāk nekā trešā daļa jeb 34% vecāku visā Latvijā atzīst, ka ar izglītības iestāžu piedāvātajām nodarbībām ir par maz, lai nodrošinātu bērniem pietiekamu fizisko slodzi. Lai veicinātu bērnu veselību un risinātu problēmas, ko rada kustības trūkums, „Food Union” piena dzēriena zīmols Rasēns uzsācis „Kustību par kustību” – kampaņu, kuras laikā ar īpaši bērniem izstrādātām dzīvespriecīgām dejas kustībām aicina bērnus nodarboties ar fiziskajām aktivitātēm ikdienā.

„Food Union” un „Snapshots” veiktā aptauja liecina – to, ka skolā un bērnudārzā fiziskās nodarbības nav pietiekamas, īpaši norāda vecāki ārpus Rīgas un no lauku reģioniem (58%). Vienlaikus 40% aptaujāto vecāku atzīst, ka viņu bērni papildu nodarbības ārpus obligātajām sporta un vingrošanas stundām neapmeklē. Fizisko slodzi par nepietiekamu uzskata arī tie vecāki, kuru bērni papildus skolai un bērnudārzam apmeklē arī citas fizisko aktivitāšu nodarbības, uz to norāda 56% aptaujāto vecāku. Daļa vecāku par iemeslu papildu nodarbību neapmeklēšanai min finansiālos apstākļus, bet daļa – faktu, ka dzīvesvietas tuvumā nav bērna interesēm un vajadzībām atbilstošu nodarbību. Pēc aptaujāto vecāku domām, vissvarīgākā aktivitāte, ar ko jānodarbojas bērniem, ir sports (71%), tam seko dejas un artistiskas nodarbes (42%), kā arī izklaidējošas spēles un rotaļas brīvā dabā (36%).

“Līdz ar piena dzēriena jauno nosaukumu – Rasēns – tas ir kļuvis bērniem vēl veselīgāks. Tādēļ domāt par veselību mēs gribam aicināt arī pašus bērnus un viņu vecākus. Vesels bērns ir kustīgs un dzīvespriecīgs, tādēļ mēs esam uzsākuši kampaņu, kas aicina bērnus būt aktīviem un uzrunā viņiem saprotamā valodā – caur sporta izpriecu. Šādi mēs gribam jau no mazotnes veidot izpratni, ka fiziskās aktivitātes ir aizraujošas, izklaidējošas un sagādā daudz prieka,” skaidro „Food Union” zīmolu vadītāja Maija Avota.

Lai risinātu bērnu nepietiekamo fizisko noslodzi, Rasēna „Kustība par kustību” ietvaros izstrādāta speciāla deja, kuras horeogrāfe ir Līga Liberte, deju studijas “Body and soul” vadītāja. Dejas kustībās galvenais akcents likts uz prieku un jautrību, tās ir viegli iegaumējamas un izpildāmas, tādēļ piemērotas dažādu vecumu bērniem no pirmsskolas līdz pamatskolai. Bērni tās viegli varēs atkārtot kā skolā, tā mājās un brīvajā laikā. Lai izpildīt kustības būtu vēl aizraujošāk un interesantāk, radīta speciāla dziesma “Muuv Muuv”, ko iedziedājis populārais mūziķis Emīls Balceris no grupas “Musiqq”.

“Prieks slēpjas kustībā. Ne velti ir pat vārdu salikums “kustības prieks”. Braukt ar riteni, skriet, spēlēt dažādas sporta spēles, slēpot, slidot, vingrot, dejot – tās ir tikai dažas no iespējamām aktivitātēm, kurām ir jābūt ikviena bērna ikdienā jau no mazotnes, lai nerastos problēmas ar lieko svaru, lai veidotos pareiza stāja un lai katra mazākā vēja plūsma nebūtu par iemeslu ilgstošai slimošanai,” skaidro Inese Ļubinska, Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas docente.

Deju ikviens varēs noskatīties un iemācīties Rasēna lapā sociālajā vietnē draugiem.lv: www.draugiem.lv/rasens. Savu prasmi izpildīt kustības varēs pārbaudīt arī konkursā, līdz 29.novembrim nofilmējot un iesūtot pats savu video “Muuv Muuv” dziesmas pavadībā un iegūstot iespēju laimēt Rasēna sarūpētas balvas: iknedēļas balvu – braucienu uz Līvu akvaparku un galveno balvu 3000 eiro paša izvēlētam ceļojumam. No 5.novembra Rasēns ar Kustību par kustību dosies tūrē pa Latvijas skolām.

„Food Union” ir apvienoto uzņēmumu AS „Rīgas Piena kombināts” un AS „Valmieras piens” jaunais nosaukums, kas atspoguļo jaunu darbības filosofiju un vērtības, kuru pamatā ir jaunrade, radoša pieeja produktu izstrādē, vēlme pastāvīgi meklēt jaunas idejas un izvirzīt ambiciozus plānus. „Food Union” šobrīd kopumā ir vairāk nekā 800 darbinieki, uzņēmuma apgrozījums pārsniedz 100 miljonus eiro gadā. „Food Union” ražotnes iepērk pienu no vairāk nekā 400 Latvijas zemnieku saimniecībām un piena ražotājiem.