Patlaban topošā Liepājas izglītības attīstības koncepcija neparedz lielas izmaiņas pamatizglītībā, taču notiek diskusijas par vidusskolu skaita samazinājumu.

To intervijā "Rietumu radio" sacīja Liepājas domes priekšsēdētāja vietnieks izglītības, kultūras un sporta jautājumos Vilnis Vitkovskis, raksta LETA.

"Ir jautājums, vai samazināt vidusskolu skaitu, lai katrā būtu divas paralēlās klases, vai arī varam atļauties saglabāt tikai vienu," sacīja Vitkovskis. "Bet nebūs tik traki – radikāli gājieni vai revolūcija nav gaidāma. Tā būs optimizācija un situācijas pielāgošana tādai realitātei, kāda mums patlaban ir un kādu mēs to redzam tuvākajos desmit līdz 15 gados."

Patlaban notiek diskusijas un martā šajā apspriešanā tiks iesaistīti skolu kolektīvi, kā arī skolēnu vecāki un pašu skolēnu pārstāvji, sacīja Vitkovskis.

"Ar katru soli, katru tikšanos, uzklausot dažādus viedokļus, mēs tuvojamies Liepājai piemērotākajam variantam," sacīja Vitkovskis. "Rezonanse jau ir bijusi, un tas ir normāli – diskusijas palīdz nonākt pie labāka rezultāta."

Kā ziņots, Liepājas pilsētas izglītības nozares attīstības koncepcijas un darbības plāna 2015.–2020.gadam gala versiju plānots pabeigt līdz 30.aprīlim, lai pēc tam to iesniegtu apstiprināšanai Liepājas domē un iekļautu vienotajā Liepājas pilsētas attīstības plānā turpmākajiem pieciem gadiem.

Liepājas Izglītības pārvalde norāda, ka pērn Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) ziņojumā par situāciju vispārējās izglītības pieejamības un kvalitātes nodrošināšanā secināts, ka vispārējā vidējā izglītībā, ievērojot prognozējamo vidusskolēnu skaita samazināšanos, ir lietderīga vidusskolu tīkla sakārtošana.

Atbilstoši šim IZM uzstādījumam, izvērtējot situāciju Liepājā, ir izstrādāti un piedāvāti vairāki Liepājas skolu tīkla attīstības risinājumi, modelējot nākotnes situāciju, kas balstās daudzpusīgā pētījumā par demogrāfisko situāciju, izglītības kvalitāti un pieejamību pilsētā.

"Dynamic University" speciālisti veikuši analīzi par demogrāfisko situāciju pilsētā, izglītības iestāžu noslogojumu, materiāli tehnisko bāzi, situāciju saistībā ar pedagogu paaudžu maiņu un noslogojumu, izglītības nozares saistību ar kopējo situāciju pilsētā.