Reorganizējot Dizaina un mākslas vidusskolu un Mūzikas vidusskolu, līdz septembrim tiks izveidota Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolu, otrdien vienojās valdība.

Kultūras ministrija līdz 1.jūnijam izveidos skolu reorganizācijas komisiju, kurai līdz 1.septembrim uzdots nodrošināt skolu materiālo un finanšu līdzekļu inventarizāciju, mantas vērtības un saistību apjoma noteikšanu, kā arī bilancē esošās mantas, saistību, slēguma finanšu pārskatu sagatavošanu un arhīva un lietvedības nodošanu vidusskolai.

Izveidotā Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola būs abu reorganizēto skolu mācību programmu, funkciju, tiesību, saistību, bilancē esošās mantas, finanšu līdzekļu, lietvedības un arhīva pārņēmēja.

Skolu reorganizācijas mērķis ir profesionālās vidējās kultūrizglītības iestāžu tīkla optimizācija un profesionālās izglītības kvalitātes uzlabošana Kurzemes plānošanas reģionā un Liepājas pilsētā, starpnozaru izglītības programmu attīstība atbilstoši darba tirgus prasībām. Kā viens no būtiskiem reorganizācijas ieguvumiem, apvienojot skolas, ir optimāla un darba tirgus prasībām atbilstoša izglītojamo skaita nodrošināšana Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolā.

Nozīmīgs reorganizācijas aspekts ir profesionālās vidējās izglītības kvalitātes paaugstināšana, izcilību veicināšana mākslā, mūzikā un dizainā, kā arī piedāvātajai izglītības iegūšanai atbilstošs resursu ieguldījums. Skolu reorganizācija nodrošinās personāla un finanšu resursu koncentrāciju, efektīvāku resursu izmantošanu izglītības programmu attīstībā mūzikā, mākslā un dizainā, efektīvāku izglītības programmu plānošanu un stabilāku izglītības pakalpojumu bāzi, kā arī skolu funkciju īstenošanai piešķirto finanšu resursu efektīvāku izlietošanu un sekmīgāku, efektīvāku Eiropas Savienības fondu apguvi.

Skolu reorganizācija galvenokārt varētu skart administratīvā personāla apjoma samazināšanu, kas vērsta uz iekšējās darba efektivitātes uzlabošanu, veidojot vienotu izveidojamās izglītības iestādes pārvaldību un novēršot funkciju dublēšanu, veicot augstākas kvalifikācijas speciālistu un trūkstošo speciālistu piesaistīšanu. Skolas šobrīd neredz iespēju samazināt vispārējo un profesionālo priekšmetu pedagogu skaitu.

Patlaban abās Skolās kopā atbilstoši to specifikai ir liels tehnisko darbinieku skaits, kas nodrošina skolu darbību, ēku uzturēšanu un veic dažādus ikdienā nepieciešamos remontdarbus. Nākotnē tiks veikti aprēķini par tehnisko darbinieku skaitu samazināšanu, piesaistot speciālistus, kuri varētu veikt vairākas funkcijas, kā arī nepieciešamības gadījumā izmantot ārpakalpojumus.

Nākotnē, attīstot Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolas infrastruktūru un aprīkojot to ar jaunām iekārtām un mācību aprīkojumu, jānodrošina mūsdienīgam aprīkojumam atbilstoša apkalpošana, tādēļ jāplāno papildu profesionāla personāla piesaiste, piemēram, foto un digitālās darbnīcas vadītājs, sietspiedes laboratorijas vadītājs, dažādu drukas iekārtu operators un digitalizēta aprīkojuma uzraudzības sistēmas speciālists.

Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola turpinās īstenot Liepājas Dizaina un mākslas vidusskolas un Emiļa Melngaiļa Liepājas Mūzikas vidusskolas akreditētās izglītības programmas, kā arī nākotnē plānos jaunu starpnozaru izglītības programmu izveidi. Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola nodrošinās pēctecīgu profesionālo izglītības programmu piedāvājumu mūzikā un skatuves mākslā, kā arī dizainā un mākslā, veicinot inovatīvu starpnozares izglītības programmu izveidi kultūras un radošajā industrijā, kā arī tradicionālajā mākslā un mūzikā, sekmējot nemateriālā mantojuma iekļaušanu profesionālās vidējās kultūrizglītības saturā.

Skolu reorganizācija tiek veikta arī, lai sasniegtu izglītojamo skaita un citus rādītājus, kas nepieciešami kompetences centra statusa iegūšanai. Kompetences statusa saņemšana dos iespēju Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolai piesaistīt finansējumu, tostarp arī Eiropas Savienības fondu finansējumu, kā rezultātā būs iespējams nodrošināt izveidojamās izglītības iestādes iekārtu modernizāciju, telpu atjaunošanu un pārbūvi, mācību līdzekļu, aprīkojuma atjaunošanu, kā arī nodrošināt atbilstošus uzturēšanas izdevumus.

No 2015.gada novembra daļa no Emiļa Melngaiļa Liepājas Mūzikas vidusskolas profesionālās vidējās izglītības programmām tiek īstenotas daudzfunkcionālā kultūras centra "Lielais dzintars" telpās. Līdz ar to Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolas mācību process tiks īstenots līdzšinējās skolu ēkās – Liepājā, Alejas ielā 18, Toma ielā 23/25, Kungu ielā 21a, Ausekļa ielā 11/15, kā arī Liepājas daudzfunkcionālā kultūras centra "Lielais dzintars" ēkā, Radio ielā 8.

Ar skolu reorganizāciju un vidusskolas izveidi saistītos izdevumus segs no Kultūras ministrijai piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.

Liepājas Dizaina un mākslas vidusskola īsteno tādas licencētas un akreditētas profesionālās izglītības programmas kā "Ādas izstrādājumu dizains", "Tekstila izstrādājumu dizains", "Keramikas izstrādājumu dizains", "Metāla izstrādājumu dizains", "Koka izstrādājumu dizains", "Apģērbu dizains", "Interjera dizains", "Multimediju dizains", "Reklāmas dizains", "Arhitektūra" un "Mākslas", "Skaistumkopšanas pakalpojumi". Saskaņā ar Valsts izglītības informācijas sistēmā esošajiem datiem vidusskolā 2015.gada 1.oktobrī mācījās 391 izglītojamais, no tiem profesionālās vidējās izglītības programmās – 186 izglītojamie un profesionālās ievirzes izglītības programmās – 205 izglītojamie. Pedagoģiskais personāls 2015.gada 1.septembrī bija 65.

Savukārt Emiļa Melngaiļa Liepājas Mūzikas vidusskola īsteno tādas licencētas un akreditētas profesionālās izglītības programmas kā "Taustiņinstrumentu spēle", "Stīgu instrumentu spēle", "Pūšaminstrumentu spēle", "Sitaminstrumentu spēle", "Vokālā mūzika", "Diriģēšana", "Mūzikas vēsture un teorija", "Mūzika" un "Mūzikas projektu vadība". Saskaņā ar Valsts izglītības informācijas sistēmā esošajiem datiem Emiļa Melngaiļa Liepājas mūzikas vidusskolā 2015.gada 1.oktobrī mācījās 428 izglītojamie, no tiem profesionālās vidējās izglītības programmās – 59 izglītojamie un profesionālās ievirzes izglītības programmās – 369 izglītojamie. Pedagoģiskais personāls 2015.gada 1.septembrī bija 94.