Ziņot redaktoram

Šis teksts tiks nosūtīts portāla administrācijai, lai izlabotu, precizētu vai papildinātu rakstu.

Projekts "PuMPuRS" sniedz papildus atbalstu skolēniem


atlikušas 250 zīmes


Projekts "PuMPuRS" sniedz papildus atbalstu skolēniem

Piektdienā, 23. novembrī, 2018 | BIRKAS: Izglītības pārvalde , PuMPuRS
Izdrukāt Ziņot

Liepājas pilsētas Izglītības pārvalde jau otro gadu iesaistījusies Eiropas Sociālā fonda (ESF) projektā "PuMPuRS" – skolēnu priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas mazināšanai.

Kopš 2017. gada septembra, kopš  Liepājā tiek īstenots šis projekts, tā ietvaros individuālu atbalstu mācību stundās un ārpus tām saņēmuši vairāk nekā 300 skolēnu, kuriem ir risks nepabeigt skolu, informē Izglītības pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Gunta Jākobsone.

Šobrīd projektā ir iesaistītas 12 skolas, 261 izglītojamais no 5. līdz 12.klasei un 155 pedagogi. Katram projektā iesaistītajam skolēnam izveidots individuālais atbalsta plāns. Visbiežāk skolas izmanto iespēju sniegt papildu individuālās konsultācijas un izskaidrojošo darbu dažādos mācību priekšmetos – kādam jāapgūst iepriekšējos gados neapgūtais, citam savukārt vajadzīga atšķirīga pieeja mācību satura izskaidrošanā. Visvairāk pedagogu – asistentu atbalsts tiek sniegts konsultācijās matemātikā, latviešu valodā, angļu valodā, krievu valodā.

Otrs biežāk izmantotais atbalsta veids ir psihologa konsultācijas un sociālā pedagoga konsultācijas. Situācijas, kurās tas nepieciešams, ir visdažādākās – konflikti ar klases biedriem, agresija, motivācijas trūkums, vecāku atkarības vai viņu prombūtne ārzemēs.

Šajā mācību gadā Liepājas Valsts 1.ģimnāzija izmanto arī projekta "PuMPuRS" sniegto  atbalstu kompensācijām par sabiedriskā transporta biļetēm un ēdināšanu skolēniem, kuriem tas nepieciešams.  

Sniedzot atbalstu kādam skolēnam, skolotājiem arī vairāk jāsadarbojas savā starpā, jo bieži klases audzinātājs un priekšmetu skolotāji katrs bērnu redz citādi. Tagad skolotāji daudz vairāk runā savā starpā par konkrētu bērnu un kā viņam varētu palīdzēt.

Projektā iesaistās skolas, kurās ir skolēn, kuriem ir risks priekšlaicīgi pārtraukt mācības. Atbilstoši noteiktajiem riskiem, katram no šiem skolēniem pedagogs veido individuālo atbalsta plānu vienam semestrim, kuru pēc nepieciešamības var pārskatīt un turpināt darbu ar skolēnu arī nākamajos semestros. Atbalsta pasākumi var ietvert konsultācijas mācību priekšmetos, speciālistu vai asistenta palīdzību, kā arī nepieciešamo skolas lietu, transporta un ēdināšanas nodrošināšanu. Projekts "PuMPuRS" veidots ar mērķi ne tikai sniegt individuālu atbalstu skolēniem, bet arī atbalstīt pedagogus, veicinot kopīgi veidotās atbalsta sistēmas ilgtspēju.

Atsauksmes par projektu gan no skolotājiem, gan skolēniem pēc pirmā aizvadītā gada ir pozitīvas. "Svarīgākais ir iegūta skolēna uzticību, ka es kā skolotājs esmu cilvēks, kurš palīdzēs, sapratīs un sniegs bērnam atbalstu"; "Skolēni jūtas drošāki, pārliecinātāki par savām spējām. Viņi stundās vēlas parādīt, ka var un spēj būt kā citi – prasmīgi un zinoši", atzīst projektā  iesaistītie skolotāji.

