Cīravniekam Uldim (uzvārdu neminēsim), kura sieva nesen pabija par "Latvijas labāko" dēvētajā Liepājas reģionālajā slimnīcā, nav tik optimistisks viedoklis par šo medicīnas iestādi.

Liepājas reģionālajā slimnīcā, kuru Latvijas Ārstu biedrība februārī atzina par "Latvijas labāko", pēc traģiskas avārijas, nokļuva Katrīna, Ulda sieva.

"Nevaru saprast smieties vai raudāt?" – vēlāk saviem draugiem sociālajā tīklā facebook.com par sievas piedzīvoto Liepājas reģionālajā slimnīcā rakstīja Uldis.

Lieta tāda, ka Liepājas slimnīcā Katrīna izmeklēta – iespējams, pat ļoti rūpīgi, jo izmantots dārgākais izmeklējums – ar datortomogrāfu. Tikai neviens dakteris tā arī nebija spējis konstatēt, ka klientei lauztas divas ribas. Slimnīcas izsniegtajā izrakstā teikts "Bez redzama traumatiska kaulu struktūras bojājuma".

To, ka lauzta kreisās puses 6. un 7.riba, vēlāk konstatēja Kuldīgas slimnīcā.

Neraugoties uz to, ka Katrīna uz slimnīcu tika nogādāta ar neatliekamās medicīniskās palīdzības transportu un ka trauma netika atklāta, rēķins par pakalpojumu tika piestādīts pilnā apmērā – 118, 26 eiro. Turklāt, nezinot, ka ribas ir lauztas, iznākums varēja būt arī letāls, uzskata cietušās vīrs.

Visu iepriekš sacīto Uldis aprakstījis arī iesniegumā Liepājas reģionālās slimnīcas administrācijai, lūdzot atmaksāt ārstniecības izdevumus pilnā apmērā, "jo darbs tika veikts neadekvāti".

Taču slimnīcas vadība uzskata citādi. Atbildē, ko uz savu iesniegumu saņēma Uldis, lasāms: "Secinām, ka jūsu sievas traumas ārstēšanas laikā radioloģiskajā diagnostikā nav pieļautas kļūdas vai neatbilstības. Izsmeļošākas informācijas sniegšanu par jūsu sievas traumas ārstēšanu un radioloģisko diagnostiku mums liedz Latvijas Republikas Pacientu tiesību likums. Ņemot vērā iepriekš minēto, uzskatām, ka nav pamata anulēt rēķinu un aicinām jūs to apmaksāt".

Rēķins jau ticis atmaksāts, taču cietušās vīrs neuzskata, ka tas ir taisnīgi.

"Ja esi godīgs, atzīsti, ka kļūdījies, un atdod naudu par nekvalitatīvi veiktiem pakalpojumiem!"

Taču, tā kā tas nav noticis, Uldis un Katrīna vispirms ar iesnigumu vērsīsies Veselības inspekcijā. Ja arī šīs iestādes lēmums nebūs viņiem pozitīvs, cietusī ģimene samierināties negrasās.

"Ja vajadzēs, vērsīsimies tiesā," saka Katrīnas dzīvesbiedrs.

Varbūt arī ir taisnība slimnīcas vadītājam Edvīnam Strikam, kurš pēc balvas saņemšanas un Liepājas Universitātes Socioloģisko pētījuma veiktās pozitīvās aptaujas par pacientu apmierinātības līmeni izteicās, ka "esam uz pareizā ceļa". Tomēr, spriežot pēc vairākiem gadījumiem, par kuriem pēdējā gada laikā portālam rakstījuši slimnīcas klienti (sk. šeit u.c.), šajā "pareizajā ceļā" slimnīcas mediķiem itin bieži gadījušies pamatīgi klupieni, kas nav pat visparastākās medicīnas iestādes cienīgi, kur nu vēl "Latvijas labākās slimnīcas".