Ziņot redaktoram

Šis teksts tiks nosūtīts portāla administrācijai, lai izlabotu, precizētu vai papildinātu rakstu.

Vairums pievērš uzmanību latviešu valodas runai


atlikušas 250 zīmes


Vairums pievērš uzmanību latviešu valodas runai (1)

Trešdienā, 02. aprīlī, 2014 | BIRKAS: valsts valoda , Edgars Lāms , TNS , aptauja
Izdrukāt Ziņot
FOTO: tns.lv

Pēc tam, kad LiepU humanitārā institūta direktors Edgars Lāms norādīja, ka Latvijā attieksme pret latviešu valodu ir kļuvusi pavirša, aģentūra TNS veica pētījumu par šo tēmu.

"Latviešu valoda netiek pietiekami izkopta vai arī tiek pieļauts pārāk piesārņots valodas stils un izteiksme," nesen izteicās Lāms. Lai noskaidrotu kāds ir iedzīvotāju viedoklis par šo tēmu, aptauju pētījumu kompānija TNS.

Lielākā daļa (59%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem ikdienā pievērš uzmanību tam, cik pareizi runā latviešu valodā (20% – noteikti jā; 39% – drīzāk jā).

Tomēr 36% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju atzīst, ka ikdienā nepievērš uzmanību pareizai latviešu valodas runai (25% – drīzāk nē; 11% – noteikti nē).

5% iedzīvotāju nav varējuši sniegt konkrētu atbildi uz šo jautājumu.

Par aptauju
Aptauju pētījumu kompānija TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2014.gada 25. līdz 27.martam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 900 Latvijas ekonomiski aktīvos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.


Sludinājums

Andron Mc
09:57 | 03/04/14
ZIŅOT
(-0)
(0)
+

Noderīgāks pētijums būtu noskaidrot ar kuru roku cik procenti dirsu slauka.

Pievienot komentāru

KOMENTĒT
Es, pievienojot, šo komentāru, piekrītu portāla lietošanas noteikumiem.
* Obligāti aizpildāmie lauki