Skolotāji atzīst, ka ar projekta atbalsta palīdzību var sniegt papildus atbalstu audzēkņiem ne tikai mācību satura apguvē, bet arī psiholoģisku un emocionālu atbalstu, jo svarīgi ir iedrošināt un noticēt savai varēšanai, ja izglītojamais pilns ar kompleksiem un negatīvu mācīšanās pieredzi.

Daudzreiz ir dzirdēts arī projektā iesaistīto skolēnu vecākus sakām, ka "PuMPuRS ir vislabākais atbalsts un  motivētājs skolēnu mācīšanās problēmu risinājumos". Arī reemigrējošo skolēnu vecāki atzinīgi novērtē projektā sniegto palīdzību latviešu valodas apgūšanā un izteikuši vēlmi turpināt sadarbību.

Diemžēl ir arī vecāki un bērni, kuri vēl nenovērtē projekta piedāvātās iespējas. Kā atzīst Liepājas internātpamatskolas direktore Gunta Lauberga: "Žēl, ka ir skolēni un vecāki, kuri Pumpura doto bezmaksas privātskolotāju piedāvāto atbalstu nenovērtē un uzskata par lieku apgrūtinājumu".

Skolēnu atsauksmes par projekta ieguvumiem:
"Beidzot es sāku saprast, ko latviešu valodā māca!" (6. klases skolēns)

"Kāpēc man nebija iespējas ātrāk saņemt šādu atbalstu? Pirmo reizi dzīvē abos semestros biju sekmīgs gan matemātikā, gan angļu valodā" (12. klase)

"Es papildus nodarbojos ar angļu valodu, bez papildnodarbībām būtu sastrēgums. Es nevaru tik ātri rakstīt, man ir grūti. Šeit ir iespēja nesteigties un padomāt" ( 6. klase).

"Konsultācijās projekta "PuMPuRS" ietvaros sniegtais atbalsts ļāvis noticēt saviem spēkiem, apzināties, ka es to varu izdarīt. Varu izteikt savu viedokli, nebaidoties, ka citi par mani smiesies" (9.klase).

 "Es nekad neesmu mācījies tā, kā to daru tagad. Ir laba sajūta, kad ir iespēja mācību stundā nesaprasto vielu padziļināti apgūt individuālā nodarbībā. Skolotājs skaidro tikai man un man nav neērti pajautāt, ko nesaprotu." (2. klase)

"Es jūtos drošāk, kad mācos viena pati. Ja kļūdīšos, neviens to nezinās un skolotāja man nevis vienkārši izlabos, bet vēlreiz citiem vārdiem paskaidros." (7.klase)

"Man ir laba sajūta, kad tiek dota iespēja parunāt ar psihologu par tām lietām, kas mani uztrauc un reizēm traucē mācīties un pat apmeklēt skolu, jo nejūtos labi. Tad es aizeju pie psihologa vai sociālā pedagoga, parunājos un jūtos drošāk un pārliecinošāk." (8.klase)
"Kopš man ir skolotājs – palīgs, zinu, ka nekāda slinkošana stundās vairs nebūs, jāmācās!" (8.klase)

Arī pārējie skolēni sajūt un redz to atbalstu, ko saņem projektā iesaistītie klases biedri. Kāds skolēns, kurš nebija iesaistīts projektā, redzot, ka klases biedrs ir, sociālajam pedagogam teicis: "Es arī gribu būt tavs "PuMPuRIņs".

Vairāk par projektu "Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai" iespējams uzzināt www.pumpurs.lv.


Sludinājums

Pievienot komentāru

KOMENTĒT
Es, pievienojot, šo komentāru, piekrītu portāla lietošanas noteikumiem.
* Obligāti aizpildāmie lauki