Noslēdzies pasaulē pirmais nacionālais elektrokartingu čempionāts. Tas notika Latvijā pēc Liepājas uzņēmuma "Blue Shock Race" un tā dibinātāja Arta Daugina iniciatīvas.

Čempionātā tika aizvadīti kopā 6 posmi, kur pirmais sākās Kandavas kartingu trasē 1.maijā un noslēdzošais norisinājās Jelgāvā, kartingu trasē "Rullītis" 29. Septembrī.

"Tas bija, kas pavisam jauns un nebijis kartingu čempionātā līdz šim. Ir liels prieks un lepnums, ka tik daudzi Latvieši spēja sanāk kopā un vienoties vienā lēmumā, vienās darbībās un realizēt šo visu par spīti, īsajiem termiņiem, simtiem nezināmo un ierobežotajiem resursiem," saka Artis Daugins, "Blue Shock Race" dibinātājs un līdzīpašnieks.

"Čempionāts bija jo īpaši sarežģīts, jo pieredze ar elektrotehniku sacīkšu režīmā praktiski nebija nevienam čempionāta dalībniekam un organizatoram, tas prasīja daudz uzmanības un enerģijas pilnīgi no visām iesaistītajām pusēm, jo īpaši no sacīkšu organizātoriem kartinga federācijas, LAF, kartingu trašu saimniekiem un protams no komandām kuras startēja ar kautko, par ko bija tikai dzirdējušas nostāstus.
Galu galā viss rezultējās ar aizraujošu sezonu elektrokartingu divīzijā, kur tika pilnveidota tehnika no dienas uz dienu un no pirmā posma līdz pēdejam pat dažas komandas pamanījās savus apļa laikus uzlabot par 10 sekundēm, tika rasti dažādi inovatīvi dzinēja dzesēšanas veidi, dažādi kartingu atvieglināšanas risinājumi, katra komanda izvēlējās savu stratēģiju rezultātu sasniegšanai," vēsta Daugins.

Fināla posmā Jelgavā dramatiskā cīņā uzvarēja Raivis Veikšāns (Aizkraukle), sīvā apsteidzot Arni Dreimani (Liepāja) un Ričardu Irbi (Saldus). Fināla posms bija viens no aizraujošakajiem, jo visu dalībnieku apļu laiki ir sablīvējušies tik cieši, ka katra kļūda var maksāt vietu uz goda pjedestāla. Kopvērtējumā labākais bija Irbe, kurš uzvarēja piecus iepriekšējos posmus. Sudrabs pienācās Veikšānam, bet bronza Raitim Plūkšam.

Artis Daugins: "Jau vairākas reizes esmu minējis, ka brīdī, kad mums piedāvāja šādu iespēju palīdzēt izveidot šo elektrokartingu čempionātu, zinājām, ka laiks un finansējums ir par maz, bet, kā jau vienmēr, esmu bijis optimists. Pēc veiksmīgi noslēgtas sezonas ir prieks dzirdēt, ka Latvajai tas izdevās, ir prieks, ka tevi 30 gados sauc par Latvijas Elektrokartingu vectēvu, ka no visas pasaules saņemam zvanus un uzslavas par paveikto. Ļoti lielu paldies saku LMT Autosporta Akadēmijai par šo iniciatīvu, par finansējuma organizēšanu, par skolu organizēšanu un daudzām citām lietām. Milzu paldies arī LAF un jo īpāsi kartingu komisijai ar Valdi Brutānu priekšgalā, kas rada risinājumus un galu galā ļāva Latviaji kļūt par pirmo valsti pasaulē ar nacionālo elektrokartingu čempionātu."

Jāatzīmē, ka ģenerālsponsors šim visam ir bija LMT. Palīdzēja arī "Samsung" sadarbībā ar LMT Autosporta Akadēmiju, kā arī daidzi citi partneri, kas palīdzējuši ar mazām un lielām lietām, kā iemēram "Hertz Latvia" ar transportu, "Elme Messer Gaas" ar sauso ledu.

Tam ka elektrokartingi sacensībās ir tagadne nevis nākotne, to apliecina Starptautiskās Autosporta federācijas un Starptautiskās Olimpiskās komitejas kopēji virzītais solis iekļaut elektrokartingu kā olimpisko sporta disciplīnu tuvāko sešu gadu laikā, tādējādi Latvija ir radījusi labu augsni, iegūst zināšanas un pats galvenais uz pasaules skatuves ir atzīmējusi sevi kā vienu no potenciālajiem kandidātiem uz Pirmo olimpisko elektrokartingu zeltu.

Un šis viss noteikti nebūtu noticis, ja Liepājā nebūtu radīta kartingu halle, ja rallija braucējs Mārtiņš Sesks nebūtu uzsācis trenēt bērnus ar elektrokartingiem Liepājā, ja nebūtu bijušas prasības no vecākiem spert nākošo soli un galu galā LMT Autosporta akadēmijas vadītājs Dainars Dambergs nebūtu atbraucis ciemos un to visu redzējis.