Iespējams, pārdesmit liepājnieku ceturtdien, 27.aprīlī, pamanīja biedrības "Liepājnieki" zibenīgo zibakciju – uzrakstu "Latvijas Reģionu apvienība/liepājnieki" tiltam pāri braucošā tramvaja logos.

Kā portālam pastāstīja vēlētāju apvienības "Latvijas Reģionu apvienība/liepājnieki" reklāmas kampaņas koordinatore Indra Ķempe, par šādu īslaicīgu akciju vienojušies tāpēc, ka pašvaldības uzņēmums "Liepājas tramvajs" atteicis apvienībai iespēju izvietot savu reklāmu uz viena no diviem patlaban no reklāmām brīvajiem tramvaju sastāviem, jo "tā ir mūsu uzņēmuma politika un valdes loceklis Aigars Puks nepiekrīt politisko reklāmu izvietošanai", kā atbildējusi "Liepājas tramvaja" amatpersona.

"Kad durvis tiek aizvērtas, ir jāmeklē citi varianti, un ir taču vēl logi," nolēmuši zibakcijas rīkotāji.

Uzņēmuma "Liepājas tramvajs" vadītājs Aigars Puks sarunā ar irliepaja.lv noliedza, ka atteikums saistīts ar viņa paša piederību citam politiskajam spēkam, kas arī gatavojas piedalīties 3.jūnijā gaidāmajās vēlēšanās, tāpat kā "Latvijas Reģionu apvienība/liepājnieki".

"Iemesls ir pavisam cits – lai mēs varētu pārdot reklāmas laukumu kādai politiskai partijai vai vēlētāju apvienībai, mums līdz 5.janvārim bija jāreģistrējas Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB), informējot, kādi ir mūsu reklāmas izcenojumi. To neesam izdarījuši," skaidroja Puks.

Faktiski iespēja pārdot reklāmas laukumu ir gan, uzņēmumam arī nereģistrējoties KNAB – ja priekšvēlēšanu aģitāciju veic ar politiskajām partijām, to apvienībām vai vēlētāju apvienībām nesaistīta persona, kas savā vārdā veic priekšvēlēšanu aģitāciju. To paredz Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 22.panta piektā un sestā daļa (sk.KNAB mājaslapu). To, ka tieši tā jāsaprot likums, portālam apstiprināja Būvvaldes Juridiskās daļas vadītāja Agija Kudrēviča.
Vaicāts, kāpēc "Liepājas tramvajs" neizmantoja izdevību un atteicās no iespējas nopelnīt, Puks sacīja: "Mums nebija ne prātā pelnīt uz politisko reklāmu, jo mums arī tāpat labi iet."

Šobrīd gan pilsētā kursē divi tramvaju sastāvi, uz kuriem nav nekādas reklāmas, un tas nozīmē, ka uzņēmums ik mēnesi neiekasē vismaz divreiz pa 310 eiro (sk. reklāmas izcenojumus "Liepājas tramvaja" mājaslapā). Puks portālam skaidroja, ka tad, kad uzņēmums plānojis reklāmas šim gadam, un parasti tās tiekot pārdotas uz periodu, kas nav mazāks par vienu gadu, visi tramvaju sastāvi esot bijuši "aizrunāti", taču vēlāk divi potenciālie klienti atteikušies. Tomēr drīz vien abi brīvie sastāvi būšot aizņemti, jo, pēc Puka teiktā, ir atrasti jauni klienti.

"Neko nepatīkamu ne liepājniekiem, nedz arī tramvajam darīt nebijām iecerējuši. Tieši otrādi – vēlējāmies darīt zināmas sabiedrībai savas vērtības arī vizuālajā valodā. Kāpēc tramvajs? Jo vagonam ir lineāra kompozīcija, kurā smuki iekomponēt gareno nosaukumu "Latvijas Reģionu apvienība/liepājnieki", tas apbrauc Liepāju vienā aplī, izvadājot vienkāršos liepājniekus, Liepājas tramvaja aplis ir pilsētas simbols, turklāt tramvajs ir ekoloģisks transporta līdzeklis," saka Ķempe.